2026-05-21, 15:45
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dude2k
Han ska nog inte bli komiker iaf, hehe.

Nej, och om han blir det blir det svårt att sticka ut på turné eftersom han antagligen inte kommer få flyga mer.
Citera
2026-05-21, 16:04
Moderator
Trixtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
Töntigt av polisen och ännu töntigare att misstänka killen för olaga hot.

Ska jag bli misstänkt för kidnappning då om jag säger att jag har en liten bäbis i ryggsäcken?
Så länge dom inte hittar nån bomb är det väl bara låta han gå?

Det är klart att han fick gå. Det är väl ingen som har sagt att de låste in honom?
Citera
2026-05-21, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är ganska vanligt att man skämtar ironisk för att dämpa egen rädsla. Är man inte van vid att flyga är har man kanske inte full koll på att "bomb" är totalt tabu på en flygplats.
I så fall så kan ett upplivande ropandes ja skandera "Polis polis potatisgris" "Jag har inget att förtulla" "Jag har inget att förtulla" och lätta på trycket lite.
Citera
2026-05-21, 16:20
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Ingen större skada skedd. Dessutom kommer 20-åringen undvika att fälla dylika kommentarer när hen ska till att flyga i framtiden. Win-win.
Visst, det blir nog ett lättare straff om/när han döms för något. Men att flyga kommer bli betydligt krångligare för honom i framtiden, det är väl det egentliga straffet här.

Men vadå "win-win"?
Killen missar flyget och blir "listad" samt att några jurister sätts i arbete till höga arvoden. Ingen vinner på detta.
Senast redigerad av 5549 2026-05-21 kl. 16:36.
Citera
2026-05-21, 16:24
Medlem
Typ lika smart som att gå in på en bank och på skoj säga "detta är ett rån!"
Skoja jue bara!
Citera
2026-05-22, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Visst, det blir nog ett lättare straff om/när han döms för något. Men att flyga kommer bli betydligt krångligare för honom i framtiden, det är väl det egentliga straffet här.

Men vadå "win-win"?
Killen missar flyget och blir "listad" samt att några jurister sätts i arbete till höga arvoden. Ingen vinner på detta.
Vinst för alla medpassagerare samt besättning, vem vet vad för andra "skämt" 20-åringen döljer i sin arsenal?

Vinst för 20-åring som fick sig en läxa för livet.

Kostnaderna som du nämner (om det ens går så långt) är en piss i mississippi. Säkerhet kostar pengar.

Hur många kommer dra samma typ av skämt på flygplatsen efter att ha läst denna nyhet (om man mot förmodan inte begrep bättre innan, vill säga)?
Senast redigerad av P-o-beln 2026-05-22 kl. 01:47.
Citera
2026-05-22, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flyzz
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1466850

Hur korkad får man vara?

Bannlys från flyget på livstid...

Jag skulle flyga, inrikes, med gasbomber (glastuber med isoleringsventiler i båda ändar) till ett lab på östkusten. Givetvis hade jag dem som handbagage. När säkerhetskontrollanten vill veta vad i hela fridens namn han såg på röntgen svarade jag med att det är bäst jag visade honom först innan jag talade om vad det var. Det hjälpte inte mot hans förvåning men han förstod bättre när han sett vad det var och jag berättade vad prylarna kallades. Vi skildes åt skrattandes.

Det hade kunnat sluta på ett helt annat sätt, som när jag var helt nersölad med pentyl efter övning och fick en slumpkontroll...jag fick flyga till slut men det såg rätt mörkt ut ett tag. Undrar hur lång tid det tog innan de fick ordning på masspektrometern, jag kunde känna doften av m46 själv på händerna?
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in