2026-05-21, 05:52
Medlem
Ingen större skada skedd. Dessutom kommer 20-åringen undvika att fälla dylika kommentarer när hen ska till att flyga i framtiden. Win-win.
Citera
2026-05-21, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Gjorde inte Dilba det där en gång, är hon ute och reser nu igen.
https://www.expressen.se/nyheter/jag-blev-behandlad-som-en-terrorist/ (2007)
Japp

Vilken dåre
Vill man komma med sitt plan, var inte så stolt, om man nu tycker vakterna är kaxiga.
Håll käft och gör som de säger.
Det jävlas inte med flit, de har inte tid med det.
Så att sätta dit vakten med ett hot eller dåligt plumpt skämt är ingen bra taktik.
Citera
2026-05-21, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanonen56
Ja, vi förstår att du gillar jobba dubbelt för någon jätterädd liten vissel Karen.
Du verkar inte alls förstå innebörden. Möjligt att du har någon diagnos.
Eller är du bara helt enkelt en blatte?
Citera
2026-05-21, 10:16
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Jag flyger inte längre efter de absurda säkerhetsinsatserna, som om en terrorbombare hade en bomb i klacken inom Sverige. Så här har flyget tappat miljoner kunder och försenat andra med miljarder timmar. För ingenting.

Företag som ringer polisen om man med mjuk röst säger "det här är ett rån" är rigida idioter. Vettig personal ska istället säga "kan du sluta skämta, vi tar säkerhet på allvar".

Påminner lite om när någon snorunge på nätet skriver "jag ska bomba skolan" och skolan stängs och polisen genomsöker den. Det har ALDRIG utförts ett bombdåd av en elev mot en skola i Sverige. Man ska ringa hem till hans föräldrar och be honom skärpa sig.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-05-21 kl. 10:20.
Citera
2026-05-21, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Liknande kommentarer fälls lite då och då av resenärer.

Har det helt undgått dem att dylika trista skämt renderar i konsekvenser.
Jag flyger ett flertal gånger i månaden och då aldrig hört någon prata om bomber eller liknande på flygplatsen, vid in check osv
Citera
2026-05-21, 10:30
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aec
Jag flyger ett flertal gånger i månaden och då aldrig hört någon prata om bomber eller liknande på flygplatsen, vid in check osv
Inte jag heller men det händer titt som tätt:
https://www.marsta.nu/startsidan/bombskamt-vid-sakerhetskontrollen-pa-arlanda/ 75-åring fick feeling.
https://www.eposten.se/sport/idrott/artikel/svensk-ledare-skamtade-om-bomb-har-slappts/lqq05yplhttps://www.nsd.se/nyheter/gallivare/artikel/skamtade-om-bomb-och-skjutvapen/jp31ko7l

Ett litet axplock av "komiker".
Citera
2026-05-21, 12:41
Medlem
Carpedijems avatar
Ironiskt nog vad det en anställd vid säkerhetskontrollen som skämtade om att jag hade en bomb när jag hade plastat in och tejpat ihop några drönarbatterier. Jag tyckte det var roligt, och hon också.
Citera
2026-05-21, 12:54
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Lol, trodde han att det skulle gå o ha nån humor här i Sverige?
En notorisk särskrivare som är så in åt helvete stenkorkad att han inte fattar att det är tabu internationellt att "skämta" om bomber i väskor på flygplatser. Grattis du har vunnit en cp-hjälm. "Lol"?
Citera
2026-05-21, 13:23
Medlem
Töntigt av polisen och ännu töntigare att misstänka killen för olaga hot.

Ska jag bli misstänkt för kidnappning då om jag säger att jag har en liten bäbis i ryggsäcken?
Så länge dom inte hittar nån bomb är det väl bara låta han gå?
Citera
2026-05-21, 13:27
Medlem
Citat:
Med tanke på att autismen är så utbredd ibland Svenska arbetare idag så är det nog trotts allt det.
Om du tycker så så kan jag rekommendera dig att prova det skämtet på en större flygplats i USA.

Där är väl fråga om om du överlever eller om du har tur hur länge du behöver vara inspärrad.

Har man varit med ett tag så förstår man hur man skall bete sg i vissa situationer.
Hade en obehaglig upplevelse i november 2021, Första internationella flygresan jag gjorde efter sep 2021.
Blev stoppad i säkerhetskontrollen på Metropolitan Airport; Blev undersökt på plats sen försedd med handklovar och blev eskorterad av 2 beväpnade personer till ett rum där jag fick klä av mig helt och undersökas.
Det visade sig att min titanplatta och 4 skruvar i mitt knä gett utslag(Fick skaffa ett läkarintyg, vilket jag inte behövt använda sen 2010). Men efter ca 30 min så tog de ett beslut om att det var ofarligt och ärren visade på att det var en gammal skada.
Efter det blev jag väl behandlad och de fixade specialtransport till mitt flyg så jag kom med.
Sen des har jag lärt mig att inte skoja med säkerhetspersonal på flygplatser.
Citera
2026-05-21, 13:32
Medlem
bomhulls avatar
Alla vet att man inte får nämna ordet bomb på en flygplats eller flygplan 😂
Citera
2026-05-21, 15:29
Medlem
dude2ks avatar
Han ska nog inte bli komiker iaf, hehe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera