2026-05-20, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svavelbrygga
Jag kommer att hålla för näsan och rösta på V, för förra gången jag lät bli att rösta ledde Reinfeldt landet till den väg vi är på nu och ingen kan ha någon större vision än att börja med att spola tillbaka 20 år.
Nejnej, saker är ju i rullning nu som är ohejdbara. Alla politiker - från höger till vänster - är med på tåget.

Det enda man kan göra nu för att manifestera sin fria vilja, är att inte-göra.
Citera
2026-05-21, 14:58
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Är du ironisk? Du säger leve folket, men död åt kvinnor och tjänstemän. Du vill döda halva folket alltså?
Kvinnorna och tjänstemännen röstar för vår undergång! Död åt dessa! De är inte folket! Kan närmast liknas vid en del av nazi-partiet i Tyskland!
Citera
2026-05-21, 15:09
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Kvinnorna och tjänstemännen röstar för vår undergång! Död åt dessa! De är inte folket! Kan närmast liknas vid en del av nazi-partiet i Tyskland!

Så kvinnor tillhör inte folket? Och vad är en tjänsteman?

Lustigt att du som är emot att folk röstar fel väljer att inte rösta alls. Du har ju för fan en demokratisk rätt att rösta, men den ger du upp, för du tror det blir bättre om alla andra utom du röstar. Du var mig en korkad sate.
Citera
2026-05-21, 15:18
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Så kvinnor tillhör inte folket? Och vad är en tjänsteman?

Lustigt att du som är emot att folk röstar fel väljer att inte rösta alls. Du har ju för fan en demokratisk rätt att rösta, men den ger du upp, för du tror det blir bättre om alla andra utom du röstar. Du var mig en korkad sate.

Lycka till med hjärnaktiviteten i framtiden!
Citera
2026-05-21, 15:23
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Lycka till med hjärnaktiviteten i framtiden!

Själv röstar jag på SD, så jag förstör landet enligt dig. Du hatar SD.
Citera
2026-05-21, 18:53
Medlem
För att citera poeten Norstedt:
Dom säger vi har frihet, vad är det då vi får
Jo nya idioter vid ett val vart fjärde år
En tokig statsminister med lögnen i sin trut
Och dagen efter valet då är allting som förut
Citera
2026-05-23, 20:44
Medlem
Tvärtom tycker jag det är viktigt att rösta i detta valet. Många vill se ett maktskifte och är inte nöjda med Tidö.
Citera
2026-05-24, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
Tvärtom tycker jag det är viktigt att rösta i detta valet. Många vill se ett maktskifte och är inte nöjda med Tidö.
Det saknar betydelse vilka politiker du röstar på. En röst i riksdagsvalet är en röst på globalism, rovkapitalism, gränslös invandring, EU osv. osv. Den dystopi som väntar oss i slutet av denna bana är sannerligen inte trevlig och det enda sättet (!) att stoppa spektaklet är att ignorera det i största möjliga mån.
Citera
2026-05-25, 10:37
Medlem
Twitterturkens avatar
Bland dom bekanta jag pratat med som stöttat något av tidölagets partier så är det en allmän känsla av uppgivenhet som märks tydligast.
Till och med dom SD-frälsta har gett upp och har positionerat sig själva i något slags överlevnadsläge där man fokuserar på sig själv och familjens välbefinnande.

Vänstern, å andra sidan, lever i någon slags informationsbubbla vilket rekommenderas av algoritmen till mig ibland på sociala medier. I deras verklighet har rikskansler Åkesson redan avskaffat demokratin och utvisat en miljard invandrare.

Därav så tror jag att soffliggarna blir dom som avgör valet.
Fool me once, shame on you.. osv
Senast redigerad av Twitterturken 2026-05-25 kl. 11:29.
Citera
2026-05-26, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twitterturken
Bland dom bekanta jag pratat med som stöttat något av tidölagets partier så är det en allmän känsla av uppgivenhet som märks tydligast.
Till och med dom SD-frälsta har gett upp och har positionerat sig själva i något slags överlevnadsläge där man fokuserar på sig själv och familjens välbefinnande.

Vänstern, å andra sidan, lever i någon slags informationsbubbla vilket rekommenderas av algoritmen till mig ibland på sociala medier. I deras verklighet har rikskansler Åkesson redan avskaffat demokratin och utvisat en miljard invandrare.

Därav så tror jag att soffliggarna blir dom som avgör valet.
Fool me once, shame on you.. osv
Nej, man kan inte annat än att skaka på huvudet.

Men kanske har du rätt i att det finns en större andel f.d. tidö-röstare som tappat tron på systemet. De som röstar på S/V/MP är nog mer taggade i år.
Citera
2026-06-01, 13:03
Medlem
Läser en mycket tänkvärd text:
I cast my vote, perchance, as I think right; but I am not vitally concerned that that right should prevail. I am willing to leave it to the majority. Its obligation, therefore, never exceeds that of expediency. Even voting for the right is doing nothing for it. It is only expressing to men feebly your desire that it should prevail. A wise man will not leave the right to the mercy of chance, nor wish it to prevail through the power of the majority. There is but little virtue in the action of masses of men.
https://blogs.law.columbia.edu/uprising1313/files/2017/10/Civil-Disobedience-by-Henry-David-Thoreau.pdf
Citera
2026-06-02, 10:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Soffliggare i alla länder - förenen eder!

Jag är förstås inte ensam om att bojkotta den fars som politiken är. Att rösta (även blankt) är att legitimera detta korrupta skitsystem, därför ligger vi på soffan i höst!

Ett gäng lismande kappvändare som gett upp all ideologi för status och pengar. Mutkolvar och globalister är de allihopa, från höger till vänster. Avgå alla och börja jobba inom hemtjänsten istället där de kan göra nytta för en gångs skull. Eller använd dem som bojsänken, i kraftfoder eller vad som helst, bara de aldrig får bestämma över oss mer.

Fall inte för floskler och plattityder om att det är din plikt, eller att man inte har någon rätt att klaga om man inte röstar. Låt inte det globala, kapitalistiska tankevirusets svammel få er att ändra er utan nu står vi fast i vårt beslut. Precis som de som vill leka pang-pang i skogen får sköta sitt så kan de som tror på politiken dyrka sina avgudar - oss bekommer det inte.

Men varför kommer just du avstå från att rösta i höst? Vore kul att höra hur ni andra resonerar!

Väl mött och det ska bli ett nöje att skratta tillsammans åt den fars som nu kommer utspela sig i TV och på internet

För att jag har ett annat medborgarskap och att det vore oetiskt att lägga sig i eller delta i Sveriges politiska angelägenheter utöver att jag har åsikter.

Jag tvingades välja och jag valde bort Sverige.

Jag har röstat i alla val sen jag fyllde myndig men kommer aldrig mer rösta i ett svenskt val och det känns utmärkt.

Jag tror många ex-pats skiter i politik. J-vla losergrej att hålla på med.
Senast redigerad av VivaLaMusica 2026-06-02 kl. 10:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in