Citat:
Ursprungligen postat av
CatoSthlm-SPQR
Helt enig och väl formulerat, för mig är det de uppenbara lögnerna i von Pl*tens beskrivning som upprör mest. Att utreda mobbning borde alltid vara viktigt på en skola men tyvärr ser det inte alltid ut så, av olika skäl, men här tar man ju ansvar om än sent. Såg del 2 i morse och reagerade på att pappan till en av de andra dömda verkar tro att man genom att skicka sina barn till internat därmed lämnat över sitt föräldraansvar (ligger i orden han yttrar) till skolans personal. Mycket underligt resonemang enligt min mening men kanske ett sätt att hantera en misslyckad uppfostran i hemmet med goda värden, trygga barn etc. Sedan finns det självklart ett ansvar hos personal och ledning såväl som hos de unga män som dömts för sina brott.
En annan sak att ta med sig i detta är att graden av de dömdas handlingar troligen indikerar tidigare problem, detta är knappast en okänd faktor för föräldrarna… Svårt att tro att man går från skötsam individ till nattliga räder med maskering och misshandel… Brukar föregås av andra händelser…
Vilka lögner tänker du på.
Jag hänvisade tidigare i tråden till en intervju DI gjort och undrar, var kommer pengarna ifrån?
Inspelningen måste väl rimligtvis ha startat innan rättegången, innan de visste att sonen dömdes för misshandel i domstol.
Jag kan inte ha minsta sympatier för Gunilla och Alfred, sonen är dömd för att gjort andra yngre människor väldigt illa.
Hon trodde hon skulle gå vinnandes ur detta som den affärskvinna hon är, visst har hon
driv men hon har också haft väldigt mycket tur i livet.
Hon startade sin karriär när bolagen skrek efter kvinnor att ta plats i sina styrelser.
Norge har könskrav i de publika bolagsstyrelserna, det skall vara 50/50, jämlikt.
I Sverige är det inget lagkrav man vill ändå ha både kvinnlig och invandrarkvotering in i styrelserna.
Gunilla var både kvinna och invandrare och gled in som ett curlingklot.
Hennes resa har fortsatt och det är med förvåning hon fått synas i olika tv-program, i all den
stund hennes bror förlorade sin advokattitel och blev utslängd ur samfundet för sina kopplingar
till gangsterklanen Ali Kahn. det var inte bara att han företrädde dem, han hade den dåliga smaken att bli budbärare mellan Kahn och häktade Kahnmedlemmar. Förräderi mot hela vårt rättsystem alltså.
Om man gör en parallell med Linda Staaf (som har legat sig till toppjobb) fick hon avgå just
för att hon hade släktkopplingar till kriminella.
Gunilla klarar sig eller rättare sagt, hon kvoteras återigen in av invandrarskäl, för de börjar bli få.