Citat:
Ursprungligen postat av
GrenadeSermon
Som kund ser vi att du underbudade medvetet för att "upptäcka något du glömt".
Korrekt förfarande hade såklart varit att uppdatera din offert med den nya totalsumman för det du glömde så kunden får godkänna och skriva på.
Rot/rutavdraget är för övrigt det största myglet som existerar i branschen, som alla andra bidrag gör det bara att tjänsteutövaren lägger på motsvarande pris, men det är ju ingen inblandads fel egentligen, det är bara så det alltid blir med bidrag.
Tro det eller ej, jag är bara en hantverkare med eget företag som vill göra ett så bra jobb som möjligt och sen få betalt för det. Jag har inga som helst intentioner att blåsa någon. Sen finns naturligtvis många av typerna i branschen som ni här i tråden pratar om, men långtifrån alla.
"Som kund ser vi att du underbudade medvetet för att "upptäcka något du glömt"."
Ja du skulle nog göra det, och kanske kunden jag nämnde. Men det är mänskligt att glömma saker när man räknar på ett projekt, då det kan finnas väldigt många moment som ska göras. Kan tänka mig att man inte förstår det om en person inte är van att bygga. Alternativet är ju att salta en offert rejält, men då är det ju "för dyrt".
Efter cirka 15 år i branschen är det ganska tydligt vilka som är dom värsta kunderna. Det är oftast dom som har mycket pengar, dom med dyrt hus, pool, fulla parkeringen med elbilar osv som är dom snålaste. Dom som bråkar att dom inte fått en uppdaterad offert på några tusenlappar, sånt man brukar kunna ta ett muntligt godkännade på med dom flesta normalt funtade människorna.