Citat:
Ursprungligen postat av
gnurgberg
6 miljoner judar, eller hur? Eller räknas inte mördandet av polska och ryska krigsfångar och andra grupper som en del av förintelsen? Sammanlagt ungefär lika många till enligt
Levande historia
Och kan Vänlige Viktor eller jag kastas i den djupaste fängelsehålan enligt den nya lagen för att en av oss har fel siffra? I så fall är lagen ännu mindre lyckad än den redan känns.
Lite bakgrundshistoria: I NSDAP partiprogram står 18:e paragrafen följande:
We demand struggle without consideration against those whose activity is injurious to the general interest. Common national criminals, usurers, Schieber1 and so forth are to be punished with death, without consideration of confession or race.
De betyder i kort sagt de hade rätt att döda alla som var ett hot emot tyskarnas välbefinnande. oavsett ras eller religion. Där ingår alla som ogillades av tyskarna, so homosexuella, Jehovas vittnen, romer m.fl.
Förintelsen är ett namn på just det som förre skribenten förklarade. Vid skapandet av Israel, var de nyfikna hur många som överlevde. De gjorde noggrann undersökning(folkräkning) via synagogorna, de kom fram till - 4,3 miljoner eller -4,5 miljoner. De släppte en bok som släpptes varje år. Den boken har jag lag ut här x antal gånger här på forumet. I boken står skrivet exakt hur många som fanns innan kriget och efteråt. Vart de flyttade och hur många osv.
Men det är långt från 6 miljoner, så hur vet man det då? Man vet ej den exakta siffran. Eftersom i boken står endast de som ÄKTA judar som är i registrerad i synagorna. DE övriga är sådana som tyskarna räknade som judar, men ej av judarna själva. Där mannen är Jude men ej modern, de barnen som föddes räknades som jude enligt tyskarna. Därför Gestapo hade svårt hitta dem. Siffrorna har fått fram via GESTAPO och Eichmann bland annat, men de är ungefärliga.
Sedan dog där givetvis fler tanke på paragraf 18. Men där inte stort intresse av det, sedan ingen förnekar det. Däremot är det många som förneka att 6 miljoner judar föll offer in NSDAP regi.
Varför lägger de ner så mycket energi i förnekelse att NSDAP gjorde vad det står i partiprogrammet?
Det är den frågan jag ställer mig till.