2026-05-20, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Hur förklarar du då existensen av liberal feminism? Använd nu skallen lite, jag vet att du faktiskt har en.
Feminism är en rörelse som jobbat/ jobbar för kvinnans likställning till mannen och allmän jämställdhet, den finns i mängder av varianter men med samma målsättning.

Och den handlar inte alls enkom om "positiva rättigheter". Rättigheten att slippa bli våldtagen ex. är en s.k. negativ rättighet. Och? kämpar kanske inte feminismen på enad front för just den frågan?
Sexuella normer och sexuella rättigheter skulle jag hävda har varit en av den senaste feminismen viktigaste frågor.

Ja för det är ju bara feminister som är emot våldtäkt...

Dock så blir ju ert "kämpande" för att kvinnor ska slippa våldtäkter rätt värdelöst när ni samtidigt röstar in horder av araber och afrikaner till landet.
Citera
2026-05-20, 16:47
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Hur förklarar du då existensen av liberal feminism? Använd nu skallen lite, jag vet att du faktiskt har en.
Feminism är en rörelse som jobbat/ jobbar för kvinnans likställning till mannen och allmän jämställdhet, den finns i mängder av varianter men med samma målsättning.
Liberalism är judaism, likt andra judaiserade ideologier som faller på modet titt som tätt.

Citat:
Och den handlar inte alls enkom om "positiva rättigheter". Rättigheten att slippa bli våldtagen ex. är en s.k. negativ rättighet. Och? kämpar kanske inte feminismen på enad front för just den frågan?
Sexuella normer och sexuella rättigheter skulle jag hävda har varit en av den senaste feminismen viktigaste frågor.
Jag har inte hängt med i judiska strömningar, men man och kvinna skaffar barn tillsammans och det blir en familj, fundamentet i ett normalt samhälle. Judiska sexologer och psykologer kan "tala" hur mycket de än vill, men med tungan blir det inga avkommor och fortskridning för den Ariska Rasen, vilket är mitt personliga mål i lajfen. "You do you" och använd din kropp till ditt val, liksom.

Citat:
Varför tror du Gudrun Schyman lämnade V för att bilda ett nytt parti? Var det kanske för att hon upplevde att hon kunde driva feminism inom V?
Just det.
En judinna driver kommunism och sedan feminism. Stärker tesen om "enad front" för juderiet.

Citat:
jag kan ge dig rätt i att feminism har varit avsevärt starkare och hårdare driven på vänstersidan i politiken än höger, helt enkelt för att vänstern är progressiv till skillnad från högern och finns få saker som är så progressiva som rättigheter frö tidigare förtryckta grupper...
Man kan acca fett, men när man når Väggen dör man. Oavsett om man lever med skrumplever eller post-klimakteriet. Progression inom vadå? Rättigheter för vem? Struntsnack från en användare på internet, anonymt troll och tillika judebolsjevik. Nej, Verkligheten är Naturen och dess Skönhet, inte Universitet(et) och "boffat krom" som man läst sida efter sida eller sett på den judiska propagandakanalen på tv:n.

Citat:
"et al"?
Inte ett argument som angriper mig, så låter herrn svara för sig själv.

Citat:
I min värld, och även rent sakligt...kallar man sig anti- något så är man helt emot, även hela målsättningen. Det finns mer nyanserade sätt att uttrycka kritik mot förd politk eller teorier etc...än att kalla sig anti- en hel ideologi.
Är du Pro Patria eller antifa? Frågar bara av ren och skär vänlighet. De som motsätter sig Naturen och dess Ordning förintas helt enkelt, så enkelt är det bara. Sedan kan man diskutera "psyke" hur mycket man än vill, men när det kommer till kritan (alternativt kritvithet om man vill bevara Rasen såsom jag vill) så gäller ju bara Sanningen om Alltinget och alltets medvetande? Cool story, "Brahman" (för att svara mig själv halvt ironiskt).

Citat:
Jag brukar ställa denna fråga för att den så tydligt poängterar just detta.
Om du skulle resa till Afghanistan, Iran, Sudan eller nått annat av världens alla gravt kivnnofötryckande länder, skulle du då säga till folket där att jag minsann jag är antifeminist!

förmodligen inte.
Jag pantar burkar och bryr mig inte om burkor. Vad är kvinnoförtryckande med talibanism alternativt svennebanism (samma sak enligt judisk-bolsjevikiska "debattörer" i Aftonbladet circa 2005)?

---

Lev lajfen, para dig och skaffa barn, men tiden kanske runnit ut för fruntimmret så hen måste sitta och hata på Flashback om påhittad Verklighet om "antifeminism" och dess mytologiska foster?

Nä, diskussion och debatt är inget för normies. Bara struntsnack från den ena "professorn" till den andra. Var får du all idioti ifrån om Verkligheten som inte finns? Vad lär man sig egentligen i "Frankfurtskolan"?

Haha, kan bara tala för mig själv här, men skam går på torra land när hondjuren försöker lattja social rättvisa i Kampen om föda och omsorg.

Porca madonna - Bara ett sådant uttryck om en "oskuld"
Senast redigerad av erikp121 2026-05-20 kl. 16:50.
Citera
2026-05-20, 17:47
Medlem
monolithics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Jag anser att en kvinna bestämmer ifall hon vill skaffa barn eller inte och att kvinnor nuförtiden bestämmer sig för att skaffa barn när de är för gamla. En äldre man kan skaffa barn med en yngre kvinna så hans ålder påverkar inte på samma sätt som kvinnans.
Så enligt dig så är det kvinnans fel om hon vill vänta för länge med att skaffa barn i ett förhållande, men om mannen vill vänta för länge med att skaffa barn är även det kvinnans fel då hon borde skaffat sig en äldre man?
Om kvinnan inte vill ha en äldre man som dör 20 år före henne och har helt andra intressen än henne då?
Citat:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/utredning-kopplar-okunskap-till-laga-fodelsetal-behover-tanka-tidigare

Jag kan notera att jag aldrig fick svar från TomatKungen angående ovanstående citat. TomatKungen klarar inte av fakta eller logiska argument, utan går automatiskt över till att skifta fokus och ta upp irrelevanta saker.
Ur artikeln du själv länkade till:
"– Vi får heller aldrig glömma bort att bland par med ofrivillig barnlöshet så är det lika mycket en man som spelar roll, säger hon. "
Citera
2026-05-20, 19:16
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monolithic
Så enligt dig så är det kvinnans fel om hon vill vänta för länge med att skaffa barn i ett förhållande, men om mannen vill vänta för länge med att skaffa barn är även det kvinnans fel då hon borde skaffat sig en äldre man?
Om kvinnan inte vill ha en äldre man som dör 20 år före henne och har helt andra intressen än henne då?

Ur artikeln du själv länkade till:
"– Vi får heller aldrig glömma bort att bland par med ofrivillig barnlöshet så är det lika mycket en man som spelar roll, säger hon. "

Ja, en intelligent person fastställer att ens potentiella partner är en lämplig förälder till sina barn redan på första dejten.

Om mannen först säger ja men sen ändrar sig, då är det mannens fel. Framförallt om kvinnan börjar bli till åren. Då borde han skjutas.

Nu har du fått svar och är lite visare.

Att en feministkärring uttalat sig i artikeln kan du bortse från då det inte stämmer, kvinnan är den som blir infertil med gradvis försämring redan från 25, vilket är helt annorlunda än för män.
Senast redigerad av AndersPersson99 2026-05-20 kl. 19:19.
Citera
2026-05-20, 19:18
Medlem
Citat:
Det är för att du är faktaresistent.

Du har t.ex. flera gånger fått nedanstående nyhet om regeringens utredning som både motsäger din felaktiga världsbild men också tar upp okunskapen du uppvisar, men du är resisten mot fakta och logik.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/utredning-kopplar-okunskap-till-laga-fodelsetal-behover-tanka-tidigare

Kvinnor har således prioriterat annat, t.ex. karriär, än att föda barn. Enkelt för de flesta att förstå. Omöjligt för dig.

Att det just är karriären som gör att kvinnor väntar för länge, är en antifeministisk myt. Går som sagt var alldeles utmärkt att utbilda sig, få fast anställning, make och barn innan 30 års ålder! Flertalet kvinnor gör dessutom inte "karriär", utan har korta till medellånga utbildningar. Och är således färdigutbildade vid 21-26 års ålder. Utbildningstiden är dessutom en gyllens tid för dem att finna en man att skaffa barn med! Flertalet av kvinnor som har gjort karriär, har i övrigt barn. VD:ar, chefer etc.
Att utbilda sig, skaffa jobb eller rentav göra karriär skjuter inte upp barnafödandet. Det är helt enkelt en antifeministisk myt!

"Vi känner sedan tidigare till att barnafödandet minskar, men vi har inte vetat om det kan förklaras av andra faktorer, som till exempel fertilitetsproblem. Vår studie visar att det kan vara så att kvinnorna helt enkelt inte vill och att det kan bero på att världen varit osäker under de senaste åren, säger Cerisa Obern, doktorand vid Institutionen för kvinnors och barns hälsa och försteförfattare till studien." Källa: Uppsala Universitet.
https://www.uu.se/nyheter/2025/2025-03-21-ny-studie-farre-kvinnor-vill-ha-barn

"Allt lägre barnafödande är en global trend. Fertiliteten är låg i Europa samt i USA men födelsetalen sjunker också i resten av världen.
­– Enligt en artikel i The Lancet från 2024 är vi på väg mot en värld där fertiliteten i alla områden utom Afrika söder om Sahara kommer att ligga kring 2,1 år 2040."
Källa: Lunds Universitet.
https://www.lu.se/artikel/varfor-vill-kvinnor-inte-ha-barn-igen

Ovan källor visar att barnafödandet går ner i nästan samtliga länder. Menar du att kvinnor världen över (förutom söder om Sahara i Afrika) hellre "satsar på karriären" än får barn vid rimlig ålder? Inser du att detta med att karriären skjuter upp barnafödandet endast är en antifeministisk myt?

Och oron som kvinnor har i den övre artikeln, kan mycket väl svalna med högre ålder (när den biologiska klockan tickar högre än oron). Och då är det istället den lägre fertiliteten som är problemet.

Att kvinnor skjuter upp barnafödandet kan ha en mängd olika orsaker: oro över vad som händer i vår samtid, mannen vill vänta, egen sjukdom, ekonomiska problem, inte funnit rätt man att skaffa barn med (är ju otroligt viktigt att få barn med en bra person) osv.

Men karriären? Nejdu. Kvinnor hinner både skaffa utbildning och arbete, man och barn i rimlig ålder. Inga problem. Tom. kan de hinna med en karriär. Utbildning, jobb, karriär förhindrar inte barnafödandet/skjuter inte upp det. Det är som sagt var endast en antifeministisk myt att det skulle vara så.

Så. Nu när det är avhandlat. Kan du då vara god att svara på mina frågor som är topic för tråden:

1. Vad kommer det sig att antifeministerna alltid ska ha så märkliga myter om kvinnor?
2. Varför har antifeministerna så svårt att ta till sig när man förklarar för dem hur det rent logiskt ligger till? Varför fortsätter antifeministerna med sin ologiska resonemang år ut och år in?
3. Vad får antifeministerna ut av att svärta ner kvinnor på en mängd olika sätt?
Citera
2026-05-20, 19:22
Medlem
Citat:

Jag kan notera att jag aldrig fick svar från TomatKungen angående ovanstående citat. TomatKungen klarar inte av fakta eller logiska argument, utan går automatiskt över till att skifta fokus och ta upp irrelevanta saker.

Hade inte hunnit svara. Och lägg ner de felaktiga person-påhoppen.

Här har du mitt svar igen:

Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Att det just är karriären som gör att kvinnor väntar för länge, är en antifeministisk myt. Går som sagt var alldeles utmärkt att utbilda sig, få fast anställning, make och barn innan 30 års ålder! Flertalet kvinnor gör dessutom inte "karriär", utan har korta till medellånga utbildningar. Och är således färdigutbildade vid 21-26 års ålder. Utbildningstiden är dessutom en gyllens tid för dem att finna en man att skaffa barn med! Flertalet av kvinnor som har gjort karriär, har i övrigt barn. VD:ar, chefer etc.
Att utbilda sig, skaffa jobb eller rentav göra karriär skjuter inte upp barnafödandet. Det är helt enkelt en antifeministisk myt!

"Vi känner sedan tidigare till att barnafödandet minskar, men vi har inte vetat om det kan förklaras av andra faktorer, som till exempel fertilitetsproblem. Vår studie visar att det kan vara så att kvinnorna helt enkelt inte vill och att det kan bero på att världen varit osäker under de senaste åren, säger Cerisa Obern, doktorand vid Institutionen för kvinnors och barns hälsa och försteförfattare till studien." Källa: Uppsala Universitet.

"Allt lägre barnafödande är en global trend. Fertiliteten är låg i Europa samt i USA men födelsetalen sjunker också i resten av världen.
­– Enligt en artikel i The Lancet från 2024 är vi på väg mot en värld där fertiliteten i alla områden utom Afrika söder om Sahara kommer att ligga kring 2,1 år 2040."

Ovan källor visar att barnafödandet går ner i nästan samtliga länder. Menar du att kvinnor världen över (förutom söder om Sahara i Afrika) hellre "satsar på karriären" än får barn vid rimlig ålder? Inser du att detta med att karriären skjuter upp barnafödandet endast är en antifeministisk myt?

Och oron som kvinnor har i den övre artikeln, kan mycket väl svalna med högre ålder (när den biologiska klockan tickar högre än oron). Och då är det istället den lägre fertiliteten som är problemet.

Att kvinnor skjuter upp barnafödandet kan ha en mängd olika orsaker: oro över vad som händer i vår samtid, mannen vill vänta, egen sjukdom, ekonomiska problem, inte funnit rätt man att skaffa barn med (är ju otroligt viktigt att få barn med en bra person) osv.

Men karriären? Nejdu. Kvinnor hinner både skaffa utbildning och arbete, man och barn i rimlig ålder. Inga problem. Tom. kan de hinna med en karriär. Utbildning, jobb, karriär förhindrar inte barnafödandet/skjuter inte upp det. Det är som sagt var endast en antifeministisk myt att det skulle vara så.

Så. Nu när det är avhandlat. Kan du då vara god att svara på mina frågor som är topic för tråden:

1. Vad kommer det sig att antifeministerna alltid ska ha så märkliga myter om kvinnor?
2. Varför har antifeministerna så svårt att ta till sig när man förklarar för dem hur det rent logiskt ligger till? Varför fortsätter antifeministerna med sin ologiska resonemang år ut och år in?
3. Vad får antifeministerna ut av att svärta ner kvinnor på en mängd olika sätt?
Citera
2026-05-20, 19:32
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:

Utredningen faststlår att en anledning till minskat barnafödande är att kvinnor väntar längre med att skaffa barn.

Så håll i dig nu:

1. Eftersom vi vet att färre kvinnor får barn, så vet vi därför att färre kvinnor lägger tid på barn och familj.

2. Vi vet också att fler kvinnor jobbar och studerar än förr i tiden.

= Ergo, vet vi att fler kvinnor jobbar och studerar än att lägga tid på barn och familj.
Citera
2026-05-20, 19:34
Medlem
Citat:

Jag kan svara.

1. Antifeministerna har inga märkliga myter om kvinnor. Det är du som har märkliga myter om antifeminister.
2. Det är du som har svårt att ta till dig när antifeministerna förklarar för dig logiskt hur det ligger till. Det är du som fortsätter med ologiska resonemang år ut och år in.
3. Antifeminister svärtar inte ner kvinnor. Det är en bara ännu en av dina märkliga myter om antifeminister.

Fan vilken infantil trådstart detta är btw.
Citera
2026-05-20, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trewq
Ditt jävla vänstertroll, fattar du ingenting? Kvinnor och vänstercuckar till män är positiva till migration och invandring för att de vill vara höga på sin egen godhet. De anser att de står för det goda och moraliskt rättfärdiga. Konsekvensetik är de helt ointresserade av. Ställer man dem mot väggen och visar statistik hur tex skjutningar, gruppvåldtäkter och annat ökat lavinartat sedan 90-talet, vilket sambandet är till utomeuropeisk invandring, så skakar de bara av sig som ingenting och svarar: "Jaha, och? Det var ju tråkigt. Vi ville ju väl och vi var humana och goda som gjorde det rätta som agerade hela världens socialkontor."

Feminister och vänsterns vilja att känna sig goda och moraliskt överlägsna trumfar konsekvensetiken. är det så komplicerat att begripa?

Men vad är det du inte förstod i trådstarten? Men för att bena ut det hela, och försök nu att ha fyra tankar i huvudet samtidigt:

1. Ja, kvinnor är mer positiva till invandring än vad män är. Positiva till att hjälpa framförallt skötsamma kvinnor och barn på flykt! Samt bra och skötsamma män på flykt!

2. Antifeministernas myt är dock att kvinnor röstar rött för att få hit "kriminella kvinnoförtryckare och bidragstagare". Nej, nej, nej! Finns ingen människa som vill ha hit problem!

3. Att kvinnor röstar rött beror på att de värnar om välfärden. Då det är de rödas viktigaste och största fråga. Kvinnor röstar inte rött för att få hit invandrare.

Antifeministerna sprider dock ut myter om att kvinnor röstar rött för att få hit "kriminella kvinnoförtryckare och bidragstagare". Denna antifeministiska myt är så dum så att klockorna stannar! Och sedan drar antifeministerna sin egen myt vidare och börjar hävda att kvinnlig rösträtt borde stoppas...

Sanningen är snarare denna:

4. Sossarna har i princip lika stram migrationspolitik som Moderaterna. Att Moderaterna nu har en stramare, beror på Moderaternas samarbete med SD. Men i grunden delar sossarna och M i princip samma tankar kring migrationspolitiken. Och 34% av kvinnorna röstade på sossarna, 17% på M, 16% på SD, 6% på KD. 73% av kvinnorna röstade på partier som vill ha stram eller mycket stram migrationspolitik. En klar majoritet alltså.

Så. Nu har vi benat ut detta. och du förstår nu att antifeministerna sprider ut en myt om kvinnors röstande och sedan driver de den myten vidare i en åsikt om att kvinnlig rösträtt därav ska inskränkas. Nu vet du detta.

Och då skulle jag gärna vilja att du svarar på frågorna för min trådstart:

Citera
2026-05-20, 19:58
Medlem
Citat:
Men vad är det du inte förstod i trådstarten? Men för att bena ut det hela, och försök nu att ha fyra tankar i huvudet samtidigt:

1. Ja, kvinnor är mer positiva till invandring än vad män är. Positiva till att hjälpa framförallt skötsamma kvinnor och barn på flykt! Samt bra och skötsamma män på flykt!

2. Antifeministernas myt är dock att kvinnor röstar rött för att få hit "kriminella kvinnoförtryckare och bidragstagare". Nej, nej, nej! Finns ingen människa som vill ha hit problem!

3. Att kvinnor röstar rött beror på att de värnar om välfärden. Då det är de rödas viktigaste och största fråga. Kvinnor röstar inte rött för att få hit invandrare.

Antifeministerna sprider dock ut myter om att kvinnor röstar rött för att få hit "kriminella kvinnoförtryckare och bidragstagare". Denna antifeministiska myt är så dum så att klockorna stannar! Och sedan drar antifeministerna sin egen myt vidare och börjar hävda att kvinnlig rösträtt borde stoppas...

Sanningen är snarare denna:

4. Sossarna har i princip lika stram migrationspolitik som Moderaterna. Att Moderaterna nu har en stramare, beror på Moderaternas samarbete med SD. Men i grunden delar sossarna och M i princip samma tankar kring migrationspolitiken. Och 34% av kvinnorna röstade på sossarna, 17% på M, 16% på SD, 6% på KD. 73% av kvinnorna röstade på partier som vill ha stram eller mycket stram migrationspolitik. En klar majoritet alltså.

Så. Nu har vi benat ut detta. och du förstår nu att antifeministerna sprider ut en myt om kvinnors röstande och sedan driver de den myten vidare i en åsikt om att kvinnlig rösträtt därav ska inskränkas. Nu vet du detta.

Och då skulle jag gärna vilja att du svarar på frågorna för min trådstart:

Du har redan fått svar på frågorna i din trådstart.

1. Antifeministerna har inga märkliga myter om kvinnor. Det är du som har märkliga myter om antifeminister.
2. Det är du som har svårt att ta till dig när antifeministerna förklarar för dig logiskt hur det ligger till. Det är du som fortsätter med ologiska resonemang år ut och år in.
3. Antifeminister svärtar inte ner kvinnor. Det är en bara ännu en av dina märkliga myter om antifeminister.
Citera
2026-05-20, 20:13
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
Jag väntar mig inte sans och vett från någon med Putin som avatar, men eftersom du kommit med relativt vettiga inlägg i denna tråd får jag väl förklara det uppenbara med tillkämpat tålamod:

När Thomas Bodström, David Massi eller någon annan tung jurist slår larm om bristande rättssäkerhet i vissa typer av våldtäktsmål (jag länkade nyligen till en video där Massi gör just detta i en annan tråd), menar de inte "nästan alla våldtäktsanmälningar är falska och om hon ändå blev våldtagen förtjänade hon det".

Det sistnämnda är en liten minoritetsuppfattning, till och med på anonyma forum som Flashback, vilket var vad jag skrev. Alltså inte "det finns ingen relevant kritik mot samtyckeslagen annat än från några stollar på Flashback".

Som sagt, andelen falska anmälningar inom överfallsvåldtäkter låg för drygt något decennium sedan på omkring 10 % (Örebropolisen). Detta var innan samtyckeslagen och rubriceringen oaktsam våldtäkt. Så de lär vara betydligt fler nu. Lägg utöver detta alla felaktiga anmälningar utan uppsåt att ljuga, och där tjejen inte ens begriper att det inte var en våldtäkt. Även andelen oskyldigt dömda lär vara väldigt hög. Bristande rättssäkerhet innebär att du kan bli fälld efter en falsk anklagelse.

I övrigt har det varit demonstration i Stockholm idag mot den bristande rättssäkerheten i sexualbrottsmål. Flera föräldrar till söner som både dömts på oerhört skakiga grunder, och de som friats i högre instans eftersom tjejen ljugit. Hur ofta blir det konsekvenser för de tjejer som ljuger? Nästan aldrig. Killarna får sina liv förstörda.
Citat:
Var tionde anmäld överfallsvåldtäkt är falsk, det säger örebropolisen idag. Men de som arbetar med kvinnor som utsatts hävdar att det bara är ett försök att flytta uppmärksamheten från att så få våldtäkter utreds. De senaste tre åren har över hälften av alla polisanmälda överfallsvåldtäkter avskrivits. Bara åtta av 95 anmälningar överlämnades till åklagare. Men det som fått mest uppmärksamhet är polisens uttalande att var tionde anmälning, 11 av 95, visade sig vara falsk.
– Det kan röra sig om hämd eller att man vill synas, det är ofta många olika orsaker till att man gör en falsk anmälan, säger Torbjörn Carlson på Örebropolisen.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/var-tionde-valdtaktsanmalan-falsk
Citat:
Det var inte bara kritik mot samtyckeslagen som stod i centrum när Mannaminne åter samlade demonstranter i Stockholm. Bakom plakaten, talen och vittnesmålen finns idag ett betydligt bredare projekt – att försöka etablera idén om att Sverige befinner sig mitt i en rättssäkerhetskris där resningsärenden, sexualbrottsmål och domstolarnas arbetssätt måste granskas på nytt. https://samnytt.se/sverige-kommer-skammas-for-det-har-mannaminne-kraver-ny-granskningskommission
Senast redigerad av WordWarrior 2026-05-20 kl. 20:30.
Citera
2026-05-20, 20:18
Medlem
Citat:
Utredningen faststlår att en anledning till minskat barnafödande är att kvinnor väntar längre med att skaffa barn.

Så håll i dig nu:

1. Eftersom vi vet att färre kvinnor får barn, så vet vi därför att färre kvinnor lägger tid på barn och familj.

2. Vi vet också att fler kvinnor jobbar och studerar än förr i tiden.

= Ergo, vet vi att fler kvinnor jobbar och studerar än att lägga tid på barn och familj.

Du har inte ens läst mitt inlägg. Det märks.

Men ok:

1. Nej, det är inte färre kvinnor som får barn. De kvinnor som får barn, får färre barn.

2. Och? Som jag skrev: kvinnor hinner med både att utbilda sig, få fast tjänst och skaffa man och barn i rimlig ålder. Vissa utbildar sig ju rentav under gymnasieutbildningen till tex. undersköterskor. Är färdigutbildade vid 18-20 års ålder, kan då börja jobba och få fast tjänst. Vissa kvinnor läser KY-utbildningar på 1-2 år. Kan vara färdigutbildade vid 20-22. Och få fast jobb innan 25. Vissa går på högskola och universitet i 3 - 4.5 år. Börjar de när de är mellan 19-23, så är de färdigutbildade mellan 22 - 27.5 års ålder. Samtliga kan alltså hinna få ett eller flera barn innan 30 års ålder.

Och artikeln du hänvisade till skriver heller inte ut att kvinnor väntar för länge med barnafödandet för att de ska göra "karriär", utbilda sig och skaffa jobb. Att det skulle förhålla sig på det viset är endast en antifeministisk myt.

Så. Håll dig topic nu och besvara mina frågor:

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in