2026-05-20, 16:54
Medlem
Såg denna post, men vet dock inte om det stämmer, jag har inte faktagranskat detta:
https://www.instagram.com/p/DYiQwfvPBUm/

Om det stämmer så måste man nog ändå (oavsett om IRS förföljt Trump tidigare) häpna. Det ger ju Trump carte blanche att fly all skatt i all framtid i alla sina bolag och samma för hela hans familj. Det är ju inte direkt "lika inför lagen"....
Citera
2026-05-20, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldBlueTooth
Ja, här i Sverige så har vi ju hela skol/vård-lobbyn som slussar svenska skattepengar till utländska aktieutdelningar, mitt framför ögonen på folk.

Trump gör det bara ännu mer öppet än alla andra gjort innan.

Typ så.
En massa regler och lagar för småfolket och fritt fram för "adeln" och de självutnämnda "påvarna"...
Same shit över hela planeten.
Citera
2026-05-20, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Tänk om Joe hade skapat en sådan här fond och för de som har blivit drabbade av donalds och hens hantlangare.
Kan du ana vilket gråtande det hade varit då?

Men detta ska bli en intressant korruption och följa, gissar på ingen insyn alls i deras förehavanden.

Haha precis. Donald Taco verkar ha bestämt sig för att förvandla USA till ett korrumperat skitland likt Ryssland och Nordkorea eller dylikt.
Citera
2026-05-20, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Måste vara jobbigt att gå runt på fabriksgolvet hos Samhall varje dag och känna att du är den minst intelligenta personen i rummet. Men om det hjälper din mentala hälsa att kunna ventilera din frustration över din sorgliga tillvaro genom att skriva nonseninlägg på FB som svar på inlägg du inte bemödat dig om att läsa i ämnen som du inte behärskar så är jag bara glad att jag kan vara till hjälp.

Men vill du göra ett nytt försök och faktiskt bemöta det jag skriver så lovar jag att svara så snällt jag bara kan.

Tyvärr, kära Trumphora, jag bemödar mig inte att bemöta dynga från dig och din sort.

Men fortsätt för all del. Din husse Taco måste vara stolt över dig..
Citera
2026-05-20, 17:29
Medlem
PK-befriads avatar
Han har blivit ett träskmonster "Swamp Creature" och dansar nu enbart efter judelobbyns pipa. Sättet som han behandlar Thomas Massie, Tucker Carlson och andra sympatiska personer på är motbjudande, han häver ur sig förljugna förolämpningar enbart för att de inte dansar efter judelobbyns krigshetsarpipa. Skulle inte förvåna mig om det visar sig att han har hyrt in en jude som sitter och skriver hans inlägg på sociala medier. Han har börjat sluddra gravt också så han verkar inte vara 100% mentalt längre.
Senast redigerad av PK-befriad 2026-05-20 kl. 17:44.
Citera
2026-05-20, 17:44
Avstängd
tutankhumans avatar
Jag tycker att det är skitbra. Proud Boys kommer att behöva miljonerna så att de kan sparka demokrat- och Antifa-röv på hösten.

Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Då är det väl betydligt värre att Trump har beordrat IRS att ge 1,78 miljarder dollar till diverse Trump-anslutna politiska grupper för inbillade övertramp. I praktiken ger han skattepengar specifikt till sin egen politiska rörelse. Det är ganska allvarligt.
Citera
2026-05-20, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Tyvärr, kära Trumphora, jag bemödar mig inte att bemöta dynga från dig och din sort.

Men fortsätt för all del. Din husse Taco måste vara stolt över dig..
Och tack för att du gör ditt för att cementera bilden av den hjärntvättade marxist-leninisiska dårhusvänstern som är så totalt indoktrinerad att du blint lyder varje order från sin senildemente barnsexförbrytare till sektledare.
Citera
2026-05-20, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Han har blivit ett träskmonster "Swamp Creature" och dansar nu enbart efter judelobbyns pipa. Sättet som han behandlar Thomas Massie, Tucker Carlson och andra sympatiska personer på är motbjudande, han häver ur sig förljugna förolämpningar enbart för att de inte dansar efter judelobbyns krigshetsarpipa. Skulle inte förvåna mig om det visar sig att han har hyrt in en jude som sitter och skriver hans inlägg på sociala medier. Han har börjat sluddra gravt också så han verkar inte vara 100% mentalt längre.
Ni nassar kan bara inte hålla er borta, är det så? Finns inget ämne där inte konspirationen om den hemlige Juden Som Kontrollerar Världen passar in, oavsett om det handlar om politik eller fotboll eller heminredning eller kakrecept.
Citera
2026-05-20, 19:11
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Haha precis. Donald Taco verkar ha bestämt sig för att förvandla USA till ett korrumperat skitland likt Ryssland och Nordkorea eller dylikt.
Det är vad fascism brukar betyda OCH trycka ned befolkningen och medier som exponerar deras fel.
Citera
2026-05-20, 19:16
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Ni nassar kan bara inte hålla er borta, är det så? Finns inget ämne där inte konspirationen om den hemlige Juden Som Kontrollerar Världen passar in, oavsett om det handlar om politik eller fotboll eller heminredning eller kakrecept.
Behåll dina fulanklagelser. Det är ingen hemlighet att det är Israel och judelobbyn som drar i trådarna bakom Trumps nyfunna krigsiver mot Iran.
Citera
2026-05-20, 21:27
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Då är det väl betydligt värre att Trump har beordrat IRS att ge 1,78 miljarder dollar till diverse Trump-anslutna politiska grupper för inbillade övertramp. I praktiken ger han skattepengar specifikt till sin egen politiska rörelse. Det är ganska allvarligt.

Haha det var vad demokraterna höll på med innan. Plus ljuga och klippa och klistra i medier.

Trump är ett resultat och motreaktion mot demokraternas identitetspolitik och åsiktscensur, hoppas de är nöjda
Citera
2026-05-20, 22:32
Medlem
Tvånget att sig lojal mot Trump gör att republikanska tyckare, senatorer och kommentatorer tar till fullständigt dadaistiska grepp och pressar hyckleriet över nya gränser. Nyss satt Anneke Green på BBC News (japp, satellit-tv) och förklarade varför det inte är något konstigt med Trumpos 1776-fodn. Green har tidigare jobbat för Vita huset och för tunga republikaner, t ex som talskrivare till George W Bush och Mitch McConnell. numera är hon republicab strategist", formnellt frilans men naturlifgtvis beroende av att hålla sig väl med Vita huset - f ö beundrar hon Trump i alla fall. Dessuitom leder hon någon sorts klubb för tidigare talskrivare från Vita huset.

Greens försvar för att uppgörelsen mellan familjen Trump och skatteverket är okay, och den här stödfonden för "people who have been politically persecuted by the Law" är en utmärkt idé, går i stort sett på följande linjer:

1. Trumps fall är fullständigt unikt, Det har aldrig hänt tidigare att en privat medborgares skatteuppgifter läckt ut från IRS. (jo, hon sade så)

Fact check: Littlejohnläckan omfattade uppgifter för runt 400.000 personer, däribland både Elon Musk,. Jeff Bezos och hundratusentals vanliga medborgare. Donald Trump är bara unik på det sättet att han är den ende som har sökt gottgörelse i miljardklassen, dessutom åratal efter den ursprungliga läckan.

Dessutom är Littlejohn-läckan självklart inte den enda gång det har läckt ut taxeringsuppgifter från IRS.

2. "Alla som anser sig ha blivit orättvist förföljda med rättsprocessr som medel kan ansöka om ersättning från den här fonden" - tja. formellt kan de ju, men vilka kommer att få ut något om den leds av ett råd som till 4/5 är utsett av Vita huset, dvs i stort sett va Trump personligen.

3. "Man måste lita på justitiedepartementets professionalism, de har mängder med förträffliga jurister och där tolererar man ingen opartiskhet".

Tomma ord. Efter Pam Bondi vet alla vad "Trump DOJ":s anspråk på självständighet och redlighet är värda i praktiken. Bondi duckade för varenda fråga i den riktningen när hon blev utfrågad av representanthuset i början av förra året, hon kom med nonsenssvar eller slog ilsket ifrån sig - och vinkades förstås ändå igenom av republikanerna till posten som justitieminister. Ingen kan säga att vi inte vet hur bunden en sådan här fond skulle komma att bli till Trump personligen och hans önskningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in