2026-05-14, 19:38
Medlem
XtraXs avatar
Löjligt när Soldier boy blev
så enkelt.
Tycker synd om The deep som blivit
både till havs och land.
Citera
2026-05-14, 19:39
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Jag håller med, många lösa trådar nu.
Jag vet! Låt oss ha en karaktär som är manusförfattare som gnäller om hur svårt det är att skriva finaler.

Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Hon behöver nog bara finna det inom sig själv. I Gen V gjorde alla inom Vought en stor grej av Moreaus blodkontroll, som om det var den ultimata superkraften man kunde ha. Och hennes förmåga vacklade emellanåt, men hon överkom hindren och kunde till och med reparera sin supe-frenemys hjärnskada, om jag minns rätt. Kanske ansågs den kraften som så OP för att en med de krafterna kan göra supes till normies?

Eller, kanske kommer hon bara kunna göra det med Homelander eftersom han nyligen fått en dos OG V och så det kanske fortfarande flyter runt, men också fäster vid det gamla Compound V:et, och gör att det hela är lättare att dra ut, än gammal compund V som trängt in i och blivit en del av varenda cell.

Jag gillade också Butchs inspirerande tal, tyckte det var tråkigt när
och jag tyckte att scenen med katt-supen och varg-supen var ganska kul, men hela fokusgruppgrejen kändes lite trött, och jag kom att tänka lite på senaste säsongen av Stranger Things (som jag bara såg något avsnitt av innan jag gav upp) med hur hjältarna trampar vatten och bara står och väntar, och iakttar, eller håller inspirerande tal för varandra. Men, ändå, det kändes inte dåligt, så som det gjorde i Stranger Things. Det handlar nog om att lyckas hålla rätt balans. Det här var ett lugnet före-stormen-avsnitt, där man fick lära känna karaktärerna lite mer, och se deras sätt att hantera att hoppet är ute. Jag tyckte ändå om Mothers Milks berättelse om hur han räddade en duva. Överlag gillade jag avsnittet.
Ja, att MM berättade om sitt smeknamn var fint. Men som sagt - vi vet att dom flesta supes är depraverade - vi behöver inte få det upptryckta i ansiktet i vart eller vartannat avsnitt. Det hade räckt med att Sheline slickade sig själv.

Jag tror inte att Marie kommer att vara lösningen. Eller jag hoppas inte det i alla fall. Bullshit att en karaktär från en helt annan serie kommer in och räddar dagen.

Det jag gillade bäst var scenerna med The Deep.
Citera
2026-05-14, 19:39
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Fast enligt senaste avsnittet så kan hon ju inte kontrollera sina krafter längre.

För övrigt så i det nästa-sista avsnittet så hade dom tid att låta Dogknott och Sheline sniffa varandra i röven. För att dom flesta med krafter är depraverade är ju ett nytt och fräscht grepp som aldrig använts i The Boys tidigare. Det var direkt chockerande att se.

Sen var väl ingen förvånad över att
dog.

Sen gillade jag Butchers pep talk och det som hände medans dom var tillfångatagna.
Men annars så var det fan ett vekt avsnitt, särskilt med tanke på att finalen är nästa vecka.
Vekt och vekt. Lite långsamt kanske men man sparar nog krutet till finalen. Det här avsnittet ägnade man åt att maxa hatet mot Homelander. Homelander dödade USAs president och satte Soldier Boy i glasbur. Sen dödade Homelander även den snälla lilla Frenchie.
Citera
2026-05-14, 19:47
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Vekt och vekt. Lite långsamt kanske men man sparar nog krutet till finalen. Det här avsnittet ägnade man åt att maxa hatet mot Homelander. Homelander dödade USAs president och satte Soldier Boy i glasbur. Sen dödade Homelander även den snälla lilla Frenchie.
Jo, vekt. Det var nästan ingenting som förde storyn vidare. Det hade lika gärna kunnat varit säsongens andra avsnitt. Men i ärlighetens namn så har hela säsongen var svag. Inte direkt dålig, men det har inte känts som något som leder fram till en storslagen final.

Mina pengar ligger i alla fall på att man kommer att avkrafta Homelander på något sättet och Butcher kommer att dö i Hugies armar medans Hugie pratar om The Juicy Rack. Jag hoppas också att det är i finalen som den större delen av effektbudget har lagts.
Citera
2026-05-14, 20:12
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Men som sagt - vi vet att dom flesta supes är depraverade - vi behöver inte få det upptryckta i ansiktet i vart eller vartannat avsnitt. Det hade räckt med att Sheline slickade sig själv.

Jag tror inte att Marie kommer att vara lösningen. Eller jag hoppas inte det i alla fall. Bullshit att en karaktär från en helt annan serie kommer in och räddar dagen.

Jag är inte förtjust i den grejen med The Boys eller Gen V, att dels använder de flesta supes sina krafter för olika sexrelaterade eller perversa ändamål (eller jag kunde väl vara helt okej med det om det hanterades mer antytt, eftersom klart supes skulle vara perversa precis som vanligt folk är, privat inom hemmets fyra väggar), och dels ska vi som tittare se detaljerade skildringar av det i tid och otid. Det är seriernas svagaste punkt enligt mig. Detta får ibland effekten att vad som borde vara ett rikt karaktärsgalleri av olika personligheter blir att kännas som en och samma, exhibitionistiska, perversa individ, i bara olika gestalter. Det känns lite klaustrofobiskt.

Jag tyckte som sagt ändå att scenen med katt-kvinnan och hund-mannen var bra och kul, eftersom det fanns spänning i den, Starlight och MM gömde sig alldeles ovanför dem, de två som har extremt bra luktsinne, och istället för att känna lukten av dem, reagerade de på varandra och började cirkla runt varandra, och allt det äckliga i scenen var helt verbalt, och blev roligt eftersom man fick se Starlight och MMs äcklade reaktioner och det var inga detaljerade närbilder på könsorgan eller anus (vilket är ett plus men inget man kan ta för givet i The Boys eller Gen V).

Scenen med The Deep, när han pratar med hammarhajen, den gillade jag. Den när han inte vågar hoppa i vattnet för att rädda någons gamla morfar som drunknar, den var så tillrättalagd, så perfekt att det blev på gränsen till löjligt, att jag tänkte att den måste vara en dröm han hade, där hans ångest över att inte längre kunna vara i vattnet manifesterade sig, och inte något riktigt som faktiskt hände. (Var den scenen en dröm? Nu blev jag osäker. Såg avsnittet sent igår, och minns ärligt inte om det visade sig vara en dröm eller något han var med om. Om det var en dröm gillade jag den, om det var något som hände gillade jag den inte.)
Citera
2026-05-14, 20:22
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Jag är inte förtjust i den grejen med The Boys eller Gen V, att dels använder de flesta supes sina krafter för olika sexrelaterade eller perversa ändamål (eller jag kunde väl vara helt okej med det om det hanterades mer antytt, eftersom klart supes skulle vara perversa precis som vanligt folk är, privat inom hemmets fyra väggar), och dels ska vi som tittare se detaljerade skildringar av det i tid och otid. Det är seriernas svagaste punkt enligt mig. Detta får ibland effekten att vad som borde vara ett rikt karaktärsgalleri av olika personligheter blir att kännas som en och samma, exhibitionistiska, perversa individ, i bara olika gestalter. Det känns lite klaustrofobiskt.
Framför allt så försvinner chockvärdet ganska snabbt.
Citat:
Jag tyckte som sagt ändå att scenen med katt-kvinnan och hund-mannen var bra och kul, eftersom det fanns spänning i den, Starlight och MM gömde sig alldeles ovanför dem, de två som har extremt bra luktsinne, och istället för att känna lukten av dem, reagerade de på varandra och började cirkla runt varandra, och allt det äckliga i scenen var helt verbalt, och blev roligt eftersom man fick se Starlight och MMs äcklade reaktioner och det var inga detaljerade närbilder på könsorgan eller anus (vilket är ett plus men inget man kan ta för givet i The Boys eller Gen V).
Konceptuellt var det en bra och rolig scen. Om den hade varit med i första säsongen. Nu var det bara en variant av 'Hugie gömmer sig för Homelander' i säsong 4.
Citat:
Scenen med The Deep, när han pratar med hammarhajen, den gillade jag. Den när han inte vågar hoppa i vattnet för att rädda någons gamla morfar som drunknar, den var så tillrättalagd, så perfekt att det blev på gränsen till löjligt, att jag tänkte att den måste vara en dröm han hade, där hans ångest över att inte längre kunna vara i vattnet manifesterade sig, och inte något riktigt som faktiskt hände. (Var den scenen en dröm? Nu blev jag osäker. Såg avsnittet sent igår, och minns ärligt inte om det visade sig vara en dröm eller något han var med om. Om det var en dröm gillade jag den, om det var något som hände gillade jag den inte.)
Här är vi delvis på samma plan. Jag hade gillat om vi hade fått ett skarpt klipp till Deep som vaknar av mardrömmen - det hade varit roligt på riktigt. Nu var det mest ett väntat och välförtjänt comeuppance. Jag tror till och med att jag har skrivit det i tråden att det hade varit passande om något hände så han aldrig skulle kunna ens doppa en tå i vattnet igen. Nu tror jag dock att hans arc ändå kommer att sluta med honom i vattnet och han blir uppäten eller något liknande. Det är i alla fall så det är set up. Precis som det är som gjort för Butcher att dö medans Hugie pratar om The Juicy Rack.
Citera
2026-05-14, 20:34
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Jag vet! Låt oss ha en karaktär som är manusförfattare som gnäller om hur svårt det är att skriva finaler.

Ja, att MM berättade om sitt smeknamn var fint. Men som sagt - vi vet att dom flesta supes är depraverade - vi behöver inte få det upptryckta i ansiktet i vart eller vartannat avsnitt. Det hade räckt med att Sheline slickade sig själv.

Jag såg bara början på Gen V tröttnade rätt snabbt på den, gillar inte alls att de tar in nya personer från gen V i denna säsongen.

Trodde det här skulle bli mer av Butchers säsong och slakt av superhjältar, men det är mest samma som alltid, smyga in någonstans och spionera, bli upptäckta av någon ny supe.
Citera
2026-05-14, 20:56
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBastard
Jag såg bara början på Gen V tröttnade rätt snabbt på den, gillar inte alls att de tar in nya personer från gen V i denna säsongen.

Trodde det här skulle bli mer av Butchers säsong och slakt av superhjältar, men det är mest samma som alltid, smyga in någonstans och spionera, bli upptäckta av någon ny supe.
Jag tyckte att Gen V var helt okej i brist på annat att titta på i liknande genrer även om själva collegedelen av rätt jävla trist.
Citera
2026-05-14, 23:27
Medlem
VoktorDodkas avatar
Någonting säger mig att nu j-vlar är Kimoko arg på homelander.
Citera
2026-05-14, 23:58
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Någonting säger mig att nu j-vlar är Kimoko arg på homelander.
Du tror det?
Citera
2026-05-20, 12:35
Medlem
Fantens avatar
Ptja. Det var ju ett slut i alla fall, även om det var lite av ett antiklimax.
Citera
2026-05-20, 18:04
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ptja. Det var ju ett slut i alla fall, även om det var lite av ett antiklimax.

Mmm,

Vet ej om man fortfarande behöver använda spoilertagg, går väl inte in här innan man sett avsnittet.

Kimiko ser så ball ut när hon är arg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in