Citat:
Ursprungligen postat av
Fanten
Men som sagt - vi vet att dom flesta supes är depraverade - vi behöver inte få det upptryckta i ansiktet i vart eller vartannat avsnitt. Det hade räckt med att Sheline slickade sig själv.
Jag tror inte att Marie kommer att vara lösningen. Eller jag hoppas inte det i alla fall. Bullshit att en karaktär från en helt annan serie kommer in och räddar dagen.
Det jag gillade bäst var scenerna med The Deep.
Jag är inte förtjust i den grejen med The Boys eller Gen V, att dels använder de flesta supes sina krafter för olika sexrelaterade eller perversa ändamål (eller jag kunde väl vara helt okej med det om det hanterades mer antytt, eftersom klart supes skulle vara perversa precis som vanligt folk är, privat inom hemmets fyra väggar), och dels ska vi som tittare se detaljerade skildringar av det i tid och otid. Det är seriernas svagaste punkt enligt mig. Detta får ibland effekten att vad som borde vara ett rikt karaktärsgalleri av olika personligheter blir att kännas som en och samma, exhibitionistiska, perversa individ, i bara olika gestalter. Det känns lite klaustrofobiskt.
Jag tyckte som sagt ändå att scenen med katt-kvinnan och hund-mannen var bra och kul, eftersom det fanns spänning i den, Starlight och MM gömde sig alldeles ovanför dem, de två som har extremt bra luktsinne, och istället för att känna lukten av dem, reagerade de på varandra och började cirkla runt varandra, och allt det äckliga i scenen var helt verbalt, och blev roligt eftersom man fick se Starlight och MMs äcklade reaktioner och det var inga detaljerade närbilder på könsorgan eller anus (vilket är ett plus men inget man kan ta för givet i The Boys eller Gen V).
Scenen med The Deep, när han pratar med hammarhajen, den gillade jag. Den när han inte vågar hoppa i vattnet för att rädda någons gamla morfar som drunknar, den var så tillrättalagd, så perfekt att det blev på gränsen till löjligt, att jag tänkte att den måste vara en dröm han hade, där hans ångest över att inte längre kunna vara i vattnet manifesterade sig, och inte något riktigt som faktiskt hände. (Var den scenen en dröm? Nu blev jag osäker. Såg avsnittet sent igår, och minns ärligt inte om det visade sig vara en dröm eller något han var med om. Om det var en dröm gillade jag den, om det var något som hände gillade jag den inte.)