Citat:
Ursprungligen postat av
otello
Det var inget villospår.

Sant. Jag var helt ute och cyklade med mina idéer hur de skulle knyta ihop The Boys med Gen V, eller kanske rättare sagt var jag ute och cyklade när jag trodde
att de skulle knyta ihop serierna, snarare än bara ha med några karaktärer från den serien som cameos, i några för plotten helt meningslösa scener.
Det känns tråkigt, delvis för att det suger att ha känt sig säker på något och sen haft hel fel, men också för att det är så mycket som Gen V introducerade som inte ledde till någonting. Jag undrar om det var något sånt som jag spånade på, med Marie Moreau som nyckelkaraktär, planerat från början, men att de ändrade sig pga att serien Gen V inte lyckades bli populär nog och inte hade tillräckligt stort överlapp med The Boys-publiken, så att det inte skulle fungera att låta henne dyka in och få en prominent roll.
Vad gäller avsnittet så kändes det lite antiklimaktiskt överlag. Vet inte om min upplevelse färgades negativt av att jag hoppades att det skulle hända en sak, och så hände en annan. Mycket möjligt.
Det var halvkul, (eller var det? kanske var det bara konstigt, och tonmässigt/tematiskt helt off), att de stoppade in en MacGruber-referens alldeles på slutet, i sista Homelander-scenen.
MacGruber will do anything
https://youtu.be/ZHCd8doza2M
Edit: jag ser nu på kommentarerna till videon att jag inte var ensam om att göra den kopplingen.