2026-05-20, 18:22
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Mmm,

Vet ej om man fortfarande behöver använda spoilertagg, går väl inte in här innan man sett avsnittet.

Kimiko ser så ball ut när hon är arg.
Jag vet inte, jag hade ju väntat med en enorm CGI-fight, NYC i ruiner, Vought Towers som rasar. Nånting mer episkt än det vi fick i alla fall. Sen vet jag inte om jag håller med om att det var särskilt tillfredsställande. Jag kanske har öga för såna här saker men jag callade att han skulle bli av med sina krafter redan för en vecka sen så för mig var det mest väntat.
Citera
2026-05-20, 18:50
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Jag vet inte, jag hade ju väntat med en enorm CGI-fight, NYC i ruiner, Vought Towers som rasar. Nånting mer episkt än det vi fick i alla fall. Sen vet jag inte om jag håller med om att det var särskilt tillfredsställande. Jag kanske har öga för såna här saker men jag callade att han skulle bli av med sina krafter redan för en vecka sen så för mig var det mest väntat.

Ja nåt Avengers liknande hade varit coolt, goda mot onda och hela Ny ödeläggs. Synd att Soldierboy missade allt, slarvades bort helt denna säsongen.

Synd om The deep var det också
Citera
2026-05-20, 20:09
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Nej, det tror jag 100% är en red herring/ett villospår.
Det var inget villospår.
Citera
2026-05-20, 20:22
Medlem
Helt ok sista säsong och avslutning på hela serien. Ändå nöjd överlag , kändes ju helt onödigt att ha de från Gen V med de sista avsnitten , de tillförde inget. Serien överlag 8/10 ska nog se om den någon dag. Sista säsongen 6.5/10 sista avsnittet 7/10.

Största besvikelsen denna säsong var nog ändå black noir, kändes som att hela hans ark blev ett antiklimax.
Citera
2026-05-20, 20:45
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Ja nåt Avengers liknande hade varit coolt, goda mot onda och hela Ny ödeläggs. Synd att Soldierboy missade allt, slarvades bort helt denna säsongen.

Synd om The deep var det också
Det kan jag verkligen inte hålla med om. Han hade sin chans till upprättelse men han fuckade upp det totalt. Han borde ha blivit tentakelvåldtagen i timmar innan han fick dö. Chace Crawford däremot, han gjorde ett strålande jobb i sin gestaltning av 'The Peak', som han ganska fyndigt kallas på Reddit.

Soldier Boy var ju bara med för att haussa upp Vought Rising.
Citera
2026-05-20, 20:48
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Nöjd med slutet och hela serien må jag säga.

Dock kände jag samtidigt redan nästsista säsongen att nu får det väl vara slut någon gång på denna orgie i smaklöshet. Nu är det äntligen över. Nu kan man andas ut något.

Två prylar.

1. Kul att Vought och supes fortsatt existerar.
2. Hughie borde ha tagit jobberbjudandet.

Nåväl.

Oi cunts: The end.
Citera
2026-05-20, 21:27
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Det var inget villospår.

Sant. Jag var helt ute och cyklade med mina idéer hur de skulle knyta ihop The Boys med Gen V, eller kanske rättare sagt var jag ute och cyklade när jag trodde att de skulle knyta ihop serierna, snarare än bara ha med några karaktärer från den serien som cameos, i några för plotten helt meningslösa scener.

Det känns tråkigt, delvis för att det suger att ha känt sig säker på något och sen haft hel fel, men också för att det är så mycket som Gen V introducerade som inte ledde till någonting. Jag undrar om det var något sånt som jag spånade på, med Marie Moreau som nyckelkaraktär, planerat från början, men att de ändrade sig pga att serien Gen V inte lyckades bli populär nog och inte hade tillräckligt stort överlapp med The Boys-publiken, så att det inte skulle fungera att låta henne dyka in och få en prominent roll.

Vad gäller avsnittet så kändes det lite antiklimaktiskt överlag. Vet inte om min upplevelse färgades negativt av att jag hoppades att det skulle hända en sak, och så hände en annan. Mycket möjligt.

Det var halvkul, (eller var det? kanske var det bara konstigt, och tonmässigt/tematiskt helt off), att de stoppade in en MacGruber-referens alldeles på slutet, i sista Homelander-scenen.

MacGruber will do anything
https://youtu.be/ZHCd8doza2M

Edit: jag ser nu på kommentarerna till videon att jag inte var ensam om att göra den kopplingen.
Senast redigerad av anomalign 2026-05-20 kl. 21:33.
Citera
2026-05-20, 22:37
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Sant. Jag var helt ute och cyklade med mina idéer hur de skulle knyta ihop The Boys med Gen V, eller kanske rättare sagt var jag ute och cyklade när jag trodde att de skulle knyta ihop serierna, snarare än bara ha med några karaktärer från den serien som cameos, i några för plotten helt meningslösa scener.

Det känns tråkigt, delvis för att det suger att ha känt sig säker på något och sen haft hel fel, men också för att det är så mycket som Gen V introducerade som inte ledde till någonting. Jag undrar om det var något sånt som jag spånade på, med Marie Moreau som nyckelkaraktär, planerat från början, men att de ändrade sig pga att serien Gen V inte lyckades bli populär nog och inte hade tillräckligt stort överlapp med The Boys-publiken, så att det inte skulle fungera att låta henne dyka in och få en prominent roll.

Vad gäller avsnittet så kändes det lite antiklimaktiskt överlag. Vet inte om min upplevelse färgades negativt av att jag hoppades att det skulle hända en sak, och så hände en annan. Mycket möjligt.

Det var halvkul, (eller var det? kanske var det bara konstigt, och tonmässigt/tematiskt helt off), att de stoppade in en MacGruber-referens alldeles på slutet, i sista Homelander-scenen.

MacGruber will do anything
https://youtu.be/ZHCd8doza2M

Edit: jag ser nu på kommentarerna till videon att jag inte var ensam om att göra den kopplingen.
Dina idéer var förstås bättre. Serien har verkligen gått ner sig.
Citera
2026-05-21, 15:48
Medlem
En till tanke jag kom på, kändes ju konstigt att de också hojtade om Queen Mave lite sisådär på slutet. Hade ju varit kul att typ se en scen när hon satt med sin flickvän och kollade på nyheterna att homelander äntligen blev dödad och typ krama om varandra eller något.
Citera
2026-05-21, 16:53
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trasigttagnetbord
En till tanke jag kom på, kändes ju konstigt att de också hojtade om Queen Mave lite sisådär på slutet. Hade ju varit kul att typ se en scen när hon satt med sin flickvän och kollade på nyheterna att homelander äntligen blev dödad och typ krama om varandra eller något.
Ja, helt klart. Många saker som var dåligt med finalen, och hela sista säsongen.
Citera
2026-05-21, 17:43
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trasigttagnetbord

Något sånt ville man ju se, det skulle få det att kännas stort och betydelsefullt. Att Homelander blir besegrad är en stor grej inom The Boys-universumet, men det kändes så litet i avsnittet. De tramsade bort sista uppgörelsen och förvandlade bokstavligen Homelander till en parodikaraktär som MacGruber, och gjorde hela seriens slut till ett skämt. Det är en serie som hela tiden har balanserat mellan allvar och trams, men här blev det kanske lite för mycket av det senare.
Citera
2026-05-21, 19:49
Medlem
XtraXs avatar
Vought Rising kanske kan bli nåt, kul med Soldier boy igen om inte annat.

https://www.imdb.com/title/tt33041431/

Ska även komma en spinoff kallad The boys Mexico.
Känns lite sådär.

Skönt att de lade ner Gen V, andra säsongen var inte bra någonstans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in