Citat:
Ursprungligen postat av
Eremona2.0
Jag tycker att ditt inlägg låter väldigt trovärdigt men samtidigt väldigt allmänt. Att minnet sviker efter fyrtio år, är inte konstigt. Det händer inte bara missbrukare.
Alltså det där låter jättekonstigt, du fäster stor tilltro till ett påstående från en "källa" som överhuvudtaget inte kan bevisa ett skit efter 40 långa år men du har samtidigt inga problem att dissa flera olika vittnen som hörde av sig blott 4 år senare och som inte var missbrukare, man undrar lite hur du tänker här?
(FB) Fallet Catrine da Costa 1984 (Dokumentlänkar finns i trådstart mm)
Alla som följt tråden vet att dina inlägg inte följer någon normal logik utan det är mest en massa sanslösa spekulationer som inte kommer att leda någon vart.
Citat:
Ursprungligen postat av
Eremona2.0
Med tanke på C:s livsstil, tvivlar jag inte på att du träffade henne i Vasaparken eller liknande park. När C missbrukade i Stockholm, var hon i diverse parker och grönområden varje dag: Kungsträdgården, Vasaparken, Zinkensdamm, Humlegården osv
Med tanke på hennes livsstil? Är det något speciellt eller avvikande med att besöka en park? Tusentals människor besökte dessa parker varje dag under den varma årstiden och det allra flesta var inte några missbrukare.
Citat:
Ursprungligen postat av
Eremona2.0
Hon bör också ha frekventerat Albano, Fisksjöäng, Eugeniavägen och liknande områden, som var typiska mål för prostituerade och torskar.
Det där påståendet känns oerhört märkligt, jag har pratat med folk som var med på den tiden. Ingen nämner överhuvudtaget Eugeniavägen eller Fisksjöäng.
Däremot var det vanligt att prostituerade följde med kunder till undanskymda mörka parkeringar på tex Skeppsholmen eller Norr Mälarstrand av naturliga skäl, det tog inte lång stund dit med bil och sen var det snabbt tillbaka till Malmskillnadsgatan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Eremona2.0
Att någon varnade dig för da Costa, tvivlar jag inte på.
Varför skulle någon varna för henne? Det där låter som en efterhandskonstruktion eller lögn.
Citat:
Ursprungligen postat av
Eremona2.0
På åttiotalet fanns fortfarande något som kallades tjuvheder. Även knarkare hade någon sorts hederskodex, men da Costa var känd för att vara opålitlig och tjuvaktig.
Hon blåste missbrukare och torskar på pengar och stal som en korp.
Nej det fanns ingen tjuvheder på den tiden.
Det där är bara någonting som du inbillar dig.
Jag har läst mycket om det här fallet genom årens lopp men har inte kunnat finna att BO exempelvis var våldsam eller utåtagerande mot andra människor eller blåste sina kompisar så vem eller vilka stal hon som korp av?