2026-05-20, 08:03
Medlem
Studsbolls avatar
Ett smutsbeteende som undergräver allmänhetens förtroende för Polisen. Personen är olämplig som polis och bör skiljas från sin tjänst.
2026-05-20, 08:22
Medlem
triptykens avatar
Nån hos snuten eller snutens kompisar, familj eller bekanta ringde Expressen alltså?

För det är det Lamotte vet.

Resten är spekulation.

Sen ska man verkligen, oberoende om man som jag tycker Lamotte är en jävla cuck eller inte, tänka efter innan man viftar bort det här.
Även om.det är vanligt så är det alltid jobbigt när folk inom polis eller sjukvård berättar för polare vad som hänt under dagen.

Men nu är det inte ett nytt problem och att Joakim gråter ut för swishdonationer får stå för han, men det är ett problem
2026-05-20, 08:59
Medlem
Jordgubbes avatar
Borde inte vara särskilt svårt se var i kåren det läcker efter ett par läckage och olika grupper. Fast sen har de kanske inget i juridiken att luta sig emot (eller), men de borde kunna placeras om åtminstone. Behövs det så kunde olika misstänkta pratkvarnar i polisen utsättas för fingerade hemlisar, så kan man se vem som läcker värst.
2026-05-20, 09:01
Medlem
Oj, Lamotte har inte varit på tapeten en tag. Hittade han på lite för att få känna sig aktuell igen?
2026-05-20, 09:09
Medlem
1335991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Lamottes video när han talar om händelsen:
https://www.facebook.com/reel/1319553863640734

https://www.friatider.se/lamotte-polisen-kravde-tipspengar-av-expressen-nar-jag-korde-fort

Är inte detta lite märkligt om det stämmer?

Jag tror detta är bluff.
2026-05-20, 09:09
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDope
Oj, Lamotte har inte varit på tapeten en tag. Hittade han på lite för att få känna sig aktuell igen?
Karln utan journalist utbildning är så cringe o ute i det sociala bruset att han gråter sig till sömns varje kväll enligt hans pojkvän.
2026-05-20, 09:13
Medlem
Men blev det ngn artikel i Expressen?
Ser ingen länk i tråden
2026-05-20, 10:17
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Borde inte detta klassas som förtal eller nåt?
Dedär är väl dessutom sekretess eftersom han inte blivit häktad eller dömd.
2026-05-20, 10:19
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Också? Jag har inte sett allt med Lamotte, men en del. Aldrig sett honom gråta någonstans. Vilket klipp tänker du på, dela gärna.
Han går väl runt med skyddsväst och hjälm i hemmet.
Att köra 30 km för fort är ganska allvarligt och han borde bli utav med körkortet enligt mig, så att hans brott kommer till allmänhetens kännedom är lindrigt.
Hastighetsbegränsningar finns till för en anledning, och han hade kunnat kört på ett barn m,m,.
Ska han ha något frikort att begå brott utan konsekvenser?

Edit. Ser att de tog hans körkort och det är ju bra
Han saknar ju dock belägg helt för sina påståenden.
Senast redigerad av Giant Squid 2026-05-20 kl. 10:25.
2026-05-20, 10:49
Medlem
Att poliser tipsar media när en kändis/politiker/whatever åker dit för något är väl vanligt?

Då och då läser man ju i tidningarna att Kändis A åkt dit för fortkörning eller att Kändis B åkt dit för rattfylla.

Poliser har ju meddelarfrihet så de får inte straffas - och det är brottsligt att ens försöka efterforska vem som lämnat uppgifterna.

Så här har det fungerat i flertalet decennium men nu när Lamotte drabbas så ska det gråtas.
2026-05-20, 11:12
Medlem
Kalaskula544s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Han går väl runt med skyddsväst och hjälm i hemmet.
Att köra 30 km för fort är ganska allvarligt och han borde bli utav med körkortet enligt mig, så att hans brott kommer till allmänhetens kännedom är lindrigt.
Hastighetsbegränsningar finns till för en anledning, och han hade kunnat kört på ett barn m,m,.
Ska han ha något frikort att begå brott utan konsekvenser?

Edit. Ser att de tog hans körkort och det är ju bra
Han saknar ju dock belägg helt för sina påståenden.

Den kända SD-hatande polisbabben som körde rejält för fort mutade väl sina poliskollegor med lite tårta för att slippa undan straffet? Du kanske är för ung att komma ihåg.

Så jo, beror på vilken sida man står på så kommer man undan lättare.
2026-05-20, 11:59
Medlem
Extremeflys avatar
Och som vanligt är det knäpptyst i mainstream media om detta

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in