Citat:
Ursprungligen postat av
67arigGubbe
Att bo i en husvagn på någons tomt är inte samma som trailer trash park-kulturen. Det hoppas jag själv att du förstår?
Du verkar en smula eljest. Det är en socioekonomisk situation. Du drar slutsatser utifrån Netflix. Jag drar slutsatser utifrån erfarenheter.
Att bo i trailer i USA är oftast precis samma sak. Ibland har folk råd att bo i trailerparks.
Många av de områden du kallar trailer parks är dessutom inte de facto trailers utan billiga hus fraktade på trailer i ett billigt område att bo. Semi gated t o m.
Jag har varit rätt mycket i djupaste Södern, har familj som hamnade i trailer en stund under 90-talet. Jag kan säga att eget hus inte är en garant för att livet skulle vara bättre. Jag har blivit hotad med både hagelbrak och semiautomatiskt gevär av methheads som tycker jag är för nära deras hus.
Det är nog snarare så att du är motsvarigheten till amerikansk trailer park kultur du så föraktar på grund av stereotyper du matats med: fattigpensionär i nån sossekoja, folköl och Jan Guillou som peak intellektuell stimulans.