Citat:
Men det som är gemensamt är kommunismen. En tro som förbjuder alla att tro på något annat. De flesta styrande här idag är sekulära eller ateister, ingen har krävt statsateism, tvärtom är de för religionsfrihet. Kommunisterna hatar även oss ateister som inte tror på marxismen och inte delar deras åsikter på samma sätt som de hatar kristna. Får de makten kommer de att förbjuda kristendomen även här och införa marxismen som statsreligion.
Att bara säga att de var kommunister och att ateism därför inte har någonting att göra med hemskheterna är egentligen inte ett så bra försvar som du tror. Det är inte bara soviet som fungerade på detta sätt heller.
Maokina var kanske det tydligaste och starkaste fallet av statsateism i historien, där omkring 40 miljoner dog i folkmordet.
Folkmordet i kambodia under khmer rouge var under ett av de starkaste fallen av statsateism i historien. Omkring 25% av kambodias befolkning dödades.
Nordkorea är under hård statsateism och hemskheterna där kan vi se just nu. Diverse andra mindre välkända exempel finns också.
Det verkar vara ett mönster, länder som försöker sig på statsateism slutar ofta i folkmord, och hemska brott mot mänskliga rättigheter. Kom ihåg att historiskt sett är ateism ett ganska nytt påhitt, för 100-200 år sen fanns nästan inte ateism. Sen ateism började dyka upp har vi sett alla dessa folkmord i länder med statsateism, två världskrig på skala aldrig tidigare skådat, och nu kanske västvärldens undergång.
Jag tycker mönstret är väldigt tydligt, ateism fungerar inte. Det leder till katastrof i princip varje gång det försöks, jag tycker det är dags att vi slutar försöka.
I västvärlden tycker jag det vore bäst om vi ändrar det till att ateism är något man håller för sig själv, medans religion praktiseras i samhället, i stället för tvärtom där religion är något man förväntas hålla för sig själv. Det hade skapat en hälsosammare miljö att leva i, där sjuka ideologier och ideer inte kan växa fram, så som kommunism, nazism, woke t.ex.
Maokina var kanske det tydligaste och starkaste fallet av statsateism i historien, där omkring 40 miljoner dog i folkmordet.
Folkmordet i kambodia under khmer rouge var under ett av de starkaste fallen av statsateism i historien. Omkring 25% av kambodias befolkning dödades.
Nordkorea är under hård statsateism och hemskheterna där kan vi se just nu. Diverse andra mindre välkända exempel finns också.
Det verkar vara ett mönster, länder som försöker sig på statsateism slutar ofta i folkmord, och hemska brott mot mänskliga rättigheter. Kom ihåg att historiskt sett är ateism ett ganska nytt påhitt, för 100-200 år sen fanns nästan inte ateism. Sen ateism började dyka upp har vi sett alla dessa folkmord i länder med statsateism, två världskrig på skala aldrig tidigare skådat, och nu kanske västvärldens undergång.
Jag tycker mönstret är väldigt tydligt, ateism fungerar inte. Det leder till katastrof i princip varje gång det försöks, jag tycker det är dags att vi slutar försöka.
I västvärlden tycker jag det vore bäst om vi ändrar det till att ateism är något man håller för sig själv, medans religion praktiseras i samhället, i stället för tvärtom där religion är något man förväntas hålla för sig själv. Det hade skapat en hälsosammare miljö att leva i, där sjuka ideologier och ideer inte kan växa fram, så som kommunism, nazism, woke t.ex.
De vägrar själva erkänna någon skuld till kommunismen ondska och skyller på andra för vad den lett till. Ändå hyllade de Stalin, Mao och Pol Pot som helgon när de styrde och försvarade våldet även mot kristna. Men deras hat mot de otrogna som följer en annan tro än marxismen är lika stort idag som förr. Det är bara att lyssna till dem när de skriker ut sitt hat mot kristna i USA. Ni själva har förstås böjt er och vridit era åsikter efter dem, för ni tror i eran enfald att de har samma åsikter som er.
Men istället för att förstås varifrån ondskan kommer, angriper du de som försvarar eran religionsfrihet och ser de som inte vill tillåta eran tro, som era vänner. Ni har lämnat Jesus och blandat upp eran tro med deras åsikter. Jag som ateist, följer Jesus budskap mer än vad du gör. Du är bara en hatare som för ett budskap som skulle utrota er själva.
Sen vet jag att du är rätt trög sedan tidigare. Oärlig har du själv erkänt. Försök läsa om Bibeln och se om det stämmer med dina egna åsikter. För nu säger du att kristendomen är som andra säger att den är. Den vill skapa hat och tysta människor som inte tycker som de, precis som kommunismen. Så då har den förändrade syn på kristendomen ni skapat sista åren lett till en ny syn på Gud, som stämmer med vad vänstern beskyller er för historiskt och som rubriken här säger. Du försvarar dig inte mot det, utan ställer dig på samma sida och visar att de som säger det har rätt.