Citat:
Radikalfeminismen äe den sorts feminism som har haft störst påverkan på politiken och debatten sista 30 åren.
1. Är du för lagen om sexköp på internet ?
1. Är du för svenska sexköpslagen?
2. Är du emot porr ?
3. Är du för samtyckeslagen i dess nuvarande form?
4. Kallar du dog feminst?
För varje ja så uppvisar en värderingar / åsikter som överensstämmer med en radikalfeminist.
1. Är du för lagen om sexköp på internet ?
1. Är du för svenska sexköpslagen?
2. Är du emot porr ?
3. Är du för samtyckeslagen i dess nuvarande form?
4. Kallar du dog feminst?
För varje ja så uppvisar en värderingar / åsikter som överensstämmer med en radikalfeminist.
Svar på 1 och 1: 1% av alla prostituerade är män. Och 1.5% av alla prostituerade i Sverige är kvinnor. Dvs. det är rätt jämt lopp. Dock mår i regel fler kvinnor än män dåligt av prostitution. Och det är betydligt vanligare att kvinnor blir trafficking-offer. Men frågan är inte bara en "kvinnofråga", utan är nästan lika mycket en mansfråga, då det är nästan lika många män som kvinnor som är prostituerade.
men som svar på din fråga: Jag anser att sexköpslagen behöver modifieras. Så att de som far illa av att vara i prostitution får hjälp därifrån och deras kunder straffas. Och så att de som trivs i prostitution får fortsätta med det och att deras kunder inte straffas, dessa skulle kunna ha ett certifikat som visar att de är ok att köpa sex av.
2. Nej, jag är inte emot porr. Dock vill jag inte se skiten själv.
3. Ja, lagen om oaktsam våldtäkt behövs. Och för att du ska förstå varför jag svarar så, så behöver du veta historiken. I många år så har åklagare i våldtäktsärenden varit tvungna att visa att förövaren hade uppsåt och alltså ville våldta/visste att den våldtog. Detta gjorde att uppenbara förövare blev frikända... För de kunde prata sig fria. Deras advokat kunde prata dem fria. Finns gott om ärenden där förövare i grupp har plågat sitt offer. Så jädra uppenbara våldtäkter, men där förövarna blev frikända för det kunde ju inte bevisas något uppsåt.... Det kunde ju vara så att kvinnan ville att 7 olika främmande män hade sex med henne, när hon var svårt berusad. Inte så troligt, men det kunde ju vara så. Och männen kunde i vart fall ha "trott att hon ville", och i så fall saknat uppsåt att våldta henne. Det finns flera sådana fall. Friande domar. Med sargade underliv och psyken hos de kvinnliga offren. Därav började rösterna höjas om ny lag: lagen om oaktsam våldtäkt. Då den behövs. För att kunna sätta dit uppenbara förövare. Nu kommer de inte längre undan lika lätt med "jag trodde att hon ville". Lagen behövs. Men är i sin linda hur man ska göra kring bevisningen. och jag tror ärligt talat att det är detta med bevisningen en hel del har åsikter om...
4. Nope. Jag är humanist, vilket gör att jag i vissa frågor delar åsikter med feminister. De som rör mänskliga och demokratiska rättigheter för kvinnor tex.