2026-05-19, 20:02
Moderator
MrFishboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Collectivism-Kills
1. Aldrig hört just 1, däremot är många förvirrade över att man just väljer att ta hit majoriteten män från de länder som enligt alla internationella rankningar har den värsta kvinnosynen i hela världen (Afghanistan och Somalia ligger högst upp i sådana rankningar). Och vissa tycker då att de får stå för vad de sen blir utsatta för - typ den som ger sig in i leken får leken tåla. Saken är den att det är inte 100% kvinnor som röstat för det här. Och som du säger, folk röstar egoistiskt. Jobbar man inom universitet, vården, skola osv så röstar man gärna på de partier som vill investera mer pengar i sånt och höja lönen. Många män jobbar i privat sektor och röstar på skattelättnader och enklare företagande.

2. I min erfarenhet är det framförallt MÄN som inte vill ha barn. Som drar ut på tiden och ger kvinnor falska förhoppningar i flera år och till slut får kvinnorna panik när de börjar närma sig 30. Män verkar mer intresserade av att spela tv spel, runka till porr och gnälla på flashback över att kvinnor inte vill skaffa barn för att de är "horor".

3. Här har jag lite dålig erfarenhet. Jag har varit tillsammans med och känner så många män som varit tillsammans med kvinnor med så kallade "dark triad"-personligheter. Problemet när man säger "vem skulle falskanmäla någon?" är att man utgår från att alla människor är normala i huvudet. Psykiskt störda människor kan göra saker för att jävlas med människor. Att falskanmäla en kille kan t ex ge uppmärksamhet och kan förstöra killens rykte för resten av hans liv. De här människorna skulle kunna klamra sig fast vid någon och hoppa för ett stup, bara de andra dras med i fallet.

1) Länkar i tråden påvisar att kvinnor är mer positiva till invandring än män.

2) Vet inte var du hämtat de uppgifterna? Radikalfeministiska förbundet? För; ”Ny forskning från Uppsala universitet visar att en av fyra antingen är osäkra eller inte vill ha barn alls – en kraftig ökning jämfört med 2014, då bara en av tio kände likadant.”
https://www.uu.se/nyheter/2025/2025-03-21-ny-studie-farre-kvinnor-vill-ha-barn

3) Det här är ju tyvärr problematiskt, för det som de som falskanmäler gör, även om de bara skulle vara 1%, så misskrediterar det de resterande 99%. Det är inte en gynnsam utveckling.
Citera
2026-05-19, 20:22
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Så. Kvinnor som rösta på sossarna, röstar ju för en strikt migrationspolitik och stark välfärd. Men får MP på köpet och då blir det inte lika strikt.

Du försöker alltså säga att kvinnor är så totalt efterblivna att de inte fattar att de får MP på köpet?
Citera
2026-05-19, 20:28
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Jag tror det är betydligt mer komplext än att man kan generalisera åt något håll, särskilt på individnivå.

Det vi vet är att barnafödandet går ner, att kvinnors lyckoindex sjunkit samt att kvinnor röstar rött i högre grad än män. Jag skulle tolka det som att det hänger ihop.

Men, för att besvara din frågeställning i TS

Det är väldigt svårt att svara på, då du först måste definiera vad en antifeminist är. Jag är anti-Marxist, vilket gör att den typ av feminism som lierat sig med avknoppningar av post-Marxismen och dess pseudovetenskap för mig är förkastlig. Det betyder dock inte att jag anser att kvinnor inte bör ha rättigheter eller innehar beundransvärda kvalitéer.

Det förefaller mig som de du kallar "antifeminister" avser de incels som inverterat feminismen och gjort till en lika pseudovetenskaplig rörelse. Vad man skulle kunna kalla en del av "the woke right".

Svaret på dina frågor blir då självskrivna. Precis som radikalfeministers teoretiska bygge är tondöva för rationella argument, är incelrörelsen det. Precis som radikalfeminister fnyser när någon säger "inte alla män" så fnyser incels åt "inte alla kvinnor"..och det de får ut av detta är att de behöver varandra för att existera. Olyckliga människor som fastnat i en pseudoexistens naglar sig fast i detta för att det ger dem mening och styrka att överleva.

Frånsett att jag reserverar mig från uttrycket "the woke right", bra poänger. Incelrörelsen kan enklast förklaras som inverterad radikalfeminism.
Citera
2026-05-19, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Feminism står för kvinnors mänskliga och demokratiska rättigheter.
Att vara antifeminist, är därmed helt enkelt att vara mot kvinnors mänskliga och demokratiska rättigheter. Tex. vilja inskränka kvinnors rösträtt, inskränka rätten till säker abort etc.

Kommunister står inte på arbetarnas/de fattigas sida.
Så att vara antikommunist är inte synonymt med att vilja inskränka arbetare och fattigas rättigheter.

Appeal to definition fallacy:
https://www.wholereason.com/2025/11/the-lexical-fallacy-why-appealing-to-definitions-is-not-an-argument.html
https://www.logicallyfallacious.com/logicalfallacies/Appeal-to-Definition

Tolkningen av kommunism skiljer sig ifrån den ursprungliga textboksdefinitionen:
Du har hakat upp dig på en viss definition men du vet precis som de andra i den här tråden att folks syn på exempelvis kommunism avviker som regel ifrån den ursprungliga textboksdefinitionen och med all rätt. Samma sak gäller för feminism. Du stirrar dig blind på en viss definition för att försöka vinna en poäng. Din poäng har ingen retorisk slagkraft.

Sedan finns det en annan stark invändning:
Vem har kallat sig för antifeminist och har du bekräftat att de delar din tolkning av begreppet? Om inte, så faller ditt resonemang. Du har ingen rätt att klistra på andra åsikter som de inte har utifrån semantik. Det är inte seriös argumentation och är en stor tankevurpa.
Senast redigerad av Pellefant775 2026-05-19 kl. 20:58.
Citera
2026-05-19, 20:54
Medlem
monolithics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Eftersom det är kvinnans ålder som gör henne infertil medan mannen fortsätter att vara fertil vid samma ålder.
Eftersom man i regel är två som skaffar barn är det väl rimligt att båda har ett ansvar att göra det när det är lämpligt? Om mannen vill vänta, på vilket sätt är det kvinnans fel då?
Citera
2026-05-19, 20:58
Medlem
LittleFishs avatar
Nummer 1 där kan man ödmjukt svara att visst är så fallet för alla vänsterkvinnor (vilket är en mycket stor del av samtliga kvinnor i Sverige) som säkert med gott uppsåt röstar vänster för man tror att man ska få mer välfärd. Problemet är att man får också en massa MENA som kollapsar samma välfärd som man trodde man skulle få. Tyvärr går det inte ha kakan och äta den samtidigt. Och tyvärr får man betydligt mer av det senare än det tidigare. Denna oförståelse gör dessa vänsterkvinnor till sin värsta fiende med hur man väljer att rösta.
Senast redigerad av LittleFish 2026-05-19 kl. 21:03.
Citera
2026-05-19, 21:45
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
Frånsett att jag reserverar mig från uttrycket "the woke right", bra poänger. Incelrörelsen kan enklast förklaras som inverterad radikalfeminism.
Min poäng var att de som använder begreppet ser det som en spegelbild av woke left. Jag har själv svårt för begreppet, men har tyvärr sett det alltmer komma fram på forumet och i sociala medier.

Jag ser dock inte dessa "debattörer" som egentlig "höger" och särskilt inte särskilt intellektuellt insatta i frågor.
Citera
2026-05-19, 21:56
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monolithic
Eftersom man i regel är två som skaffar barn är det väl rimligt att båda har ett ansvar att göra det när det är lämpligt? Om mannen vill vänta, på vilket sätt är det kvinnans fel då?

Det är det inte. Och din poäng är? "Antifeminister" (annat än bittra incels) ser inte det låga barnafödandet som uteslutande kvinnors fel.

För min personliga del är jag hjärtligt ointresserad av att dela ut skuld över huvud taget, jag vill att vi fokuserar på hur vi tar oss upp till normala födelsetal igen. Helst utan att tillgripa artificiella livmödrar och barn som uppfostras av staten - även om jag är beredd till det ifall det är priset för att överleva som folk.
Senast redigerad av Threadkiller 2026-05-19 kl. 21:59.
Citera
2026-05-19, 22:05
Medlem
monolithics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
Det är det inte. Och din poäng är? "Antifeminister" (annat än bittra incels) ser inte det låga barnafödandet som uteslutande kvinnors fel.

För min personliga del är jag hjärtligt ointresserad av att dela ut skuld över huvud taget, jag vill att vi fokuserar på hur vi tar oss upp till normala födelsetal igen. Helst utan att tillgripa artificiella livmödrar och barn som uppfostras av staten - även om jag är beredd till det ifall det är priset för att överleva som folk.
Eftersom jag svarade på en person som anser att det just är uteslutande kvinnors fel så tycker jag inte min poäng var jättesvår att förstå?
Citera
2026-05-19, 22:14
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Nämn en endaste högerregering där migrationen inte ökat gentemot tidigare S regering.

Jag pratar inte om den fjantiga, ängsliga woke-lättmjölkshögern här. Med högern menar jag partier som AfD (D), Nationell Samling (F), Reclaim Party (UK), och liknande partier. De går som tåget, och en av delförklaringarna är resultaten av kvinnors röstande. Senast häromdagen fick två italienska kvinnor sina ben amputerade efter att ha blivit nedmejade av feministernas älsklingar. En miljon britter protesterade mot islamisering och massinvandring i London häromdagen. Folk har fått nog.
Senast redigerad av WordWarrior 2026-05-19 kl. 22:19.
Citera
2026-05-19, 22:16
Medlem
Citat:

Det resonemanget fungerar på individnivå, dock:

Det är kvinnans beslut att skaffa barn eller inte. Först efter det kommer mannen, i bästa fall, in i bilden.

Så det är per definition inget gemensamt beslut i drt här sammanhanget. Först fattar kvinnan ett beslut, vill hon inte ha barn så spelar det ingen roll vad mannen tycker.

Det vore brottsligt för en man att ta s.k. "ansvar", det är fängelse i straffskalan.

Män har inget att säga till om när det kommer till barnfrågan, varesig han vill eller inte. Det är kvinnan som har rättigheten och därmed huvudansvaret.

Edit:

Denna typ av frågor verkar dock ses som antifeministiska och kvinnohat och förknippas med att vara incel och bidra till mytbildning och kvinnoförakt.

Idag äger en teoretiserad politiserad metadebatt om män rum när det gäller tex ändrad demografi och åldrande befolkning. Men män har inget med det att göra, förutom att vara en syndabock.
Senast redigerad av Dolche 2026-05-19 kl. 22:36.
Citera
2026-05-19, 22:20
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Eftersom jag svarade på en person som anser att det just är uteslutande kvinnors fel så tycker jag inte min poäng var jättesvår att förstå?

I see. Tja, medan jag håller med dig om att det i den situationen inte är uteslutande kvinnans fel, förstår jag även hans poäng att kvinnors uppskjutande av barnafödande är ett större problem eftersom kvinnors fertilitet avtar betydligt snabbare.

Med det sagt, önskar jag återigen att vi kunde fokusera på lösningar istället för på "vems fel det är" inom vårt eget folk. Inte minst uppenbara lösningar som att se till att det finns stora hyreslägenheter (femmor, sexor och sjuor) och villor till ett överkomligt pris, vilket hade underlättat enormt för barnfamiljer och blivande barnfamiljer att skaffa det där extra barnet eller två.

Sådana lägenheter (främst) och villor hade funnits i överflöd ifall vi sparkat ut blattarna och negrerna, eller som allra minst stoppat invandringen totalt och börjat satsa på återvandring. På längre sikt hade en annan bostadspolitik varit av nöden, naturligtvis, vilket är en av få saker som man gärna får lägga mina surt förvärvade skattepengar på.

Jag finner det närmast fascinerande korkat att sossesvinen med all sin sociala ingenjörskonst inte har lyckats lista ut dessa uppenbara saker ännu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in