Citat:
1. Aldrig hört just 1, däremot är många förvirrade över att man just väljer att ta hit majoriteten män från de länder som enligt alla internationella rankningar har den värsta kvinnosynen i hela världen (Afghanistan och Somalia ligger högst upp i sådana rankningar). Och vissa tycker då att de får stå för vad de sen blir utsatta för - typ den som ger sig in i leken får leken tåla. Saken är den att det är inte 100% kvinnor som röstat för det här. Och som du säger, folk röstar egoistiskt. Jobbar man inom universitet, vården, skola osv så röstar man gärna på de partier som vill investera mer pengar i sånt och höja lönen. Många män jobbar i privat sektor och röstar på skattelättnader och enklare företagande.
2. I min erfarenhet är det framförallt MÄN som inte vill ha barn. Som drar ut på tiden och ger kvinnor falska förhoppningar i flera år och till slut får kvinnorna panik när de börjar närma sig 30. Män verkar mer intresserade av att spela tv spel, runka till porr och gnälla på flashback över att kvinnor inte vill skaffa barn för att de är "horor".
3. Här har jag lite dålig erfarenhet. Jag har varit tillsammans med och känner så många män som varit tillsammans med kvinnor med så kallade "dark triad"-personligheter. Problemet när man säger "vem skulle falskanmäla någon?" är att man utgår från att alla människor är normala i huvudet. Psykiskt störda människor kan göra saker för att jävlas med människor. Att falskanmäla en kille kan t ex ge uppmärksamhet och kan förstöra killens rykte för resten av hans liv. De här människorna skulle kunna klamra sig fast vid någon och hoppa för ett stup, bara de andra dras med i fallet.
2. I min erfarenhet är det framförallt MÄN som inte vill ha barn. Som drar ut på tiden och ger kvinnor falska förhoppningar i flera år och till slut får kvinnorna panik när de börjar närma sig 30. Män verkar mer intresserade av att spela tv spel, runka till porr och gnälla på flashback över att kvinnor inte vill skaffa barn för att de är "horor".
3. Här har jag lite dålig erfarenhet. Jag har varit tillsammans med och känner så många män som varit tillsammans med kvinnor med så kallade "dark triad"-personligheter. Problemet när man säger "vem skulle falskanmäla någon?" är att man utgår från att alla människor är normala i huvudet. Psykiskt störda människor kan göra saker för att jävlas med människor. Att falskanmäla en kille kan t ex ge uppmärksamhet och kan förstöra killens rykte för resten av hans liv. De här människorna skulle kunna klamra sig fast vid någon och hoppa för ett stup, bara de andra dras med i fallet.
1) Länkar i tråden påvisar att kvinnor är mer positiva till invandring än män.
2) Vet inte var du hämtat de uppgifterna? Radikalfeministiska förbundet? För; ”Ny forskning från Uppsala universitet visar att en av fyra antingen är osäkra eller inte vill ha barn alls – en kraftig ökning jämfört med 2014, då bara en av tio kände likadant.”
https://www.uu.se/nyheter/2025/2025-03-21-ny-studie-farre-kvinnor-vill-ha-barn
3) Det här är ju tyvärr problematiskt, för det som de som falskanmäler gör, även om de bara skulle vara 1%, så misskrediterar det de resterande 99%. Det är inte en gynnsam utveckling.