Citat:
Ursprungligen postat av
pinneibrasan
Och hennes fönstertvättartips går att hitta längre bak i bloggen, gratis.
Jag köper inte att hon saknar inspiration och tid pga boken. Det kan omöjligt ta så mycket tid i anspråk att skriva den. Det är väl främst en kalender? Även om hon behöver provbaka recepten och fotografera till boken, så handlar det inte om jättestora textmassor.
Jag köper att det tar en hel del tid och energi i anspråk att slutföra en bok, även om det är en kalender. Men framförallt tror jag det handlar om dålig planering från Claras sida.
Både Sandra, Elsa och Flora har ju lyckats blogga varje dag trots bokprojekt och till skillnad från Clara har de väl ingen assistent?
Så Clara borde verkligen veta bättre och vara mer professionell eftersom hon faktiskt ingått ett affärsavtal med sina prenumeranter, som dessutom är hennes viktigaste inkomstkälla.
Edit: Gissningsvis jobbade Clara rätt många kvällar och helger när hon fortfarande bodde med Jakob. För när relationen skaver drar man sig ofta undan och är själv hellre än hänger med sin partner. På så vis kunde hon kompensera för dålig planering.
Nu är hon istället megakär och heltidssambo och har uppenbarligen inte planerat hur hon ska få ihop sitt jobb med dessa nya förutsättningar..