2026-05-19, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ccxx
Jo, det har dom. 2 st iaf vet jag🙂
Okej
Citera
2026-05-19, 17:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ccxx
Jo, det har dom. 2 st iaf vet jag🙂

Om de har ordningsvakter där kanske de ska använda sig av dem istället för att bryta lagen själva.

Är också STOR skillnad om vakterna är utbildade ordningsvakter eller om de bara är väktare, väktare får inte heller avlägsna en civil person fysiskt.

Står det inte ”ordningsvakt” på ryggen så ska de inte röra en, utan då får krogen tillkalla polis och eller ordningsvakt som fysiskt får avlägsna personer. Simple as that
Citera
2026-05-19, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin3
Om de har ordningsvakter där kanske de ska använda sig av dem istället för att bryta lagen själva.

Är också STOR skillnad om vakterna är utbildade ordningsvakter eller om de bara är väktare, väktare får inte heller avlägsna en civil person fysiskt.

Står det inte ”ordningsvakt” på ryggen så ska de inte röra en, utan då får krogen tillkalla polis och eller ordningsvakt som fysiskt får avlägsna personer. Simple as that

En av dem vet jag är utbildad, för han känner jag och har jobbet extra som det i säkert 20 år.
Citera
2026-05-19, 19:08
Medlem
Giant Squids avatar
Är det White Lobster som gäller som kod vid beställningen fortfarande?
Citera
2026-05-19, 20:53
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Är det White Lobster som gäller som kod vid beställningen fortfarande?
Ill take the WHITE Chardonnay to the food
Citera
2026-05-21, 05:53
Medlem
Katzespeiens avatar
Kul mupptråd.

Alla vet att alla som arbetar hotell och restaurang är narkomaner och/eller alkoholister. Att försöka få till en moralpanik över att en bartender är narkoman är stor humor.

Vet inte om ni är en grupp människor som lajvar för skojs skull eller om det på ena sidan finns folk som är sura för att de blivit utkastade eller är avundsjuka eller något och på andra sidan helt vanliga krögare men kul är det
Citera
2026-05-21, 14:10
Medlem
Hej!
I lördags var vi med ett gäng tjejer på Återvändardagarna på restaurangen för första gången. Vi var lite tveksamma efter det som skrevs i tråden. Kan bara säga att det var den roligaste kväll någonsin. Väl bemötande från personalen, grym DiLeva och sjukt bra DJ som levererade bara bangers 💥

Tack för en trevlig kväll.
Citera
2026-05-21, 15:07
Medlem
HAHA! XD
Du har följt och läst tråden
Du bor i närheten
har aldrig varit på hunker
Det första du gör efter ditt första besök är att gå in på Flashback och bli medlem;
vänta på aktivering och genast berätta att du haft din livs grymmaste kväll

Har du fått betalt för din kommentar? XD
Finns oändligt med sidor att lämna sina goda betyg å du väljer den enda anonyma sidan .. fejk !!
Senast redigerad av Sala026 2026-05-21 kl. 15:22.
Citera
2026-05-21, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marsje
Blanda inte in mig

Nä blev fel har ändrat
Citera
2026-05-21, 16:26
Medlem
Dodo3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzespeien
Kul mupptråd.

Alla vet att alla som arbetar hotell och restaurang är narkomaner och/eller alkoholister. Att försöka få till en moralpanik över att en bartender är narkoman är stor humor.

Vet inte om ni är en grupp människor som lajvar för skojs skull eller om det på ena sidan finns folk som är sura för att de blivit utkastade eller är avundsjuka eller något och på andra sidan helt vanliga krögare men kul är det

Vem frågade dig? Gillar du knarkare eller är du en knarkare? Jag personligen gillar stället och har aldrig haft problem där. Jag pratar om en specifik person som är en orm.
Citera
2026-05-22, 06:48
Medlem
Katzespeiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dodo3
Vem frågade dig? Gillar du knarkare eller är du en knarkare? Jag personligen gillar stället och har aldrig haft problem där. Jag pratar om en specifik person som är en orm.
Du verkar tuff!

Dina frågor till trots är det ett diskussionsforum så risken är att folk har åsikter om allt möjligt.

Folk pundar i restaurangbranchen. Inget att hetsa om.
Citera
2026-06-05, 16:05
Medlem
Alltså förlåt men jag fattar verkligen inte. Han får massa sponsorpengar och ska framstå som någon slags förebild, men när man säger att man är emot droger så blir det plötsligt konstigt? När han själv har knarkat, har anställda som knarkat och dessutom verkar omge sig med folk med ganska uppenbara kopplingar till drogförsäljning.

Så hur är tanken att man ska tolka det här? Att ingen får knarka förutom han och hans kompisar eller vadå?

Och är inte de här sponsorerna sådana som brukar köra stenhårt på inkludering och anti-droger? Typ samma typ av aktörer som sponsrar Pride och Schools Out. Han fick ju pengar av dem och sa att det skulle gynna kulturen i stan. Menade han pundarkulturen då eller?

Fast om jag ska vara helt ärlig så passar det kanske ganska bra in i Söderhamns varumärke ändå. Så där blev det väl rätt lyckat i alla fall, antar jag. 💀✨

Citat:
Ursprungligen postat av Sala026
Har också hört exakt samma som du. Har även fysiskt varit med vid tillfällen där ägaren själv köpt droger. Dock THC. Hängt där några fåtal gånger, riktigt sunkställe

Ironiskt att ägaren nämner att dom har ordningsvakter samt ”vi aldrig har haft någon incident inne i vår restaurang eller klubb som rört droger eller våldsamma ordningsstörningar.” När han själv är delaktig i våld.

https://gofile.io/d/SevBpD
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in