2026-04-29, 22:03
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KapitalismKnullad
Fast stämmer detta?
Jag tycker mig sett kvinnor på ett nästan komiskt sätt falla för väldigt förutsägbara beteenden.
Arrogans, nonchalans, att ta utrymme, resurser osv.
Kolla Trump bara. Hur ser han ut och vilka kvinnor har han i sin historik...
Han är 80 år och ser ut som en blob, men har en fru som är halva hans ålder typ och varit modell.

Kändisskap är en stor grej också. Det var väl någon svensk ganska ful komiker som för ett tag sedan berättade att han hade gått från att knappt träffa kvinnor alls till att vara med 200 på något år när hans karriär tog fart.

Kvinnor brukar säga att de gillar inte egoistiska, narcissistiska, arroganta och dominanta män och att de vill ha ärliga män som är känsliga och som respekterar de och tror på jämställdhet.

Men i verkliga livet väljer de i 90% av fall tvärtom vad de säger.

Som man måste man presentera ett skådespel för kvinnor, vara lite som en lejontämjare för att få deras respekt. Komplimanger och inställsamhet tolkas som svaghet och underlägsenhet.
Citera
2026-04-30, 18:45
Medlem
pn222jws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Kvinnor brukar säga att de gillar inte egoistiska, narcissistiska, arroganta och dominanta män och att de vill ha ärliga män som är känsliga och som respekterar de och tror på jämställdhet.

Som man måste man presentera ett skådespel för kvinnor, vara lite som en lejontämjare för att få deras respekt. Komplimanger och inställsamhet tolkas som svaghet och underlägsenhet.
En filmkaraktär som verkligen illustrerar det resonemanget (om manlig coolhet)... Sting dansar i 'Quadrophenia' 1979 - https://www.tiktok.com/@www.tiktok.musicsoul/video/7300256137402895649
Citera
2026-05-09, 09:26
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144

Jag skulle inte säga 90 %, det är enligt min uppfattning en oerhört mycket lägre grad än så, MEN likväl tillräckligt många kvinnor belönar uppenbart dåliga män med sex så att det skall vara en framgångsrik strategi.

På samma sätt som de män som lyssnar på önskemål om att bara vara känslosamma, snälla, inkännande och jämställda enbart kommer "belönas" med den berömda friend-zonen.
Citera
2026-05-10, 15:49
Medlem
Spel funkar inte i längden och det funkar bara på osäkra tjejer. Själv tycker jag att det sexigaste är en snäll och ärlig kille som man kan bygga en trygg bas med.
Citera
2026-05-10, 21:37
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NagaSoren
Jag kallade en brud ful en gång, och fick sätta på henne.

Det stämmer såtillvida att "negging" funkar på VISSA tjejer.

Men fråga dig själv om du vill ha en komplex brud som spelar såna spel. Personligen hatar jag sånt, jag vill ha en ärlig brud som är sig själv.
Citera
2026-05-19, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnullaFreshaBrudar
Men du.
Man kan inte bara säga snälla saker till tjejerna, och det finns bara trygghet. Det funkar aldrig.
Men din tjej kanske är ett undantag?
Har ni aldrig några konflikter?

Jag och min partner hade mycket konflikter innan vi lärde känna varandra och började förstå varandras olikheter etc. Numera bråkar vi i princip aldrig. Eftersom vi förstår varandra och kan kompromissa med det. Vi vet när det är läge att "ta en diskussion" och när det inte är läge för det. Och då väntar vi tills det är läge. Detta gör att vi numera har sansade diskussioner där båda är inriktade på att finna en konstruktiv kompromiss som lösning.
Citera
2026-05-19, 17:39
Medlem
Citat:
Ok.

Många säger att 90% av alla tjejer vill ha killar som beter sig illa åt, men med hjärta. Tycker du det stämmer?

Nope., Det stämmer inte. Tjejer och kvinnor vill ha bra män. Inga mesiga män, men heller inga män som beter sig som svin.
Citera
2026-05-19, 18:00
Medlem
Citat:
Jag pratar inte om kvinnomisshandlare.
Jag pratar om såna som kan provocera henne, med ord, med glimten i ögat. 😉
Tycker du inte det heller stämmer?

Det stämmer inte på mig och min partner. Vi gillar inte att vara sig provocera varandra eller att bli provocerade av varandra. Vi gillar att förstå varandra, vi älskar att skratta med varandra (gärna åt vår skruvade interna humor), vi gillar att flirta med varandra, vi gillar att ha allvarliga samtal om allt mellan himmel och jord.
Citera
2026-05-19, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Det stämmer såtillvida att "negging" funkar på VISSA tjejer.

Men fråga dig själv om du vill ha en komplex brud som spelar såna spel. Personligen hatar jag sånt, jag vill ha en ärlig brud som är sig själv.

Ja samma för mig.
Ser ingen anledning till negging. Sjukt beteende och efterblivet.
Man kan retas på andra sätt ifall man vill hitta på lite jävelskap men som inte går ut på att vara dryg.
Citera
2026-05-19, 23:15
Medlem
Citat:
Ok.
Tjejer säger att de vill en grej, men det är inte vad de är attraherade av.
Är det också bara snack?
Men oavsett, ingen tjej vill ha en mes till kille. Ingen vill ha en cuck.

Tjejer säger vad de vill ha och menar det. Men många killar feltolkar vad tjejerna säger.

Säger en tjej tex. att hon vill ha en snäll och lyhörd kille. Så feltolkar vissa killar det som att hon vill ha en mes. Och sedan blir hon tillsammans med någon som inte är mes och då tror dessa killar att hon "säger en sak men handlar på ett annat sätt". Vad dessa killar inte fattar är att denna killen är både snäll och lyhörd när han är med henne, tex. på tu man hand. men kan även ha andra sidor som han tex. visar upp för andra killar.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in