2026-05-19, 13:46
Medlem
Jag röstade SD tre val i rad. I första hand för att skicka tydliga signaler om att den ohejdade invandringen inte är okej. I andra hand för att faktiskt stoppa skiten och göra något åt saken om de någonsin kom till makten. SD är i nuläget ett enfrågeparti som vägrar slåss för sin enda fråga. Varför ska jag rösta på en samling övervintrade källarnazister, bikerssympatisörer och koksbimbos när de inte håller sitt enda löfte? Det blev ingenting av detta parti. Men jag har ju visat vart jag står iaf. Jag försökte.

Resten av gänget är ju också en samling oduglingar. Speciellt Kristersson som blivit korggosse åt Thiel. Det ska bli Palantir och AI-kameror överallt. Dark Enlightenment står för dörren och Gandalf ska falla på knä inför ett högteknologiskt Mordor. Läs på om den här galningen om ni inte gjort det redan.

Det blir en symbolisk röst på Piratpartiet istället. Men ärligt talat, vi är körda. Det viktiga är att uppskatta tiden vi har kvar.
Citera
2026-05-19, 13:51
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
SD övergav de långtidsarbetslösa. SD övergav kravet att utvisa de som inte har i landet att göra.

Men det blir lite fel att säga så. Det är ju inte så att de fattiga får en faktura för de rikas ränteavdrag. Det är fortfarande de rika som betalar för de fattiga.
Citera
2026-05-19, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Men det blir lite fel att säga så. Det är ju inte så att de fattiga får en faktura för de rikas ränteavdrag. Det är fortfarande de rika som betalar för de fattiga.
Skulle inte säga att det är de rika för de betalar inte mycket i skatt. Det är snarare merparten vanliga dödliga med arbete och så företagen förstås. Även jag betalar skatt och dessutom väldigt mycket i procent. Arbetslösa får ju som bekant inte jobbskatteavdrag. Ränta borde behandlas lika oavsett vem som betalar den. Vad är nästa steg, villaägare får göra avdrag men inte för bostadsrätt? Eller tvärtom.
Citera
2026-05-19, 14:05
Medlem
Haddock93s avatar
https://x.com/vingehenrik/status/2056660255568801946?s=46

Vet inte om jag ska skratta eller gråta.. så jävla patetiskt. Tror de vi väljare är dumma i huvudet eller?

Tidö försöker locka med söndagsöppet på bolaget för att de själva har misslyckat helt i sin politik.

Vi har inte fått något av det som gjorde att vi röstade på Tidö (SD), möjligtvis lägre bensinpriser men det är knappt. Lägre matpriser? Ja kapar man momsen kommer den utgiften visa sig på ett eller annat sätt.

Vänster eller höger är samma skit. Vi behöver nytt blod.
Citera
2026-05-19, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kashtwa
Jag röstade på Tidö partierna och kommer vinna eller försvinna med dem och kommer absolut inte att ändra min röst, är det som public service vill som är starkt kontrolelrade av ledare som har som sympatiserar med vänstern.

cheferna på SVT har varit tillsatta av högern sen 2014.

Nuvarande chef är adelskvinna och heter Lagercrantz.
Citera
2026-05-19, 14:16
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Citat:
Skulle inte säga att det är de rika för de betalar inte mycket i skatt. Det är snarare merparten vanliga dödliga med arbete och så företagen förstås. Även jag betalar skatt och dessutom väldigt mycket i procent. Arbetslösa får ju som bekant inte jobbskatteavdrag. Ränta borde behandlas lika oavsett vem som betalar den. Vad är nästa steg, villaägare får göra avdrag men inte för bostadsrätt? Eller tvärtom.

Sett i kronor betalar rika självklart mer i skatt.
Vi vanliga människor får nog mer än vi ger, åtminstone föräldrar under småbarnsåren eller om man är långtidssjuk.
Citera
2026-05-19, 14:23
Medlem
Citat:
Vi vanliga människor får nog mer än vi ger, åtminstone föräldrar under småbarnsåren eller om man är långtidssjuk.
Vanliga agerar arbetskraft i de rikas företag. Utan oss vore de inte rika. Man ska inte vara dumsnål och det gäller även omvänt. Men tallriken kan bara bli full och alla behöver äta.
Citera
2026-05-19, 14:32
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
M är ett rent råkapitalistiskt parti som skiter fullständigt i normala inkomsttagare.

Jaså. Men du sa ju att du aldrig varit sosse. Vad röstade du på innan SD då?

Jag tror polls är vinklade, och dessutom är det i Verian 60 procent som inte vill svara på vilket parti dom ska rösta på.

Det finns fortfarande chans att Tidö blir omvalda.
Citera
2026-05-19, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av passadhi
Jag röstade SD tre val i rad. I första hand för att skicka tydliga signaler om att den ohejdade invandringen inte är okej. I andra hand för att faktiskt stoppa skiten och göra något åt saken om de någonsin kom till makten. SD är i nuläget ett enfrågeparti som vägrar slåss för sin enda fråga. Varför ska jag rösta på en samling övervintrade källarnazister, bikerssympatisörer och koksbimbos när de inte håller sitt enda löfte? Det blev ingenting av detta parti. Men jag har ju visat vart jag står iaf. Jag försökte.

Resten av gänget är ju också en samling oduglingar. Speciellt Kristersson som blivit korggosse åt Thiel. Det ska bli Palantir och AI-kameror överallt. Dark Enlightenment står för dörren och Gandalf ska falla på knä inför ett högteknologiskt Mordor. Läs på om den här galningen om ni inte gjort det redan.

Det blir en symbolisk röst på Piratpartiet istället. Men ärligt talat, vi är körda. Det viktiga är att uppskatta tiden vi har kvar.

Jag läste precis några tidigare inlägg du skrivit i andra trådar. Jag tror inte en sekund på att du någonsin röstar SD utan ägnat ditt liv åt att hata allt som har med SD att göra.

Troll
Citera
2026-05-19, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Jaså. Men du sa ju att du aldrig varit sosse. Vad röstade du på innan SD då?

Jag tror polls är vinklade, och dessutom är det i Verian 60 procent som inte vill svara på vilket parti dom ska rösta på.

Det finns fortfarande chans att Tidö blir omvalda.
Var M i runt 30 år men dit återvänder jag aldrig. Rövfelt öppnade mitt hjärtan men inte som han ville.
Citera
2026-05-19, 14:43
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Var M i runt 30 år men dit återvänder jag aldrig. Rövfelt öppnade mitt hjärtan men inte som han ville.

Jaha, så vad ska du rösta på då?
Citera
2026-05-19, 15:17
Medlem
Citat:

dom rika gynnas också mer av skattekakan.
skitar ner miljön mer. lever bättre och jobbar i regel mindre. lever längre.

ett företag som ICA skatteplanerar, betalar lite skatt och det mesta utomlands.
deras kunder och anställda kräver vägar och kollektivtrafik för att ta sig till butiken.
snattar någon kommer polisen. det betalar dom inget extra för.

storbankerna slarvade bort mångmiljardbelopp under förra finanskrisen.
staten gick in och betalade. högern.

pengar som dom fortfarande inte betalat tillbaka och som tack skinnar dom sina kunder, dom som inte har möjlighet att placera pengar i skatteparadis, utan faktiskt betalar för sig.

Tidö snackar bidrsagspolitik, men är dom som blåser iväg mest skattepengar i bidrag.
Det går bara till färre människor och dom som redan har det fetast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in