Citat:
Ursprungligen postat av
MohinderHerb
Omsättningen för 2023 var 96,7 miljarder, rullande ligger på 97,88 miljarder. Ändå menar du att affären är i en konstaterad nedåttrend? Du tar inte heller in i åtanke att omsättningen nära på fyrfaldigades de fyra åren innan. För mig låter det som att affären normaliserats.
Sen kan du sprida banal kunskap bäst du vill men faktum kvarstår att bolaget Tesla inte krymper, utan tvärtom blir större. Om Tesla börjar krympa så ser man det i EK som sagt. Eller tycker du man ska säga att SkiStar krymper varje sommarhalvår också?
Jag har aldrig påstått att bolaget krymper, jag skrev rakt upp och ned att omsättningen varit konstant i tre år sedan 2022. De siffrorna är fakta. Konstant betyder per definition att det varken krymper eller växer. Att bolagets omsättning växte för flera år sedan förändrar inget, det är historia sedan länge.
Däremot skrev jag att resultatet blivit allt lägre för varje år sedan 2022, men fortfarande ligger över noll, vilket också är fakta. Därför växer eget kapital fortfarande fastän resultatet trendat nedåt.
Jag ger dock upp att försöka få dig förstå grundläggande ekonomi och mekanismerna bakom det egna kapitalet, du begriper inte och tycks inte vara mottaglig.