Citat:
Ursprungligen postat av
Ruskette
Jag håller med dig, förutom om att du tycker att skolan borde slänga ut dottern. Att jag tycker absolut inte att hon skall behöva straffas för att hennes bror är stygg. Däremot så om jag vore förälder till ett barn som jag trodde blivit brutalt mobbad på en skola, så skulle jag inte tillåta att något av mina barn fick gå kvar på en sådan skitskola. TROR jag....Det beror väl i sig på ungens egna åsikter, att man vill ju inte råka krascha sitt barns tillvaro vad gäller kompisar, betyg etc.
Men jag tycker absolut inte att skolor skall straffa syskon till idioter.
Man pratade ett tag att man skulle straffa föräldrarna till ungarna på våra särskilt utsatta områden för att de inte får pli på sina telningar. Böter till föräldrar som inte orkar göra sin plikt dvs uppfostra sina barn själva.
Man kunde väl tillämpa det tankesättet även här - inte bara i Husby, Tensta, Alby etc?
Böter biter inte varken på ungdomar eller föräldrar i Lundsbergskretsar. Då får det väl bli fängelsestraff 😬.
Någonstans borde de vuxna i bägge grupperna inse att barn behöver vägledning. En tjock plånbok uppfostrar ingen.
Det märkliga är att dessa föräldrar till barn på Lundsberg skulle ha RÅD att anställa så mycket personal och installera så modern teknisk utrustning att ”bus” skulle försvinna. Men de vill inte.
Av någon märklig anledning snålas det på just det området som för oss flesta är det viktigaste man har: barnen!
HUR kan man TRO att EN husfar hinner hålla koll på 50 pojkar på Björke? 😳
Det är som att ha barnkalas hemma hos sig 24/7 365 dagar per år 🥵🫣.
Personalen inklusive rektorn tycks vara uppgivna. De får inte det stöd av föräldrarna som de skulle behöva. Både föräldrarna och personalen tycks anser att det som händer på Lundsberg ska stanna på Lundsberg och att lite stryk dödar ingen..