2023-08-03, 18:13
Medlem
Soulflowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonbacken
Schysst tack för goda råd. Får testa igen, kanske drog för mkt första gången.
Ta en liten nypa och släpp taget långsamt medans du drar in som om du luktade på en blomma, u ska inte snorta som om du var på releasefest på Stureplan.

Hoppas du hittar 'din' sort, jag var torsk på de Engelska mentolerna, de är torra torra finpulvriga. De tyska sorterna är oftare grövre och fuktigare.
De indiska är också rätt torra och fina men doftar oftast elefantpiss och hö.
Citera
2023-10-26, 19:22
Medlem
Söker alternativ till snus och tycker snuff har funkat riktigt bra än så länge. Tråkigt att det inte säljs riktigt tuggtobak i Sverige.
Citera
2024-07-11, 16:28
Avstängd
Luktsnus (snuff)

Vet någon hur mycket Snuff luktar om man är tillexempel i mitt rum och min lärare på gymnasiet har varit tydlig med att inget får lukta för hon är väldigt känslig mot dofter så man får inga ha parfym eller rökt eller nått så tror ni hon kommer känna av att man har luktsnus i näsan ?
Citera
2024-07-11, 16:38
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar2005
Vet någon hur mycket Snuff luktar om man är tillexempel i mitt rum och min lärare på gymnasiet har varit tydlig med att inget får lukta för hon är väldigt känslig mot dofter så man får inga ha parfym eller rökt eller nått så tror ni hon kommer känna av att man har luktsnus i näsan ?

Det luktar väl tobak och eventuellt den krydda det är kryddat med.
Jag provade några gånger, då var det någon mintdoft.
Rann för jävligt dock och jag fick harkla och spotta en massa snuff. Inget jag rekomenderar i ett klassrum.
Citera
2024-07-11, 18:37
Medlem
Jag använder det hela tiden sedan jag slutade röka.
Jag kör naturellt, d v s 100% torkad tobak. Det luktar ingenting men när du öppnar förpackningen och tar en nypa så luktar det lite.

Däremot ger det väldigt lite nikotin jämfört med snus eller cigg.

Jag köper av en gammal dam på torget som gör själv. En liten påse som räcker i en vecka för mig kostar 5 kr.

Jag bor i Kap Verde
Citera
2024-07-11, 21:54
Moderator
Mr.Woodss avatar
Tråd infogad.

/Moderator
Citera
2026-05-16, 07:16
Medlem
https://www.amazon.se/Bärbart-luktsnus-snuff-väska-färger/dp/B08DHM4NN1

Bärbart kit för luktsnus/snuff, bekvämt att använda när som helst, var som helst
Kitet för luktsnus/snuff innehåller: 4 snusrör, 2 snusskedar, 1 metallbehållare, 1 glasburk, 1 yxsnussked, 1 tratt, 1 glasruta och 1 väska.

Vad är detta och varför skulle man ha det till luktsnus? Tycker det går bra utan alla de där redskapen. Blev lite nyfiken.

Tog en luktsnus idag för första gängen på länge och blev imponerad Gäller att nosa i sig tobaken långaamt så blir det bättre upplevelse. God smak i över 5 minuter efter. Hade en Gawith-dosa jag provade.

Ska beställa mintsmak.

Beställer ni luktsnus utrikes för att få större utbud?
Senast redigerad av krokod1l0 2026-05-16 kl. 07:19.
Citera
2026-05-16, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soulflower
Ta en liten nypa och släpp taget långsamt medans du drar in som om du luktade på en blomma, u ska inte snorta som om du var på releasefest på Stureplan.

Jättebra tips detta. Annars kan ni göra som en bekant och dra linor med sugrör

Blir mycket bättre smakupplevelse med långsam intagning. Varför ha bråttom med tobak.
Citera
2026-05-19, 11:33
Medlem
Jag har fastnat för luktsnus de senaste dagarna.

Har en Gawithdosa jag njuter av. Gjort en beställning från en tysk webshop jag såg rekommenderas på ett luktsnusforum på reddit.

Beställde två olika från JBR. Den ena var i smaken körsbär, mentol och rekommenderades i ett omdöme jag läste.

Den tredje sorten jag beställde ska vara stark i styrka och heter Bernard Original F. Den hyllades på luktsnusforum.

Webshoppen heter takab-brucker.de och har bra omdöme. Återstår att se hur leveransen går. Tobaksskatt.. Återkommer om det blir hiss eller diss.
Citera
2026-05-20, 08:45
Medlem
Guzs avatar
Hittar man luktsnus i butik i Stockholm? (Den enda tobaksprodukt jag riktigt älskat, även om cigg är ok.)
Citera
2026-05-21, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guz
Hittar man luktsnus i butik i Stockholm? (Den enda tobaksprodukt jag riktigt älskat, även om cigg är ok.)

Googlade och Roberts tobak verkar sälja luktsnus. Dom har Gletcherprise Mentol bland annat. Dom har fysisk butik på Rörstrandsgatan om det säger nåt för.mer Stockholmsvana personer.
Citera
2026-05-22, 15:34
Medlem
Guzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krokod1l0
Googlade och Roberts tobak verkar sälja luktsnus. Dom har Gletcherprise Mentol bland annat. Dom har fysisk butik på Rörstrandsgatan om det säger nåt för.mer Stockholmsvana personer.

Tackar! Har koll på Rörstrandsgatan jo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in