Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-09-07, 23:26
  #529
Medlem
FlamingTelepathss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekorrex
Söker en dosa snuff snus som såldes mellan 2005-2010, den var vit rund som en snus dosa fast smalare, var små texturer på övre locket kanter för bättre grep. Man tog den i näven och tog andra handen ovanför för att vrida den halvt varv medsols så öppnades en liten öppning vid kanten för innehållet. Minns att snuset var väldigt vitt och smakade Mentol.


Kanske inte samma som du söker, men här är snuffsnus : https://www.snushandel.se/produkt/mc...cier-luktsnus/
Citera
2022-09-07, 23:39
  #530
Medlem
Izismiles avatar
Det du beskriver fanns typ 1980 men jag vill minnas att det var brunt känns lite konstigt om det är vitt pulver som man drar in i näsan 😎...
Citera
2022-09-08, 07:04
  #531
Moderator
Siegfrids avatar
Infogade ämnen,
/Mod.
Citera
2022-09-09, 23:09
  #532
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Izismile
Det du beskriver fanns typ 1980 men jag vill minnas att det var brunt känns lite konstigt om det är vitt pulver som man drar in i näsan 😎...


Beställde hem https://www.snushandel.se/produkt/mc...cier-luktsnus/ som FlamingTelepaths Nämnde och nästan vad jag letade efter, detta är en burk med väldigt lös lock så lätt att spilla samt att det var brunt, Den jag hade var mer starkare mentol, det var kritvitt som mjöl, samt att den inte gick att öppna utan att man vred den en bit så öppnades en liten öppning på sidan. Ska leta i låderna och se om jag har sparat den.
Citera
2022-09-11, 05:11
  #533
Medlem
Grismunns avatar
Vart hittar man snuff i göteborg? Alltså i butik inte näthandel.
Citera
2023-06-17, 00:51
  #534
Medlem
Rosenkreutzares avatar
Tjena,

Jag bumpar denna tråd lite, för jag har precis börjat med luktsnus. Jag försöker sluta med vanligt snus, men måste ha någonting under tiden, ni vet. Klappar fan ihop annars.

Hur som helst. Hur ofta brukar ni snorta det? Jag läste på något amerikanskt forum, där drog lirarna i sig en stor laddning typ var femte minut. Själv tar jag två relativt stora linor ungefär två gånger i timman.

Har aldrig riktigt använt sådant här tidigare, så jag tyckte det kunde vara kul att kolla hur ni gör med det
Citera
2023-06-24, 15:15
  #535
Medlem
Tibertiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenkreutzare
Tjena,

Jag bumpar denna tråd lite, för jag har precis börjat med luktsnus. Jag försöker sluta med vanligt snus, men måste ha någonting under tiden, ni vet. Klappar fan ihop annars.

Hur som helst. Hur ofta brukar ni snorta det? Jag läste på något amerikanskt forum, där drog lirarna i sig en stor laddning typ var femte minut. Själv tar jag två relativt stora linor ungefär två gånger i timman.

Har aldrig riktigt använt sådant här tidigare, så jag tyckte det kunde vara kul att kolla hur ni gör med det

Jag brukar bara använda det till speciella tillfällen. Snusar inte i övrigt.
Nu då jag blev påmind ska jag dra en lina faktiskt tack för påminnelsen!
Citera
2023-07-26, 16:27
  #536
Medlem
Hallonbackens avatar
Köpte en dosa luktsnus (McChrystals) mest på kul för att testa, och jäklar vad det var starkt. Sniffade försiktigt in några finmalda korn från fingret och det kändes verkligen i näsan. Med en så blygsam dosering känns det som att den lilla metalldosan kommer räcka hela livet. Inte riktigt min grej kanske, men roligt att prova.

Ni som är erfarna ”snuffare”, hur mycket och hur ofta snusar ni, och hur länge räcker en dosa?
Citera
2023-08-01, 12:21
  #537
Medlem
Soulflowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonbacken
Köpte en dosa luktsnus (McChrystals) mest på kul för att testa, och jäklar vad det var starkt. Sniffade försiktigt in några finmalda korn från fingret och det kändes verkligen i näsan. Med en så blygsam dosering känns det som att den lilla metalldosan kommer räcka hela livet. Inte riktigt min grej kanske, men roligt att prova.

Ni som är erfarna ”snuffare”, hur mycket och hur ofta snusar ni, och hur länge räcker en dosa?
När jag började snuffa kände jag likadant, att en liten dosa, (4.4g tror jag) skulle räcka en månad. Och det gjorde den nästan. Några år senare sög jag i mig en stor dosa (21g) på 5-7 dagar.
Citera
2023-08-03, 08:30
  #538
Medlem
Hallonbackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soulflower
När jag började snuffa kände jag likadant, att en liten dosa, (4.4g tror jag) skulle räcka en månad. Och det gjorde den nästan. Några år senare sög jag i mig en stor dosa (21g) på 5-7 dagar.

I see. Men okej du som är erfaren, då får jag passa på att fråga: vilka effekter fick snuffandet? piggare pga nikotinet? Blev inte näsan störd tillslut? Påverkades luktsinnet?
Citera
2023-08-03, 09:22
  #539
Medlem
Soulflowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonbacken
I see. Men okej du som är erfaren, då får jag passa på att fråga: vilka effekter fick snuffandet? piggare pga nikotinet? Blev inte näsan störd tillslut? Påverkades luktsinnet?
Jag upplevde en kort nikotinkick, lite yrsel i några sekunder när jag tog en stor nypa. Men den effekten avtog med åren, men fortfarande väldigt trevligt att ta sig en sniff.
Då använder jag mest McCrystals O&G som jag gissar är runt 70% tobak och resten mentol, så inte så jättestark.
Det mest negativa är väl att man snyter sig ofta och alltid har brunt snor, mindre charmigt.
Börjar du snuffa mycket så tänk lite extra på att hydrera, drick ett extra glas vatten då och då, annars blir det lätt stopp i snoken.
Annars har jag inte upplevt några negativea effekter förutom ett lätt nikotinberoende...
Citera
2023-08-03, 17:43
  #540
Medlem
Hallonbackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soulflower
Jag upplevde en kort nikotinkick, lite yrsel i några sekunder när jag tog en stor nypa. Men den effekten avtog med åren, men fortfarande väldigt trevligt att ta sig en sniff.
Då använder jag mest McCrystals O&G som jag gissar är runt 70% tobak och resten mentol, så inte så jättestark.
Det mest negativa är väl att man snyter sig ofta och alltid har brunt snor, mindre charmigt.
Börjar du snuffa mycket så tänk lite extra på att hydrera, drick ett extra glas vatten då och då, annars blir det lätt stopp i snoken.
Annars har jag inte upplevt några negativea effekter förutom ett lätt nikotinberoende...

Schysst tack för goda råd. Får testa igen, kanske drog för mkt första gången.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback