2026-05-19, 00:15
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Du vet ju inte ens vad Lehava är för organisation. Organisationen går ut på att förfölja och trakassera judiska män och kvinnor som gifter sig med icke-judar. Särskilda "hedersvakter" vaktar judiska kvinnor och ser till så att de inte blir förälskade i icke-judar eller, Gud förbjude, araber. Man har kampanjat mot judiska hollywoodstjärnor som dejtat utanför "sin egen" ras. Det lilla antal afrikanska asylsökande som vistas i Israel anser man vara en "cancersvulst" på den israeliska samhällskroppen.

Tycker du detta låter friskt?

Det du pratar om har inte med Israel eller det israeliska folket att göra. Den vanliga människan i israel är en sekulär jude som står upp för mänskliga rättigheter och är således emot högerextrema små grupper. Att organisationen själva hävdar att de har tiotusentals medlemmar garvar ju folk bara åt. De antas ha mellan 500-1000 aktiva högerextrema tjommar.

Det är ju samma sak som att Nordiska Motståndsrörelsen skulle definiera svenska staten och det svenska folket. Du hör väl att det haltar ganska mycket va?

Det du gör är alltså i vanlig ordning att sprida anti-judiska konspirationer. Det är vi så trötta på sen er hjälte Adolf var igång och tillsammans med muslimerna försökte utrota judarna.

Det blir så tröttsamt när folk som stödjer muslimsk terrorism och islams utrotning av judarna ska försöka motivera varför det fredliga sekulära judiska folk skulle vara terrorister. Det blir bara löjligt och ni gör bort er.
Citera
2026-05-19, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Det pågår inget i några bosättningar. Det handlar om muslimer som vill utrota judarna och krigar mot dem. När man startar krig så får man räkna med att om den man startar kriget mot vinner så är det de som definierar hur det slutar. Inget konstigt med det.

Israel och det judiska folket är emot terrorism. Så sluta med att sprida ditt trams. Du kan ju själv se att det vanliga folket i västvärlden håller stenhårt med israel. Se bara på melodifestivalen. Där nazisterna (vänster-nazisterna?) nu försöker sprida lögner om att de fuskade yada yada. Så tröttsamt.

Du kan exempelvis titta på dokumentären som har 8.2 på imdb No Other Land från 2024 som handlar om vad som pågår idag i Israel. Det som pågår är det argumentet som tas upp i trådstarten. Du säger att det hände ”för länge sen” och kallar istället folket på Västbanken för terrorister. Det är löjligt, dagisnivå på den logiken. Småbarn håller på sådär.

Du försvarar kategoriskt religiös extremism. Varför stödjer du terror från religiösa judiska invandrare mot människor vars släkt bott i landet i flera generationer? Hade du även stöttat muslimska terrorister som kom till Sverige och terroriserat våra bostadsområden? Om du hade ställt dig frågandes till det och krävt din bostad från dom islamistiska invällarna som med våld gör anspråk på din bostad, hade du ansett dig vara terrorist då?
Senast redigerad av Devalvera 2026-05-19 kl. 00:47.
Citera
2026-05-19, 01:09
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Du kan exempelvis titta på dokumentären som har 8.2 på imdb No Other Land från 2024 som handlar om vad som pågår idag i Israel. Det som pågår är det argumentet som tas upp i trådstarten. Du säger att det hände ”för länge sen” och kallar istället folket på Västbanken för terrorister. Det är löjligt, dagisnivå på den logiken. Småbarn håller på sådär.

Du försvarar kategoriskt religiös extremism. Varför stödjer du terror från religiösa judiska invandrare mot människor vars släkt bott i landet i flera generationer? Hade du även stöttat muslimska terrorister som kom till Sverige och terroriserat våra bostadsområden? Om du hade ställt dig frågandes till det och krävt din bostad från dom islamistiska invällarna som med våld gör anspråk på din bostad, hade du ansett dig vara terrorist då?

Nej jag stödjer inga religiösa människor över huvud taget. Det jag stödjer i den här frågan är den sekulära staten Israel och det sekulära judiska folket. Trots allt så räknas Israel som ett av världens mest sekulära länder och när jag har varit där så är det tydligt att i princip alla är sekulära.

Det är deras önskan om att få leva i frihet och trygghet som jag stödjer. De vill ha slut på krig och terror. Men det finns ett problem. Muslimerna vill utrota dem eftersom det är definierat i islam.

Med facit i hand så kan vi se att muslimerna aldrig kommer ge sig och då är nog den enda räddningen för det sekulära judiska fredsfolket att ta bort islam. Vad ska de annars göra?
Citera
2026-05-19, 01:19
Medlem
Citat:
Nej jag stödjer inga religiösa människor över huvud taget. Det jag stödjer i den här frågan är den sekulära staten Israel och det sekulära judiska folket. Trots allt så räknas Israel som ett av världens mest sekulära länder och när jag har varit där så är det tydligt att i princip alla är sekulära.

Det är deras önskan om att få leva i frihet och trygghet som jag stödjer. De vill ha slut på krig och terror. Men det finns ett problem. Muslimerna vill utrota dem eftersom det är definierat i islam.

Med facit i hand så kan vi se att muslimerna aldrig kommer ge sig och då är nog den enda räddningen för det sekulära judiska fredsfolket att ta bort islam. Vad ska de annars göra?
”Ta bort islam”, vad betyder det, förespråkar du folkmord nu? Helvete kalkryggar ny botten nådd för dig.

Israel är inte en ”sekulär stat”. Det är en judisk stat. Det är judarnas stat. Judendom är en religion. Och staten är då religiös. Och Israel motiverar sin invasion och olagliga bosättningar av Västbanken med religiösa motiv.

Du försvarar denna terror och förespråkar folkmord.
Citera
2026-05-19, 01:31
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
”Ta bort islam”, vad betyder det, förespråkar du folkmord nu? Helvete kalkryggar ny botten nådd för dig.

Nej jag gör inte som muslimerna och vill ha folkmord. Jag skrev att jag vill ha bort islam. Vi måste jobba på att utrota islam på samma sätt som vi jobbar på att få bort kristendomen. Något vi inte heller gör tillräckligt bra.

Citat:
Israel är inte en ”sekulär stat”. Det är en judisk stat. Det är judarnas stat. Judendom är en religion. Och staten är då religiös. Och Israel motiverar sin invasion och olagliga bosättningar av Västbanken med religiösa motiv.

Du försvarar denna terror och förespråkar folkmord.

Du har fel. Israel är en sekulär stat. Lejonparten av det judiska folket är sekulära. Jag skulle säga att enligt erfarenhet så är det israeliska folket mer sekulära än vad svenskar i Sverige är.

Israel motiverar inte heller sitt försvar med något religiöst. De motiverar det med att de försvarar oskyldiga människor från muslimer som enligt islam gång på gång försöker utrota dem.
Citera
2026-05-19, 06:04
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Det pågår inget i några bosättningar. Det handlar om muslimer som vill utrota judarna och krigar mot dem. När man startar krig så får man räkna med att om den man startar kriget mot vinner så är det de som definierar hur det slutar. Inget konstigt med det.

Israel och det judiska folket är emot terrorism. Så sluta med att sprida ditt trams. Du kan ju själv se att det vanliga folket i västvärlden håller stenhårt med israel. Se bara på melodifestivalen. Där nazisterna (vänster-nazisterna?) nu försöker sprida lögner om att de fuskade yada yada. Så tröttsamt.

Jag är mycket påläst i ämnet och vet vad som har hänt och inte hänt.

Men vad som än har skett och inte skett så är Israel idag absolut inte någon terrorstat. De som är terrorister är muslimerna som ständigt attackerar judarna för att det står i deras religion att de ska utrota judarna. Där har du problemet. Så om den här knuten ska lösas en gång för alla så blir man tvungna att ta bort islam eller vänja sig vid tanken på att bli övertagna av islam.

Du vet väl att islam har som mål att ta över hela världen. Något som muslimerna har försökt med många gånger genom tiderna. Nu när vi vet detta med all tydlighet så kan man undra varför sätter vi inte stopp för islam då?
Det har ju judarna också. Till skillnad från oss kristna.
Citera
2026-05-19, 06:09
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:

Så varför blir judarna upprepat utkastade och ogillade av så många, inte bara muslimerna?
Citera
2026-05-19, 09:36
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Så varför blir judarna upprepat utkastade och ogillade av så många, inte bara muslimerna?

För att folk har med ont uppsåt och tyvärr stor framgång spridit konspirationer om judarna.

Du får ta dig tillbaka till skolan ser jag.
Citera
2026-05-19, 10:55
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:

För att de är framgångsrika.
Citera
2026-05-19, 10:58
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
För att de är framgångsrika.
På andras bekostnad? För annars har väl folk inget emot framgångsrika personer.
Citera
2026-05-19, 11:03
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
På andras bekostnad? För annars har väl folk inget emot framgångsrika personer.

Hört talas om avundsjuka?
Citera
2026-05-19, 11:09
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Hört talas om avundsjuka?
Ja, det var det mamma brukade säga att de andra barnen var när jag blev retad. Tror att problemet ligger på en lite högre nivå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in