2026-05-13, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StrenghtCoach
Ok. Men jag har ju inte fått något från Kivra eller annat som visar att de ska utreda extra. Har du redan fått ditt slutskattebesked? När brukar man vanligtvis få sitt slutskattebesked?

Beslutet om slutlig skatt brukar komma i början på juni. 2024 kom mitt den 3/6 och 2025 2/6.
Citera
2026-05-13, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Beslutet om slutlig skatt brukar komma i början på juni. 2024 kom mitt den 3/6 och 2025 2/6.

Får man då pengarna i början av juni ändå?
Citera
2026-05-13, 22:47
Medlem
Citat:
Får man då pengarna i början av juni ändå?

Brukar komma kring en vecka efter slutbesked har jag för mig. Innan midsommar brukar vara tumregeln.
Citera
2026-05-13, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Brukar komma kring en vecka efter slutbesked har jag för mig. Innan midsommar brukar vara tumregeln.

Så inte typ 4:e till 7:e juni utan mer 18:e eller 19:e juni?
Citera
2026-05-13, 22:55
Medlem
Citat:
Så inte typ 4:e till 7:e juni utan mer 18:e eller 19:e juni?

Om du läser på ett gammalt slutbesked står det att pengarna utbetalas inom en vecka.

Kommer beskedet som det brukar kan du räkna med pengarna någon gång mellan 8e till 12e juni antar jag.
Citera
2026-05-15, 17:18
Medlem
En bekant till mig fick slutskattebesked och pengarna insatta igår. Så det börjas väl redan innan angivet datum då antar jag.
Citera
2026-05-15, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamypekarfinger
En bekant till mig fick slutskattebesked och pengarna insatta igår. Så det börjas väl redan innan angivet datum då antar jag.

Låter höst osannorlikt eftersom det inte ens var en bankdag igår, det var en röd dag, så inga insättningar görs på röda dagar, så det är 100% en lögn.
Citera
2026-05-18, 19:05
Medlem
AussieRedMans avatar
Orkar inte leta upp alla kvitton för förbättringsutgifter lgh, så när kan man börja känna sig lugn att inte få revision?
Citera
2026-05-18, 21:38
Medlem
Är det normalt att det fortf står '' Du behöver anmäla bankkonto för skatteåterbetalning '' efter att jag anmält mitt konto efter den 1 Mars?
Vet att det står att '' uppgiften om anmält bankkonto '' inte syns än isåfall men undrar om att den röda texten jag nämde fortf finns kvar är normalt?
Vill bara va 100% säker, man får liksom inget ok efter att man skrivit i och lämnat in.
Citera
2026-05-19, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Orkar inte leta upp alla kvitton för förbättringsutgifter lgh, så när kan man börja känna sig lugn att inte få revision?
Du har alltså sålt en bostadsrätt eller liknande?
Citera
2026-05-19, 08:50
Medlem
Bocconis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan

När du får ditt slutbesked, får du inte slutbeskedet och återbäringen utbetald 8-12 juni så kan du anta att en handläggare tittar närmare på din deklaration. Däremot är väl deras målsättning att så tidigt som möjligt kontakta personen man granskar, detta för att inte senarelägga återbäringen i onödan. Så rent spontant kan man tycka att de borde ha kontaktat dig vid det här laget om man vill begära in underlag, ren gissning dock.
Senast redigerad av Bocconi 2026-05-19 kl. 08:54.
Citera
2026-05-20, 18:11
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bocconi
När du får ditt slutbesked, får du inte slutbeskedet och återbäringen utbetald 8-12 juni så kan du anta att en handläggare tittar närmare på din deklaration. Däremot är väl deras målsättning att så tidigt som möjligt kontakta personen man granskar, detta för att inte senarelägga återbäringen i onödan. Så rent spontant kan man tycka att de borde ha kontaktat dig vid det här laget om man vill begära in underlag, ren gissning dock.
Jo handlar om några 100k i förbättringsutgifter. Staten plockar ändå in bra bit över miljonen av min vinst. En sak som är surt med värdeökning är att man skiter i inflationen, staten skall alltså ha 22% av inflationen 😡
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in