2026-05-19, 08:06
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Jag har alltid röstat höger och senast på ett Tidöparti igen.

Men tyvärr har de hittat på en massa konstiga könslagar helt i onödan och nu senast gick de full retard med nya vapenöagstiftningen.

Där hade Tidö lovat helt andra saker, och gjorde precis tvärtom - helt utan anledning. SD vek sig också, och gick full vänster.

I invandringsfrågor har inte heller nåt speciellt hänt.

Så jag kommer aldrig mer rösta på Tidö, och inte heller rött.

Tyvärr är det ont om andra alternativ, när alla riksdagspartier är vänster.
Citera
2026-05-19, 08:15
Medlem
Facades avatar
Jag tror inte det är många som lämnar tidö.
Men det kommer nog skiftas inom Tidö och eventuellt har SD spelat ut sin roll och kommer antingen stå kvar där dom gjorde förra valet i mandat eller backa lite grann, jag tror inte på en ökning hos dom.
Själv kommer jag gå från SD till M.
Citera
2026-05-19, 08:28
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kravallstaket
Håller med dig!
Men...... Vi kanske MÅSTE gå igenom ett stålbad med lite socialdemokratiskt islamism innan kärringarna förstår.
https://www.youtube.com/watch?v=XQK7XmMkrRo

Fåren kommer förföras in i sitt egna förfall och beskylla de som försökte varna dem.

Men du kan få en elcykel till billigare pris! Eller elbil.

Vi köper din röst /Miljöpartiet.
Citera
2026-05-19, 08:37
Avstängd
Kalaskula544s avatar
Siffrorna som dessa undersökningar ger är alldeles för misstänkta.. det luktar manipulation av resultat..
Citera
2026-05-19, 08:37
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Fåren kommer förföras in i sitt egna förfall och beskylla de som försökte varna dem.

Men du kan få en elcykel till billigare pris! Eller elbil.

Vi köper din röst /Miljöpartiet.

Kanske MP kan slå ett slag för annorlunda frisyrer? De kör ju med hästsvans och Kråkbo som kännetecken.

Själv blir man tveksam när politiker har märkliga utstyrslar. Steget till klaner, jazztobak och fotriktiga skor känns kort. Extrema åsikter i MP light förpackning.
Citera
2026-05-19, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
För att det är SVT som säger det antagligen.

menar du att dom ljuger om siffrorna då eller?

hur kommer det sig att Tidö störtdykt i undersökningar SVT inte rapporterat om?
Citera
2026-05-19, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaskula544
Siffrorna som dessa undersökningar ger är alldeles för misstänkta.. det luktar manipulation av resultat..
Med 16% osäkra och svarsfrekvens på 40% i den senaste så skulle inte jag kalla den tillförlitlig.
Så 76% av resultatet är inte faktiskt data som ger resultatet.
Citera
2026-05-19, 08:47
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
menar du att dom ljuger om siffrorna då eller?

hur kommer det sig att Tidö störtdykt i undersökningar SVT inte rapporterat om?
Det är väl belagt att flera nyhetsoutlets visar siffror men inte är så noga med att gå djupare än så (urval, frågor etc). Använder man samma rapport i flera kanaler (låt mig gissa, Aftonbladet), så är det inte så märkligt.

SVT har detta år dessutom egenintresse i att avskaffa Tidelagsregeringen då de vill dra ner kraftig på public service.
Citera
2026-05-19, 08:51
Medlem
Citat:
Det är väl belagt att flera nyhetsoutlets visar siffror men inte är så noga med att gå djupare än så (urval, frågor etc). Använder man samma rapport i flera kanaler (låt mig gissa, Aftonbladet), så är det inte så märkligt.

SVT har detta år dessutom egenintresse i att avskaffa Tidelagsregeringen då de vill dra ner kraftig på public service.
Som någon yttrade typ, detta blir en valkamp mellan Tidö och media, inte oppositionen.
Citera
2026-05-19, 08:51
Medlem
Citat:

både denna svt-chef (adelskvinnan Lagercrantz) och den förra var till!satta under borgerligt styre.

Det är mycket gissningar från dig. Mycket magkänsla som inte verkar stämma med verkligheten.

Va jag kan se är det rena siffror, och Tidös impopularitet är statistiskt säkerställd vilket institut som n utfört undersökningen.
Citera
2026-05-19, 08:54
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Som någon yttrade typ, detta blir en valkamp mellan Tidö och media, inte oppositionen.
Nej, precis. Samtidigt ser Tidö väldigt trötta ut. Om sossarna och Centern håller käft så är det nog en relativt enkel match. Tyvärr.
Citera
2026-05-19, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska

israelvänliga tidö går i kamp med judeägda Bonnier och Schibstedt. Sen mot borgerliga dn och expressen. Som avslutning går dom i klinch med SVT, som haft chefer tillsatta under borgerliga regeringar sedan 2014.

Det kommer bli en jämnare dödskamp än när Hulk Hogan gick en match mot Undertaker...

Tidö är som Trump, om dom vinner är dom bäst, om dom förlorar är det fusk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in