Citat:
Ursprungligen postat av
fiftyforfifty
Bra fråga. Känner personligen ingen men hade jag gjort så hade jag sagt upp bekantskapen. Inte för att de röstar vänster (det utgör en större del av min bekantskapskrets) men just för att det byter, även då Tidö gjort precis det de lovade innan valet. Byter man då, är man en inkompetent nolla. Jobbet är bara påbörjat. Vinner vänstern är det 4 år av destruktivitet. Om vi ens har kvar ett land? Tänk det styret om vi går i krig med Ryssland… hur ska de mobilisera Sverige? Magdalena Andersson? Språkrören?
Aldrig tidigare tagit ställning för högern men detta val är viktigare än något annat. Sverige står på spel.
Du tycker plantan "inga gränser" Ulf och öppna era hjärtan-moderaterna med Sd vid sin sida är en opposition? Ulf och Åkesson tycker att landet nu kan översvämmas av indier,.och invandringen mao bara fortsätta. Lönedump & nya låneslavar åt bankhierarkin - svenskarna har väl slutat ta så mycket lån eller något (kanske inte stämmer) men det går ju inte! oavsett vad så är agendan delvis nu att överösa länderna i norr med absurda mängder indier vad det verkar...
Invandringen har bytt karaktär säger dem, och det kanske den har - men så därför är det ok anser M, SD, KD, resten av 8klövern att man kan fortsätta ösa på med människor in i ett litet land som Sverige, helt i direktiv med FN & EU precis som en rad andra västländer nu drabbas av.
Så jävla tamt. Förrädiskt. Skandal.
- Före vettiga regelverk är på plats som fortfarande inte är, bara små steg i den riktningen men långt ifrån tillräckligt och mer, mycket mer borde varit på plats för över 40 år sedan!
T.ex. tar ett land inte tillbaka kriminella, islamister och andra välfärdsplundrare som kommit från deras land - släpper man inte in en jävel därifrån helt enkelt. Kanske någon nödvändig specialkompetens som undantag.
Har någon som kommit hit begått brott - utvisning på livstid. Det är förräderi (!!!) att släppa tillbaka invandrade brottslingar i landet för att kunna begå nya brott mot folk, medvetet skapa fler brottsoffer för deras rubbade kontrollspel.
Ja mer regler, strängare regler, tydligare regler för in ändring och invandrare - och en mycket längre nivå invandring än vad som varit - före man tar emot en stor mängd människor från andra delar av planeten. Men nu, sedan länge(!) behöver gränsen stängas och massutvisningar ske! Fast nej man vill hellre ösa vidare in folk - billig arbetskraft och några okänt antal "dåliga äpplen", jihadister & kriminella, före problemen som öppna gränser med dåliga kontroller och regelverk orsakat har lösts, skickas ut!
Dessa "alternativ", falsk opposition vill öka övervakningsmaskinen istället pga problemen de själva till stor del orsakat varit med och orsakat, och ge sig själva och framtidens makthavare oavsett vem mer makt, insyn, kontroll..
Glad att jag aldrig röstade SD iaf, även om de solklart minst dåliga alternativet av partierna i riksdagen, för jag tyckte de redan före de var inne i rikstagen såg ut som falsk opposition, köpta och för tama och jag har bara fått mer av den uppfattningen över åren trots att jag knappt följer politik...
Nej, gränsen behöver stängas och återvandring ske. Det vill inte "tidö".
Antagligen därför. Folk är sjukt less på massinvasionen där en massa kriminella och islamister slunkit igenom och orsakat ett faktiskt reellt hot mot folk trygghet och säkerhet innanför gränserna.
Nytt i rikstagen som vill göra något åt problemet måste in, eller så finns stor sannolikhet för inre brutala & blodiga konflikter i landet i framtiden. Organiserat mer aggresiv jihad t.ex. Folk borde visa sitt missnöje mer, protestera på olika sätt, inte bara genom en lapp var fjärde år...
Vet inte vad det bästa alternativet är men något nytt måste in. Hade det inte varit för övervakningsbiten Allard snackat om så hade jag dragit den på ÖP troligen ifrån vad jag sett hittills...
Åttaklövern förlorar ingen röst ifrån mig personligen i alla fall, jag har bara inte sett alternativ jag velat rösta på,.funderat på afs dock som verkar ha mest i linje med vad som behövs, men nu är det nog viktigt att göra det ändå... För att få in något nytt, och det är snarast. Förräderiet måste upphöra....
Tar gärna förslag på alternativ. Vad mer än ÖP, MED(?) AFS, ambition Sverige(?) bör man kolla in och väga mot varandra?
Är det såna här indier vi ska ha in nu bland annat, inte bara islamister, hinduer (bara vi inte får såna där cow vigilantees med tiden med), sihk? (utöver givet bra folk med, inkluderat lönedumpande arbetskraft vissa företag vill ha in, men det är inte poängen)
https://x.com/i/status/2055666622635868422
Citat:
18-year-old student Henry Nowak filmed a Sikh man openly carrying an 8-inch knife.
Moments later he was stabbed 4 times.
When police arrived, they handcuffed Henry who was fatally stabbed because the attacker claimed he was the racist.
He drowned in his own blood.
Jo jag vet - "alla är inte så" nej, men hur många..
har sett en hel del posts med indier nu med som försökt träffa 12-14åringar eller försökt eller har våldtagit folk med. "Alla är inte så!" - jag fattar! Och jag, vi, de flesta av oss vet att det finns många bra människor från Indien med - det gör det garanterat men det handlar inte om det - det handlar också om hur många extra brottsoffer är nog, som kommit och kommer att fortsätta med storskalig invandring från långtbortistan-kulturer?? Jag anser det är mer nog för länge sen. Landet klarade sig utmärkt innan, men folk låtsas som att inget fungerade
före massinvasionen från alla världens hörn!? Det fungerade snarare bättre, och var tryggare. Gränsen, gränserna behöver stängas från dessa regioner och problemen resas ut först innan man ens diskuterar att fortsätta med multikulturexperimentet.
Men kanske vill man bara späda på med inte konflikter, etniska, ideologiska, religiösa, osv, fortsätta destabilisera, kanske trigga lite upplopp eller större protester till slut och annat våld, importerat som inhemskt för att ge ursäkten man behöver att slå ned med större, mer omfattande kontrollverktyg i det fria väst. (som man ändå håller på att tala om, planerar & gör)
Ja, "du gamla du fria."