Citat:
Ursprungligen postat av
Blalilasimbasang90
Hon bör avgå/avskedas genast! Hur fan är det möjligt att den sådan person kan få fortsätta som rektor?! Vidrigt!!
Det är mycket märkligt. Jag reagerade på henne som jag tidigare nämnt redan första dagen FUPen delades i tråden. Något är definitivt på tok med den kvinnan. Både hennes egna sexuella erfarenheter med M på nämnda platser och förnekar kännedom om BO existens. Att hon dessutom inte dragit och lämnat honom och istället verkar vara kvar i gemensamma huset och har låtit installera övervakningskameror i hemmet (enligt uppgift i tråden). Och så rektor på detta. Låt gå för att hon professionellt i sitt yrke inte begått några fel. Men rektor är ändå en högre position och då får man väl tänka sig för hur man agerar även privat. Vilket absolut inte går ihop här med att vara rektor för en förskola med små barn. Vet inte hur kommunen ifråga tänker här. Måste ju vara massvis med föräldrar som hört av sig om detta till kommunen. Hur hon kan fortsätta ser jag inte. Varken från kommunens sida eller omgivningens åsikter och reaktioner. Att hon satte upp övervakningskameror (enligt uppgift i tråden) i hemmet säger mig att hon får utstå hot och kommentarer. Blir intressant att se om kommunen gör sig av med henne snart såvida hon inte lämnar M inom kort.
Citat:
Ursprungligen postat av
DummerHunter
Överklagan till HR inlämnad av Magnus den 17 maj.
Inväntar och ser om åklagaren hakar på, sista dag är 29 maj.
Där var den. Hade inte väntat något annat.