Citat:
Ursprungligen postat av
roccostagliano
Finns det någon poäng med att använda en IGF-1 höjare under PCT som t.e.x mk-677?
Jag tänker att när kroppens återhämtningsförmåga är nedsatt efter en testokur så skulle mk-677 kunna vara ett bra sätt att hjälpa kroppen utan att påverka återstarten av den egna testosteronproduktionen.
Hittar ingen tidigare diskussion om detta på Flashback.
Någon med erfarenhet?
Intresserant frågeställning. Jag har också funderat kring detta och sökt runt. Tanken känns ju logisk att det skulle vara främjande i tillägg i en pct och inte som ersättning.
De potentiella biverkningar som kan ha en negativ påverkan är ökning av prolaktin som eventuellt kan påverka återhämtningen av egenproduktionen. Det har framkommit främst i högre doseringar under längre tid med en ökning av ca 25% (tar det ur minnet så kanske är fel). Det ska i flesta fall vara inom en referens av högre normalvärde, men kan ändå vara negativt. Det var ett skäl till att mk 677 sågades en hel del när det var nytt.
Jag kan inte avgöra om det har en betydande mening i sammanhanget. Man skulle kunna resonera att en lägre dos i en kortare period borde undvika dessa biverkningar, men samtidigt går det inte att garantera. Fördel är om man har använt det tidigare och har provsvar hur ens kropp reagerar.
Man kan få de biverkningar av gh generellt så det är inte unikt för just mk 677. Så det ser ut som att det är mer relaterat till höga gh nivåer när jag har sökt kring det.
Om andra har läst till sig annat eller har bättre koll på detta, eventuellt praktisk erfarenhet så hade det varit intressant att få ta del av.