Citat:
Ursprungligen postat av
Melange5738
Det har nästan alltid varit bättre för en anställare att anlita en nyexaminerad billig ingenjör istället för att anlita en äldre mer erfaren som har högre löneanspråk men inte är skolad i det senaste.
Det varierar säkert mellan olika ingenjörstyper, men för ig som jobbar inom mekanik har det inte hänt något som är värt att nämna sedan de parametriska solidmodellerarna blev vanliga. Och det är 25-30 år sedan.
Så finns det säkert en massa rekruterare som inte har en susning om vad jobbet går ut på som på fullt allvar tror att det hänt en massa nytt de senaste åren.