Citat:
Ursprungligen postat av
kaerakel
Har jag tur som ser ung ut? Rakar mig alltid inför intervjuer. Visar mig villig. Fastar kvällen innan för att framstå som ung och hungrig. Tycker du är dum som kallar mina insikter ointressanta.
Det är klart att allt spelar roll?
Utseende? Kompetens? Erfarenhet?
Vad i helvete pratar du om.
Det är självklarheter.
Du som 40+ borde väl veta att företag hellre anställer attraktiva än fula.
Attraktiva människor har fördel i allt i livet.
Bra för dig men det är helt ointressant att du slänger in din personliga situation när vi vet att det pågår en åldersdiskriminering.
Jag vet själv om jobb i Stockholm där man velat ha 5-10 års erfarenhet på seniora roller och rekryteraren har mejlat ut att ingångslönen är "runt 35tkr".
Detta var 2025.
Det är helt ofattbart och rent slaveri.