Citat:
Ursprungligen postat av
kaerakel
Jag närmar mig fyrtio, är ingenjör och sitter just nu med två erbjudanden i inkorgen.
Kan få åldersnoja av den här typen av trådstarter. Men verkligheten ser desto mer annorlunda ut.
Sen vet man ju hur gemene ingenjör är. Ovillig att lära nytt, mästare i allt, oresonlig, gaggig.
Verkligheten är absolut inte annorlunda.
Rekryterare har själva sagt att över 35 börjar de sålla bort.
Det är inte tråden som sätter reglerna, det är näringslivet.
Sedan är det alltid självklart att om man är EFTERTRAKTAD så är man EFTERTRAKTAD, det är liksom helt ointressant att du säger det.