Nog handlar det lite om fysiken ändå, du lär inte vinna Robinson om du knappt kan resa dig upp på egen hand.
Högt underhållningsvärde vettefan, mest irriterande tycker jag. Har inte sett att någon annan på Flashback eller i sociala medier förutom du tyckt hon var så underhållande heller.
Det är väl inte så idiotiskt. Man borde inte söka till sådant man ej klarar av. Om jag ej klarar att stå och gå exempelvis så skulle jag inte börja spela i ett fotbollsslag så att alla andra i laget ska behöva anpassa sig till min oförmåga.
"det handlar om så mycket mer"
Det innebär att det handlar om det jag skrev men också om annat. Det är inte OS helt enkelt.
Och det är ett underhållningsprogram. Han som tog livet av sig efter att ha blivit utröstad det år som Martin Melin vann, skulle aldrig ha sökt till Robinson. Det var han för vek för och så gick det som det gick. Och de märkte ju under uttagningen hur vek han var men fattade inte att det var så illa ställt som det var. Han skulle givetvis ha sållats bort och idag hade han också gjort så. Men tanter som Melina kommer fortsätta att släppas fram och att du inte tycker det var underhållande när hon inte gjorde i förhandlingen vad alla förväntade sig, det är lite lustigt för det var verkligen kul.
Nej det gjorde hon verkligen inte hon grävde ssin grav ännu djupare bara, dessutom var det ju hennes eget förslag åka till gränslandet, vilket program ser du på egentligen?
Jag förstår dock hur du blivit så missslyckad som du blivit i livet om du tycker melina och hennes metoder är framgångsrika
Ja, det var hennes förslag och så gjorde hon inte det hon hade lovat. Det var ju det som var hela saken och som gjorde Ola så irriterad.
Och jag har aldrig skrivit något om framgångsrik. Lär dig läsa och förstå skriven text och så kommer du tillbaka sedan.
Vad får dig tro jag är intresserad av ett program som sskapades för homosexuella? och dessutom ej är svenskt i en tråd om svenska robinson?
Det är som sagt samma Survivor/Robinson-franchise och samma regler internationellt som säger att man inte får stjäla varandras immuniteter. En rejäl blunder av produktionen i Sverige om de mot förmodan tillåtit det, även om man inte blir förvånad längre då de är riktiga lallare. Om du inte är intresserad av programmet så fattar jag inte vad du gör här?
Citat:
Ursprungligen postat av Kveikja
Som jag skrev så är inte heller stölden av immuniteten jag tycker är konstig i och med att båda sidor i efterhand bekräftat att det var tillåtet. Är man desperat så försöker man hitta lösningar.
Om man håller på att förlora när man spelar monopol och sträcker sig över och norpar åt sig några hotell eller monopolpengar från en medspelare, är en sån lösning "smart gameplay" och "att tänka utanför boxen" eller är det helt enkelt fusk oavsett om det inte står beskrivet i reglerna att det är förbjudet?
Citat:
Ursprungligen postat av Noxyl
Ja duellen är ett helt idiotiskt påfund. Blodshämden och Döskallen kan jag acceptera och jag tycker det är okej med ett gränsland där man kan kämpa sig tillbax men duellen förstör programmet.
Duellerna är helt värdelösa och gynnar bara de fysiska spelarna ännu mer som redan är gynnade av allt annat. Det ligger som en våt filt över hela säsongen och hindrar all strategi eftersom man inte kan vara säker på vad ett öråd får för utgång och det därför är säkrast att hålla sig till sin initiala pakt hela tiden. Det slutar oftast med bittra mansbäbisar som Ola och Aza går runt och surar i lägret dessutom innan samma röstning upprepar sig nästa vecka.
Citat:
Ursprungligen postat av Lumberjack92
Alltså är det bara jag som tröttnat på alla "twister" som produktionen lägger in, specifikt vid öråd?
Förra gången så skulle alla rösta två gånger, de bara "råkade" vara just den gånge Halil skulle "gömma" sig bakom att Sonja tog hans röst (vilket då inte funkade). Resultatet blir att Aza, som egentligen blivit utröstad först, klarar sig.
Senaste gången har de bytt ut kvarvarande ödesurnor (en blodshämnd och en döskalle) mot ett hjul med typ 80% chans att det blir duell (vilka alltså var slut innan). Resultatet blir att Ola, som egentligen blivit utröstad, klarar sig. Jag skulle inte vara förvånad om de kunde styra hjulet så det blir "extra spännande" medans produktionen väljer var som ska hända.
Jag fattar att de vill styra så det blir "bra tv", men det känns sjukt tröttsamt att de ska byta förutsättningar hela tiden. Produktionen bara styr som de själva vill, det känns ju inte som tävlingar eller pakter inte spelar roll längre. Ola och Aza kommer vara kvar hela tiden bara för att det blir konflikter och dålig stämning.
Ja, skandal av produktionen som plötsligt går in och ändrar på ödesurnorna bara för att rädda Ola och Aza eftersom de vill ha några hatobjekt som ska få upp tittarsiffrorna. Det är ren lyteskomik.
TV4-produktionen har inga spärrar alls. Kommer ihåg för några år sedan när de helt plötsligt gav två extraröster i en skattkista till en tjej för att hon skulle kunna rösta ut en kille som de inte ville ha kvar längre. Skrattretande riggat och uselt.
Alltså är det bara jag som tröttnat på alla "twister" som produktionen lägger in, specifikt vid öråd?
Förra gången så skulle alla rösta två gånger, de bara "råkade" vara just den gånge Halil skulle "gömma" sig bakom att Sonja tog hans röst (vilket då inte funkade). Resultatet blir att Aza, som egentligen blivit utröstad först, klarar sig.
Senaste gången har de bytt ut kvarvarande ödesurnor (en blodshämnd och en döskalle) mot ett hjul med typ 80% chans att det blir duell (vilka alltså var slut innan). Resultatet blir att Ola, som egentligen blivit utröstad, klarar sig. Jag skulle inte vara förvånad om de kunde styra hjulet så det blir "extra spännande" medans produktionen väljer var som ska hända.
Jag fattar att de vill styra så det blir "bra tv", men det känns sjukt tröttsamt att de ska byta förutsättningar hela tiden. Produktionen bara styr som de själva vill, det känns ju inte som tävlingar eller pakter inte spelar roll längre. Ola och Aza kommer vara kvar hela tiden bara för att det blir konflikter och dålig stämning.
Håller med om det är dåligt av produktion rigga alla tävlingar så jonas vinner och blir immun och därmed inte går rösta ut, pakterna spelar ingen roll då nej då han är immun och nu gavg de honom en hemlig immunitet med så han absolut inte kanh åka ut, och de gör de bara för han ska vara kvar till finalen, jävla produktion
Har inte haft något emot Aza Altonchi då jag tycker att det är kul när någon tjafsar och triggar igång lite bråk.
Men......att stjäla immunitet för att förstöra för någon annan (Jonas Källqvists) är väldigt lågt, fattar inte varför det inte är förbjudet?
Aza borde ha blivit hemskickad.
Tyckte att Ola Birgerssons gick emot sina egna principer när han själv var i fara var det helt okej för honom att sitta med immunitet.
Nu hoppas jag på att Jonas vinner, han har varit så bra på tävlingar och även det sociala spelet.
Lasse Lundholm är (som gammelmormor skulle sagt) jordens salt men har lite för mycket offerkofta för att vara en värdig vinnare enligt mig.
Här får du ju förklara vad du menar, när visade han prov på höga socialakunskaper?
Vad är det för sjuka människor som tar ett tv program så pass seriöst att dom skickar hat på deltagarnas privata sociala medier? sjukt beetende och löjligt minst sagt.
Ola och Aza bär ju hela programmet på sina axlar, slutar kolla på skiten om dom åker ut.
en sådan person som du nyss citerade ligger nog bakom mycket av det närhatet, de har inte så mycket att göra när man sitter hemma hela dagarna och lyfter försörjningssstöd ifrån soc
Ola har väldigt starka principer och de gäller alla utom han själv. Mot sig själv är han mer förlåtande. Han har ju god anledning att ändra sig och gå emot sina principer, om det gynnar honom själv. Och eftersom det är hans principer så går de ju att skruva lite på. Och om hans berömda grundprinciper gynnar honom ja då är han stenhårt principfast och alla andra är fegisar. Det verkar nästan som han tror på det själv och så tänker väl ändå bara en narcissist?
Ola har väldigt starka principer och de gäller alla utom han själv. Mot sig själv är han mer förlåtande. Han har ju god anledning att ändra sig och gå emot sina principer, om det gynnar honom själv. Och eftersom det är hans principer så går de ju att skruva lite på. Och om hans berömda grundprinciper gynnar honom ja då är han stenhårt principfast och alla andra är fegisar. Det verkar nästan som han tror på det själv och så tänker väl ändå bara en narcissist?
Så tänker väl de flesta idag? I smyg eller öppet. Precis som i Robinson. Det kommer att visa sig även där, är helt säker på det. Så har det alltid varit och skylls på spelet med stort S
Om inte dina homosexuella idoler halal eller jonas har immunitet i nästa öråd ryker någon av dem garanterat
Dags å vakna ditt missfoster, jonas har en hemlig immunitet. Halil skiter jag fullständigt i.
Aza kommer flest röster så vet ej va du drillar om din luffare
Du menar typ som alla här i tråden som tycker det är ok ljuga bedra och ta i hand och lova saker som typ halal och lasse gör.
Men om någon gör ett listigt drag för att försvaga sina motståndare som precis ljugit en i ansiktet, och dessutom är tillåtet gömmer en fördel för dem är ryggradsslöst.