2026-05-18, 09:56
Medlem
Aza är smuts, liten pojke som inte kan ta egna beslut själv utan för som pappa Ola vill. Otroligt låg självkänsla, måste varit mobbad som liten av de längre grabbarna. Väldigt avundsjuk på att Jonas är längre, mer muskulös, snyggare och bättre på allt.

Ola är också smuts, hans fula flin när det går dåligt för någon annan. Att som vuxen man visa fuck you till de som förlorar.... Kom igen. Idiot. Narcissistiska drag Deluxe.

Carro och hennes falska flin. Det var så nice se hennes riktiga bittra jag i förhandlingen. Hennes meditation skit som hon kör för att inte visa sin bittersida. Fy fan. Måste varit en loser som tonårstjej som sedan fått mer ordning på sitt liv men är fortfarande bitterf#tta.

Citat:
Ursprungligen postat av Soulmatexx
Exakt på pricken hur jag känner för varenda en! Den som inte ser detta kan verkligen inte läsa människor
Citera
2026-05-18, 11:09
Medlem
farlings avatar
Problemet är bara att Jonas är så fruktansvärt jävla tråkig och ger noll underhållningsvärde.
Det är liksom inte roligt att titta när den som har de bästa förutsättningarna vinner gång på gång.
Det blir tråkigt och förutsägbart.
Citera
2026-05-18, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loikkari
Är det bekräftat av produktionen eller nnåt som bara ryktas? Anders reaktion på dagens öråd stödjer inte att det hade frågats, så att påstå att Aza frågat, kanske är ett sätt att försöka mildra stölden.

Jag har ingen bild eller åsikt om handskakningen, orkar inte spola så pass långt tillbaka. I en avsnitt påstod Lasse att han var inte alls färdig att skaka hand med Ola utan Ola greppa i hans hand när han höll den vid sin sida, den hade inte alls varit framtryckt

Produktionen visste nog om stölden på förhand, de var ju t o m påpassligt där och filmade den. Ett sätt att skapa drama när en och samma person vinner allt.

Lasse har stort underhållningsvärde i TV men man skulle ju inte köpa en begagnad bil av honom. Men jag hoppas han får vara kvar länge, han gör programmet värt att titta på.
Citera
2026-05-18, 12:42
Avstängd
Tjuven aza hade precis live på instagram, hela Sverige skäms.
Citera
2026-05-18, 13:01
Medlem
Noxyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeWuzKangsNshiet
Varför inte bara låta de utröstade bli just utröstade, som i att lämna spelet? Nej, istället har det blivit duell där två stycken utröstade på två veckor blivit kvar. Helt jävla rubbat. Har aldrig någonsin följt Robinson tidigare. Det här blir sista.

Ja duellen är ett helt idiotiskt påfund. Blodshämden och Döskallen kan jag acceptera och jag tycker det är okej med ett gränsland där man kan kämpa sig tillbax men duellen förstör programmet.
Citera
2026-05-18, 13:21
Medlem
Första inlägget i tråden. Ola och Aza beter sig verkligen som högstadiemobbare. Vad än Jonas eller Halil gör så gör de fel enligt dem. Ola är särskilt slug, då han är mer manipulativ och lyckas bortförklara sin elakhet hela tiden (men han lyckas inte genom rutan). Aza är nästan så jag tycker lite synd om för att han framstår så dåligt nu. Han hade förmodligen inte betett sig riktigt så illa som han gjorde om han inte hade haft Olas rygg. Han känns iaf mer ADHD än utstuderat dryg.

Hur som helst är det helt omöjligt att förstå att Ola och Aza är 57 och 38 år och inte typ 15. Jag har på riktigt inte träffat folk som beter sig så sedan högstadiet.

Det finns ingen jag särskilt hejar på men blir glad om någon av de andra vinner. Vore kul om Iki kommer tillbaka från gränslandet och få återförenas med Lasse haha. Saknar när det var mer sånt mysigt bråk
Citera
2026-05-18, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
- Robinson handlar inte om att vara snabb, stark osv, det handlar om så mycket mer. Ogillar starkt alla som ser snett på deltagare som är halta och lytta. Ola är en sådan person och jag gillade att hon rövknullade honom.

- Hon hade hög underhållningsvärde. Och det är trots allt ett underhållningsprogram.

- Önskemålet om att hon själv skulle gett fan i att söka till Robinson, är ett idiotiskt önskemål.

Nog handlar det lite om fysiken ändå, du lär inte vinna Robinson om du knappt kan resa dig upp på egen hand.

Högt underhållningsvärde vettefan, mest irriterande tycker jag. Har inte sett att någon annan på Flashback eller i sociala medier förutom du tyckt hon var så underhållande heller.

Det är väl inte så idiotiskt. Man borde inte söka till sådant man ej klarar av. Om jag ej klarar att stå och gå exempelvis så skulle jag inte börja spela i ett fotbollsslag så att alla andra i laget ska behöva anpassa sig till min oförmåga.
Citera
2026-05-18, 13:35
Medlem
Aza, den lilla missväxten. Fyfan vad mycket stryk han måste ha fått i ung ålder, för en 40-åring beter sig inte så där. Riktig "liten kuk" beteende på han, speciellt när han pratar om de andra laget saknar "pungkulor".

En av mina närmaste känner tydligen Aza från unga ålder och det finns tydligen massa bagage/historia om honom. Jag vill givetvis inte outa allt här, men han är uppväxt i Jönköping, därav den osköna småländska blandad med skånska ord. Men han var tydligen varit inblandad i brottsaktiviteter som ung (stöld, rån, misshandel) som han aldrig blev åtald för, samtidigt som hans kurdiska farsa var en fritidspolitiker i kommunen. Så att han snor immunitet halsbandet, och kallar det för "en del av spelet" är inget förvånade. Det som är förvånade är att ingen i andra laget satte han på plats. Som när han tystade Halil om snacket om "jag fintade dig på fotbollsplanen, ska du till domaren och klaga". En rolig kuriosa är att han tydligen var sämst på fotboll, han var alltid den som blev vald sist på fotbollsplanen, trots att MFF är hans tidigare arbetsgivare. Gissar att det framkommit på tråden att han fick kicken från jobbet hos MFF?

Jag tycker ändå att han gör årets Robinson lite mer sevärd, men fyfan vilken avskum till människa. Jag skulle inte klara av om han vann årets Robinson. Att han blivit årets "bad boy" är hursomhelst skenhelig/falsk. Både i Jönköping och i Malmö har han blivit örfilad av ungdomar. Synd bara att Lasse eller Jonas inte örfilat han på årets säsong det hade varit sevärd
Citera
2026-05-18, 13:57
Medlem
Alltså är det bara jag som tröttnat på alla "twister" som produktionen lägger in, specifikt vid öråd?

Förra gången så skulle alla rösta två gånger, de bara "råkade" vara just den gånge Halil skulle "gömma" sig bakom att Sonja tog hans röst (vilket då inte funkade). Resultatet blir att Aza, som egentligen blivit utröstad först, klarar sig.

Jag fattar att de vill styra så det blir "bra tv", men det känns sjukt tröttsamt att de ska byta förutsättningar hela tiden. Produktionen bara styr som de själva vill, det känns ju inte som tävlingar eller pakter inte spelar roll längre. Ola och Aza kommer vara kvar hela tiden bara för att det blir konflikter och dålig stämning.
Citera
2026-05-18, 14:07
Medlem
BTW, checka Azas senaste instagram inlägg

Det där känns som ett riktigt AI-genererat försvarstal Kul ändå att han försöker rättfärdiga strategin när han inför hela Sverige i princip framstår som en simpel tjuv efter att ha snott immunitetshalsbandet.

“Att tänka utanför boxen” och allt det där låter fint i teorin, men någonstans finns det ju också något som heter ryggrad och självinsikt. Det roligaste är nästan hur han fortfarande vägrar be om ursäkt och istället försöker intala folk att det bara var “gameplay”. Att erkänna fel verkar inte riktigt finnas i hans vokabulär.

Jag hade säkert kunnat skriva ännu mer om grejer man hört om Aza genom folk som känt honom tidigare, men någonstans får man ändå dra en gräns. Han skrev själv att han fått extremt mycket näthat, och oavsett vad man tycker om honom i Robinson så önskar man ju inte honom eller hans familj något illa.

Så nog är nog. Men fyfan vad provocerande och störig han varit i årets säsong
Citera
2026-05-18, 15:21
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Har inte haft något emot Aza Altonchi då jag tycker att det är kul när någon tjafsar och triggar igång lite bråk.

Men......att stjäla immunitet för att förstöra för någon annan (Jonas Källqvists) är väldigt lågt, fattar inte varför det inte är förbjudet?
Aza borde ha blivit hemskickad.

Tyckte att Ola Birgerssons gick emot sina egna principer när han själv var i fara var det helt okej för honom att sitta med immunitet.

Nu hoppas jag på att Jonas vinner, han har varit så bra på tävlingar och även det sociala spelet.

Lasse Lundholm är (som gammelmormor skulle sagt) jordens salt men har lite för mycket offerkofta för att vara en värdig vinnare enligt mig.
Citera
2026-05-18, 16:58
Medlem
lunarluddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Tjuven aza har stängt instagram kommentarer pga näthat, haha trodde inte han var en grinolle

Vad är det för sjuka människor som tar ett tv program så pass seriöst att dom skickar hat på deltagarnas privata sociala medier? sjukt beetende och löjligt minst sagt.

Ola och Aza bär ju hela programmet på sina axlar, slutar kolla på skiten om dom åker ut.
Senast redigerad av lunarludde 2026-05-18 kl. 17:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in