2026-05-18, 12:06
Medlem
UTubes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnAnnanManniska
Jockiboi har köpt sex och då brukar man kallas för torsk. Varför skulle Cluee News rapportering vara fake när Jockiboi själv sagt att han köpt sex?
Jocke har inte köpt sex. Jonna har skämtat i ett Youtube-klipp att hon köpt en prostituerad för företagspengar åt Jocke. Skämtet är en referens till ett prank Jocke utsatte Jonna för i Japan.
Citera
2026-05-18, 12:06
Avstängd
EnAnnanManniskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UTube
Jocke har inte köpt sex. Jonna har skämtat i ett Youtube-klipp att hon köpt en prostituerad för företagspengar åt Jocke. Skämtet är en referens till ett prank Jocke utsatte Jonna för i Japan.

Hur vet du att allt var ett skämt? Pratar Jockiboi sanning nu helt plötsligt?
Citera
2026-05-18, 12:12
Medlem
UTubes avatar
Citat:
Hur vet du att allt var ett skämt? Pratar Jockiboi sanning nu helt plötsligt?
Det är inget skämt alls att Clew News nu anges som källa till falska och extremt grova ryktesspridningen om att Jocke är torsk
Böter kommer nog inte vara det enda straffet för Clew för detta grova förtal, jag gissar på fängelse då spridningen av det falska mycket kränkande påståendet har medvetet planerats
Familjefadern som Clew sprider grova förtalet om är dessutom trebarnsfar, denna detalj gör brottet ännu grövre då offren är flertalet och inte enbart Jocke
Citera
2026-05-18, 12:12
Avstängd
EnAnnanManniskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Du vet, jag har ett liv utanför flashback också. Där springer jag på Jocke Torskboi med jämna mellanrum.

Haha vi är fler som träffar Jockiboi emellanåt Haha
Citera
2026-05-18, 12:14
Avstängd
EnAnnanManniskas avatar
Citat:
Det är inget skämt alls att Clew News nu anges som källa till falska och extremt grova ryktesspridningen om att Jocke är torsk
Böter kommer nog inte vara det enda straffet för Clew för detta grova förtal, jag gissar på fängelse då spridningen av det falska mycket kränkande påståendet har medvetet planerats
Familjefadern som Clew sprider grova förtalet om är dessutom trebarnsfar, denna detalj gör brottet ännu grövre då offren är flertalet och inte enbart Jocke

Nej, det är inte förtal att rapportera om när en kändis köpt sex. Jockiboi SKA granskas.
Citera
2026-05-18, 12:19
Medlem
UTubes avatar
Citat:
Nej, det är inte förtal att rapportera om när en kändis köpt sex. Jockiboi SKA granskas.
Bara för att Clew News har "News" i sitt alias betyder det inte att han undantas från lag och ordning
Naturligtvis kommer han att bli polisanmäld samt åtalad för att sprida falska ryktet och grova förtalet att Jocke är torsk
Clew har satt sig i klistret, och det är roligt tycker jag
Han älskar temu trollen så mycket att han offrar sin "karriär" för att göra dom glada
Citera
2026-05-18, 12:21
Avstängd
EnAnnanManniskas avatar
Citat:
Bara för att Clew News har "News" i sitt alias betyder det inte att han undantas från lag och ordning
Naturligtvis kommer han att bli polisanmäld samt åtalad för att sprida falska ryktet och grova förtalet att Jocke är torsk
Han älskar temu trollen så mycket att han offrar sin "karriär" för att göra dom glada

Hur vet du han kommer bli polisanmäld? Har du pratat med Jockiboi om det personligen eller?
Citera
2026-05-18, 12:25
Medlem
HudHertiginnans avatar
Citat:
Han har ju helt rätt! Det är bara fån, som du och diverse flashback-troll samt Clew News då, som drevar om sånt som inte har hänt
I detta fall tror jag faktiskt att det är sant att JB inte köpt sex. Varken i Argentina eller i Japan. Men med det sagt kanske han har gjort det någon annanstans?!

Hur som helst var det oerhört klantigt och väldigt osmakligt av JB att säga att han ”köpt samlag” en gång, eller hur han nu uttryckte sig. Med tanke på hur mycket han ljugit/ljuger om annat blir det inte särskilt snyggt. Hans bok "Monster" känns ju ännu mindre trovärdig efter detta.

Men nej, Jonna hade inte varit så lugn i videon om JB faktiskt hade haft samlag med en prostituerad. Däremot visar detta på JB otroligt dåliga omdöme!

Att Cluee nu får en massa skit är heller inte försvarbart. Han har bara förmedlat vad en av Sveriges största bloggare, Bloggbevakning, har sagt om saken i sin podcast.
Citera
2026-05-18, 12:27
Medlem
HudHertiginnans avatar
Citat:
Fast vad ska han polisanmäla Cluee för? Det är ju faktiskt Jockiboi själv som säger att han köpt sex! Visserligen ett gammalt klipp som Camilla Gervide uppmärksammat. Clue är fan helt oskyldig i detta! Sluta hota om polisanmälan och det ena med det femte. Du gör dig till åtlöje!
Citera
2026-05-18, 12:27
Medlem
UTubes avatar
Citat:
Hur vet du han kommer bli polisanmäld? Har du pratat med Jockiboi om det personligen eller?
Jag har kontakter IRL med personer i kretsen runt om kring J&J

Naturligtvis såg Jocke det komma och såg till att förse Clew med uppgifter som motstridde allt, för att det ska vara enklare att polisanmäla om Clew ändå gick vidare med sina falska anklagelser

Tv4 kommer dessutom polisanmäla Clews företags-sabotage, ett media aktiebolag som Clueless Swede AB är får inte med kriminella metoder aktivt förstöra för konkurrenter, vilket Jocke & Jonna AB är
Citera
2026-05-18, 12:29
Medlem
Citat:
Vem är det? (PS. röker hon? Frågar åt vän)

Såg en kommentar jag kan skriva under varje ord på

Händelsen härrör från att ett gäng deltagare från "101 sätt att lämna en gameshow" gick in på en klubb, några tjejer började dansa intill dem i baren och när de skulle gå vidare så krävde några vakter/gorillor pengar av gänget som var där. Jocke var den enda som hade kontanter och löste ut dem alla från klubben. Alltså: Inget sexköp varken planerades, beställdes eller genomfördes. Noll porr.
Radioprataren Ola Lustig var med (och han berättade även om episoden i sitt radioprogram på RIX när han kom hem) och han har trätt fram och intygat att exakt noll sexköp förekom och ingen avsikt förekom heller. Det var ett gäng både tjejer och killar som var ute (videobevis från tillfället 2010 visades upp i Youtubevideon igår). Det är en hoax.

Felet J&J gjorde var att de rantade och överdrev (ljög) i en Q&A video för 7 år sedan för att krydda videon med lite sensationssnack. That's all. Jag tycker Jocke kan anklagas för vad som helst som faktiskt har hänt (vad nu det skulle vara). Men sånt som inte har hänt, är det bara fånigt att dreva om.
Haha, att Jocke skulle ha varit ”räddaren i nöden” som ”löste ut dem alla”? DET är ändå lögn.

Jocke, och ingen annan, tog springnota - för att HAN var skyldig klubben pengar.

Någon som har tid att citera får gärna göra det!
https://youtu.be/9hFI-fAlOeU
Citera
2026-05-18, 12:30
Avstängd
EnAnnanManniskas avatar
Citat:
Jag har kontakter IRL med personer i kretsen runt om kring J&J

Naturligtvis såg Jocke det komma och såg till att förse Clew med uppgifter som motstridde allt, för att det ska vara enklare att polisanmäla om Clew ändå gick vidare med sina falska anklagelser

Tv4 kommer dessutom polisanmäla Clews företags-sabotage, ett media aktiebolag som Clueless Swede AB är får inte med kriminella metoder aktivt förstöra för konkurrenter, vilket Jocke & Jonna AB är

Ok, så nu har Jockiboi planterat uppgifter hos Cluee? Vilka uppgifter då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in