2026-05-18, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
Absolut, jag förstår att man vill ha kul även om det är på det viset, men jag kanske inte förstår om man vill ha det på andras bekostnad. Men det förklarar också att du tog henne till försvar, pga att du förmodligen såg dig själv i hennes problematik till viss del.
Hade inte med det att göra. Jag tog henne i försvar (eller vad man nu ska kalla det) av följande orsaker.

- Robinson handlar inte om att vara snabb, stark osv, det handlar om så mycket mer. Ogillar starkt alla som ser snett på deltagare som är halta och lytta. Ola är en sådan person och jag gillade att hon rövknullade honom.

- Hon hade hög underhållningsvärde. Och det är trots allt ett underhållningsprogram.

- Hennes lag behandlade henne på ett jävligt märkligt sätt, som ett slags spelbricka. Då var det kul att se att schackpjäsen inte bara stod kvar på den rutan som den placerades.

- Önskemålet om att hon själv skulle gett fan i att söka till Robinson, är ett idiotiskt önskemål.

Utöver detta har jag påpekat att hon trots sitt handikapp inte var mycket sämre än de andra förlorarna i hennes lag. De förlorade ju lika hårt även om de ställde över henne. Samt att programmet numera ger alla deltagare 32 chanser att hänga kvar vilket innebar att det faktum att hennes lag aldrig vann ändå inte gjorde att deltagarna åkte ut.
Citera
2026-05-18, 06:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av okndjvl
Jag var inne och kollade på Halils Instagram och Tiktok. Såg att han höll på med kampsport och tydligen var väldigt duktig.

Tror han är så lugn som han är pga sin kampsports bakgrund och med tanken av att han hade kunnat slå ner vem som helst i spelet...

Det gör honom så mycket mer attraktiv nu efter att ha sett honom i kampsportskläder på Tiktok
Han är inte alls duktig på kampsort har inga meriter allsl, samma sak med pascal som var med för några säsonger sedan, bara för man är med i robinson och tränar kampsport är man inte framgångsrik, folk fick för sig pascal var europamästare minns jag
Senast redigerad av FedorEmelianenko 2026-05-18 kl. 06:44.
Citera
2026-05-18, 06:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av okndjvl
Jag var inne och kollade på Halils Instagram och Tiktok. Såg att han höll på med kampsport och tydligen var väldigt duktig.

Tror han är så lugn som han är pga sin kampsports bakgrund och med tanken av att han hade kunnat slå ner vem som helst i spelet...

Det gör honom så mycket mer attraktiv nu efter att ha sett honom i kampsportskläder på Tiktok
dessutom så tränar han endast BJJ på amatör nivå, där slåss man inte över huvudtaget du borde läsa på lite, halal är endast bra på ljuga och bedra och sedan se oskyldig ut, en egenskap du kan hitta hos varenda babbe i sverige fö
Citera
2026-05-18, 06:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Hade inte med det att göra. Jag tog henne i försvar (eller vad man nu ska kalla det) av följande orsaker.

- Robinson handlar inte om att vara snabb, stark osv, det handlar om så mycket mer. Ogillar starkt alla som ser snett på deltagare som är halta och lytta. Ola är en sådan person och jag gillade att hon rövknullade honom.

- Hon hade hög underhållningsvärde. Och det är trots allt ett underhållningsprogram.

- Hennes lag behandlade henne på ett jävligt märkligt sätt, som ett slags spelbricka. Då var det kul att se att schackpjäsen inte bara stod kvar på den rutan som den placerades.

- Önskemålet om att hon själv skulle gett fan i att söka till Robinson, är ett idiotiskt önskemål.

Utöver detta har jag påpekat att hon trots sitt handikapp inte var mycket sämre än de andra förlorarna i hennes lag. De förlorade ju lika hårt även om de ställde över henne. Samt att programmet numera ger alla deltagare 32 chanser att hänga kvar vilket innebar att det faktum att hennes lag aldrig vann ändå inte gjorde att deltagarna åkte ut.
melina rövknullade ola hahahahh vet inte vilka snuskiga fantasier du har eller vilket program du sett, men ola gjorde bajs av henne framför hela gruppen vilket inte var svårt bara säga sanningen, han knullade hhenne så hårt sså hon blev invalid och lämande frivilligt
Citera
2026-05-18, 06:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kveikja
Alltså i och med att han frågade om reglerna innan så är det ju ett ok drag i sig. Men han var helt enkelt inte så nice i hur han försökte förhandla och inte stå för det samtidigt som han sen försökte förhandla till sig noll röster.

Och Ola som bara försöker slå ifrån sig att skuld som att ”JAG har inte tagit den” som att han blir förolämpad av anklagelsen.

Påminner lite om nån i en utländsk produktion som för att jävlas slängde en annan spelares hatt i elden. För att ”skaka om lite känslor”. Inte mot reglerna men inte särskilt nice.

Och ja, att lova nån att rösta med dem o inte göra det sker ju däremot hela tiden i de produktionerna. Är i princip det spelet går ut på, få folk att lita på att du inte ljuger.
vet inte vilket program du ser på däremot som har grundregeln man ska ljuga om vilka man röstar på ska ui, men fortsätt kolla på det du så kollar jag på svenska robinson
Citera
2026-05-18, 06:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Loikkari
Är det bekräftat av produktionen eller nnåt som bara ryktas? Anders reaktion på dagens öråd stödjer inte att det hade frågats, så att påstå att Aza frågat, kanske är ett sätt att försöka mildra stölden.

Jag har ingen bild eller åsikt om handskakningen, orkar inte spola så pass långt tillbaka. I en avsnitt påstod Lasse att han var inte alls färdig att skaka hand med Ola utan Ola greppa i hans hand när han höll den vid sin sida, den hade inte alls varit framtryckt
du har ingen uppfattning men tar lasses ord om hur det gått till som 100% pålitlig.

Tycker du hans övriga teorier om vad han är bra på stämmer med?
Citera
2026-05-18, 08:52
Medlem
krachons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kveikja
Alltså i och med att han frågade om reglerna innan så är det ju ett ok drag i sig. Men han var helt enkelt inte så nice i hur han försökte förhandla och inte stå för det samtidigt som han sen försökte förhandla till sig noll röster.

Och Ola som bara försöker slå ifrån sig att skuld som att ”JAG har inte tagit den” som att han blir förolämpad av anklagelsen.

Påminner lite om nån i en utländsk produktion som för att jävlas slängde en annan spelares hatt i elden. För att ”skaka om lite känslor”. Inte mot reglerna men inte särskilt nice.

Och ja, att lova nån att rösta med dem o inte göra det sker ju däremot hela tiden i de produktionerna. Är i princip det spelet går ut på, få folk att lita på att du inte ljuger.

De ni i Jonas-sekten inte begriper, är att efter handslags-sveket, tappade Ola, Aza, Caroline & Nathalie respekten för Lasse, Halil och i förlängningen även för Jonas, Sonja & Co.

Sedan vann Jonas immuniteter och pristävlingar på löpande band. Olas gäng decimerades i en rasande fart och pajkastningen och tjuvnypen mellan grupperna eskalerade.

Det är två starkt polariserade grupper, med ett par vågmästare emellan, som drar åt olika håll.

Men i kampen om final-biljetterna är det mesta tillåtet inklusive fejkade handslag , gömda immuniteter m.m.
Det sker dock under lek- och spel i en tävling som inte följer samhällets normer eller konventionella outtalade regler. Tänk på Aron häromåret och hans geniala fulspelsdrag och finter av världsklass.

Så sluta hata på folk i ett underhållningsprogram och njut av spektaklet istället.
Citera
2026-05-18, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krachon
De ni i Jonas-sekten inte begriper, är att efter handslags-sveket, tappade Ola, Aza, Caroline & Nathalie respekten för Lasse, Halil och i förlängningen även för Jonas, Sonja & Co.

Sedan vann Jonas immuniteter och pristävlingar på löpande band. Olas gäng decimerades i en rasande fart och pajkastningen och tjuvnypen mellan grupperna eskalerade.

Det är två starkt polariserade grupper, med ett par vågmästare emellan, som drar åt olika håll.

Men i kampen om final-biljetterna är det mesta tillåtet inklusive fejkade handslag , gömda immuniteter m.m.
Det sker dock under lek- och spel i en tävling som inte följer samhällets normer eller konventionella outtalade regler. Tänk på Aron häromåret och hans geniala fulspelsdrag och finter av världsklass.

Så sluta hata på folk i ett underhållningsprogram och njut av spektaklet istället.

Jag hatar inte utan jag är fascinerad av hur de kan sååå tappa respekten av ett handslag när det är det det går ut på. Det är så mkt kränkthet kring spelande från en sida som sedan spelar hårdare än den andra sidan.
Jag hejade på Aron och älskade hans spel. Jag är imponerad av de som lyckas spela två sidor. Men jag är inte imponerad av de som surar ihop totalt av det.

Som jag skrev så är inte heller stölden av immuniteten jag tycker är konstig i och med att båda sidor i efterhand bekräftat att det var tillåtet. Är man desperat så försöker man hitta lösningar.
Citera
2026-05-18, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedorEmelianenko
melina rövknullade ola hahahahh vet inte vilka snuskiga fantasier du har eller vilket program du sett, men ola gjorde bajs av henne framför hela gruppen vilket inte var svårt bara säga sanningen, han knullade hhenne så hårt sså hon blev invalid och lämande frivilligt
Så du menar att Melina inte drog sektledaren och hans lärljungar vid näsan i den förhandling där de hade gett henne order om att dra till Gränslandet? OK, då såg vi inte samma program.

Och du missade helt de 312 gånger som Ola efter ytterligare ett öråd där Melina inte åkte ut, satt och rynkade pannan och sa att det inte hade gått som planerat?

Ola klarar inte av att hantera en femåring i en diskussion. Hans enda sätt att diskutera är att säga att han är en man av heder (vilket han inte är) och att ett handslag är viktigt för honom (att däremot vända bort blicken när folk stjäl saker är inte ett problem för honom).

Melina retade gallfeber på Ola och det blev ännu värre efter att hon knäckte knät. Stor underhållning för alla oss som inte gillar obehagliga typer som Ola.
Citera
2026-05-18, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puma006
Lätt räkna ut hur många öråd det är kvar. Senaste öråds-avsnittet är avsnitt 35. Robinson har 50 avsnitt. Ett öråd per vecka = 3 öråd kvar. Den hemliga immuniteten måstes spelas innan finalveckan, på någon av de två kommande öråden. Om Jonas kommer använda den nästa vecka är svårt att sia om nu, då inte vet vem som vinner immunitet och vem som ryker på utslagskampen.

Räknar man med Gränslandet och Exit-avsnitten = totalt 93 avsnitt.

Åh jag tänkte det var färre kvar i och med få urnor. (Ska de köra det där hjulet varje vecka nu? )
Citera
2026-05-18, 09:49
Medlem
Exakt på pricken hur jag känner för varenda en! Den som inte ser detta kan verkligen inte läsa människor

Citat:
Ursprungligen postat av Coccolina
Jonas, Halil, Sonja och Marie när de förlorat tävlingar så säger de alltid saker som: Det gick som det gick de andra var bättre. Och när de vinner är de ödmjuka. Bra spelare med andra ord.

Alla i lag Syd (och Lasse) skyller på att vinden kom från fel håll, eller vi skulle vunnit om bla bla bla... dåliga förlorare till max. Och dessutom är de grymt dåliga vinnare. Varje gång de vinner agerar de så ruttet som man bara kan.

Sen kommer Carro, Ola och Aza och gnäller över att de andra paktar... vad gör ni själva då? Suck så jävla barnsligt.

Aza är en svag, barnslig, falsk jävel. Så rutten som person. Hade jag varit hans familj hade jag skäms något så in i helvete. Redan innan fulspelet med att sno immuniteten. Ingen heder i den mannens kropp

Ola snackar så om heder och allt men är helt ok med att ignorera allt vad ärlighet och sportsmannaskap heter. Så äckligt jävla hal...

Och Carro är en sån jävla falsk bitch, hennes falska jävla flin. Och hennes oförmåga att se att det hon gör är ännu värre än det som de andra gör. Kommer inte ett enda sant ord ur den käften...

Jag ogillar verkligen Lasse och Iki men heller att någon av dem vinner än Ola, Aza eller Carro!!

Helt ärligt skulle inte vilja vara i ett rum med någon av de tre! Så äckligt falska och fula människor. Har jag känt någon av dem i verkligen så hade jag inte kunnat umgås med dem efter att ha sett hur de agerar här. Hoppas verkligen ingen av dem vinner. Hoppas inte ens de når finalen! Hade jag varit sökt med någon av dem hade jag skämts något så otroligt mycket!

Lasse är en mes och mansgris och dessutom martyr hela tiden.... that om hur han med sin ålder är utanför... När Ola är lika gammal... och kommentaren om att se inte skulle ha män hemma som sa till dem saker är bara så fjantig att man storknar.

Iki.... jag orkar bara inte med den typen av människor!! Hennes attityd är vidrig helt ärligt... och hennes gnäll varje gång hon förlorar något om hur det var tävling för männen osv... Men håll käften bara. Bort med henne!!!

Amadeus och Halil är båda två svårt att placera men de är i alla fall ärliga med att de inte är ärliga typ.

Sonja är kanske inte den mest taktiska och förhandlingen hanterade hon inte bra... Men svårt att tänka på hur man själv skulle kunna tänka i ett sånt läge. Men hon är i alla fall inte falsk som flera av de andra...

Marie och Anna är lite intetsägande men Marie känns mer ärlig än Anna.

Jonas är den enda som inte kör fulspel, han anstränger inte ihjäl sig med vissa saker, men varför skulle han lägga energi på att bygga ett lyxläger när det räcker att bygga något som är good enough... Han dissar inte de andra när de förlorar och han är inte dryg när han vinner. Ja han paktar med Sonja och försöker spela smart. Det är ju det spelet går ut på... Men de är i alla fall ärliga med det!

Jag hoppas Jonas vinner, sedan Sonja, Halil och Marie. I den ordningen.

Och du i tråden som snackar illa om Jonas och säger att du känner honom... helt ärligt med tanke på vad du skriver och hur du hyllar Aza och envisas med att skriva Halils namn fel så känner jag att du troligen inte är den typen av människa som jag skulle lita på när du säger sånt... troligen har han i rollen som chef/projekt ledare korrigerat dig när du gjort något fel, men du är en lika ömtålig och vek person som Aza så du klarar inte av att höra att du har fel utan då blir du arg och gnällig...
Citera
2026-05-18, 09:56
Medlem
Aza är smuts, liten pojke som inte kan ta egna beslut själv utan för som pappa Ola vill. Otroligt låg självkänsla, måste varit mobbad som liten av de längre grabbarna. Väldigt avundsjuk på att Jonas är längre, mer muskulös, snyggare och bättre på allt.

Ola är också smuts, hans fula flin när det går dåligt för någon annan. Att som vuxen man visa fuck you till de som förlorar.... Kom igen. Idiot. Narcissistiska drag Deluxe.

Carro och hennes falska flin. Det var så nice se hennes riktiga bittra jag i förhandlingen. Hennes meditation skit som hon kör för att inte visa sin bittersida. Fy fan. Måste varit en loser som tonårstjej som sedan fått mer ordning på sitt liv men är fortfarande bitterf#tta.

Citat:
Ursprungligen postat av Soulmatexx
Exakt på pricken hur jag känner för varenda en! Den som inte ser detta kan verkligen inte läsa människor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in