2026-05-17, 23:42
Medlem
kubuns avatar
Efter att ha PM-växlat en del med en moderator om detta problem och bett denne att fråga admin och/eller annan moderator om varför det är på det här sättet så bad h*n mig att efter att inte fått några svar efter att ha förhört sig om hur det kommer sig att de flesta emojisarna inte går att komma åt att starta en tråd om detta eller själv fråga admin.

Jag googlade efter tråd för att försäkra mig om att inte starta upp en dubblettråd och fann då bara den här (FB) Hela listan på forumets smileys? som stängts av innan problemet ventilerats tillräckligt och därmed fått en lösning.

Jag och säkert många med mig vill nu efter flera månaders avsaknad av våra emojis få klara besked om vad som händer på denna front....eller om, Gud förbjude, ingen front upprättas var så vänliga och se till å få det gjort så problemet löses
Citera
2026-05-17, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Efter att ha PM-växlat en del med en moderator om detta problem och bett denne att fråga admin och/eller annan moderator om varför det är på det här sättet så bad h*n mig att efter att inte fått några svar efter att ha förhört sig om hur det kommer sig att de flesta emojisarna inte går att komma åt att starta en tråd om detta eller själv fråga admin.

Jag googlade efter tråd för att försäkra mig om att inte starta upp en dubblettråd och fann då bara den här (FB) Hela listan på forumets smileys? som stängts av innan problemet ventilerats tillräckligt och därmed fått en lösning.

Jag och säkert många med mig vill nu efter flera månaders avsaknad av våra emojis få klara besked om vad som händer på denna front....eller om, Gud förbjude, ingen front upprättas var så vänliga och se till å få det gjort så problemet löses

Saknar också flera av de. Trodde först att bara jag hade problemet att inte kunna nå de.
Citera
2026-05-17, 23:54
Medlem
Stenballes avatar
För evigt dolda för de oinvigda!

Senast redigerad av Stenballe 2026-05-17 kl. 23:59.
Citera
2026-05-18, 00:16
Medlem
53....so whats avatar

Kopiera, klistra in... funkade.
Citera
2026-05-18, 02:01
Medlem
kalkryggars avatar
Nu blev det här också till en chatt som den andra tråden som stängdes. Någon som kanske (innan den här också stängs) kan ge information om varför det inte fungerar?

Är bara nyfiken. De som jag använder kan jag koden till och skriver den. Har faktiskt gjort så även när det fungerade eftersom det är lättare att skriva än att börja klicka runt när man skriver ändå.

Men nyfiken som sagt. Nyfiken i en strut, helt enkelt...
Citera
2026-05-18, 03:19
Medlem
Jag har också irriterat mig på detta.
Man kommer ju bara åt "förstasidan"
med smailisarna.

Då man trycker på flerknappen så kommer det bara upp en tom, svart sida.

Samtidigt har jag sett en del inlägg ned smilisar som jag inte kommer åt, senast igår faktiskt.

Fixa detta Flashback, det är tillräckligt med annat som felar på detta forumet, bla inloggning, lösenordsproblem, man blir automatiskt utloggad mm.
Senast redigerad av Cutthethroat 2026-05-18 kl. 03:28.
Citera
2026-05-18, 04:15
Moderator
Ancistruss avatar
Önskar påminna om att inlägg bara bestående av en emoji inte är tillåtna.

(Vill ni testa dem kan ni skriva ett inlägg och klicka på Förhandsgranska inlägg men inte klicka på Skicka svar utan istället backa tillbaka.)

/Mod
Citera
2026-05-18, 04:40
Medlem
Citat:
Jag har också irriterat mig på detta.
Man kommer ju bara åt "förstasidan"
med smailisarna.

Då man trycker på flerknappen så kommer det bara upp en tom, svart sida.

Samtidigt har jag sett en del inlägg ned smilisar som jag inte kommer åt, senast igår faktiskt.

Fixa detta Flashback, det är tillräckligt med annat som felar på detta forumet, bla inloggning, lösenordsproblem, man blir automatiskt utloggad mm.
Länken som Stenballe postade i sitt inlägg (under "Spoiler") verkar fungera, och jag kopierade den för att ha till hands i framtiden - men man ska ju inte behöva gå den omvägen. Håller med om, att det här borde vara ganska enkelt att fixa.

Man kan också låna smileys från andra bibliotek, tror jag. Har knappt gjort det tidigare, men testade nu med följande som är inpastade från Chrome:
⏩💥
Citera
2026-05-18, 06:01
Medlem
De fungerar ju, du får bara lära dig de du använder utantill
Citera
2026-05-18, 07:12
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Det har tagits upp i forumbuggtråden ett flertal gånger bl.a. här:

(FB) Den officiella forumbuggtråden
Citera
2026-05-18, 10:26
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det har tagits upp i forumbuggtråden ett flertal gånger bl.a. här:

(FB) Den officiella forumbuggtråden
Jaha ok, men bra ändå att vi nu fått en egen tråd på detta problem och under "klagomål och kritik" som den nu verkligen hör hemma. Moderatorn jag PM:at med tycker också att det är för dåligt att inte heller han har fått något svar trots att han på min uppmaning frågat efter svar två gånger. Det borde väl ändå inte vara ett olösligt problem?

Här är mitt förslag: Varför inte låta samtliga emojis komma upp på ett enda klick och slippa ha övergången fler för att komma till nästa emojiuppsättning!

Hallå admin, se hit!
Citera
2026-05-18, 10:55
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Jaha ok, men bra ändå att vi nu fått en egen tråd på detta problem och under "klagomål och kritik" som den nu verkligen hör hemma. Moderatorn jag PM:at med tycker också att det är för dåligt att inte heller han har fått något svar trots att han på min uppmaning frågat efter svar två gånger. Det borde väl ändå inte vara ett olösligt problem?

Här är mitt förslag: Varför inte låta samtliga emojis komma upp på ett enda klick och slippa ha övergången fler för att komma till nästa emojiuppsättning!

Hallå admin, se hit!
Fanns en tid då tom Admin tror jag roades av smilys, medlemslistor o liknande kul forums detaljer. Klocka var mitt förslag, typ köksklocka. Tydligen är den tiden över o vi går mot en allt gråare form av forumet där humor ej får förekomma spontant i form av inlägg eller smilys.

Färglöst o tråkigt enlig gamle blue som varit med ett tag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in