Citat:
Ursprungligen postat av
ElegantWindow
Michelle har ju de senaste åren haft 0kr i inkomst. Hon blir förbannad när folk frågar vad hon lever av eller när folk antar att hon lever på föreningen. Men någon förklaring kring hennes inkomst uteblir. Samtidigt så säger hon att hon har en vän som ska köpa en gård till henne, för flera miljoner.
Jo, det har jag förstått. Fick nys via en bekant om en diskussion för flera år sen som skedde öppet på forum mellan flera veganer, där några ifrågasatte varför vissa veganer ska betalas för sitt engagemang, och dessutom inte redovisa för sig, och andra skambeläggas och drevas mot när de inte vill donera utan motkrav. När folk ifrågasatte, så blev det genast ett drev och personkult gjorde sig tydlig. Vet att Michelle var inblandad i diskussionen. Andra inblandade var bland annat Gotlands Djurfristad. Vet par inlägg handlade om hur donationer måste redovisas, går inte ha förening utan redovisning och finns trots allt lagar och regler att följa så inte donationer hamnar fel.
Jag vet att M kommer från en väldigt välbärgad familj, men vet inte hur kontakten mellan hon och syskonen är idag. Jag vet den var frostig för par år sen då hon själv nämnde nåt om det.
Det finns en snubbe i Stockholm hon har sparsamt snackat med som är minst lika skogstokig (dessutom dömd för saker, bokföringsbrott enligt han själv). Han har sponsrat henne tidigare. Kanske samma? Han är/var ökänd inom veganrörelserna. Han förtjänar en egen tråd, tror han redan har en, men vilken kille alltså... där kan vi snacka B12-brist.
Citat:
Ursprungligen postat av
ElegantWindow
Gården hon bor på nu, landsvägen 1531 i Trelleborg, är rena skrotupplaget. Finns bilder om man kollar på karttjänster samt om man googlar ”loppis Alstad”. Djuren har endast två hektar där. För 10 grisar, flera hästar samt en drös får så är detta alldeles för liten yta.
Jag och polare kollade upp gården. Som du säger, verkar vara en tomt som används för allt möjligt, mest fordon som styckas på delar.
Ingen jättetomt med tanke på antalet djur och jag undrar om byggnaderna är i gott skick. Får vibbar till vad som hände på Gotland alltså...
Citat:
Ursprungligen postat av
Draperi
Att hon sålt sex i utbyte mot föremål, som kläder och dylikt, det vet jag. Jag blir inte ett dugg förvånad om hon säljer sig för pengar för att täcka luckor, det är nog närmre sanningen än vad man tror.
Låter aningen osannolikt. Finns det belägg för detta? När hände detta? Av vem? Hemskt i sådana fall.
Citat:
Ursprungligen postat av
Draperi
Hon samlar även in pengar från utländska sidor, så ofta förekommer det dubbla insamlingar till grejer och insamlingarna går långt över tiden.
Vilka sidor då?
Citat:
Ursprungligen postat av
Draperi
Hon är nog långt ifrån rik men ser till att få det hon behöver, om det så är arbetskraft, McDonalds, en öl på bishops eller en hel bygghandel.
Hon kommer från en oerhört rik familj. Kan hon ha förmögenhet som hon lever utav? Men de pengarna kanske är slut sen länge...
Jag fattar inte hur man får för sig driva en Djurfristad om man inte har ekonomin för det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Draperi
Hon får andra att betala för henne, gäller även veterinärvård till djuren för hon har inte råd själv. Folk betalar för dom tycker synd om djuren. Tyvärr..
Jo, jag vet att folk är väldigt godtrogna, speciellt veganer. De tror alla människor, ffa andra veganer, är snälla. Newsflash, människor är människor.