2026-04-20, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumakoxi
Köper man små partier med foder och inte ens kan hämta det själv, såvida hon inte hämtar själv med cykelkärra vilket jag betvivlar så kan kostnaden för foder säkert kunna komma upp i dom summorna.
Sen är det förstås tragiskt för dom som swishar pengar att dom kunnat gett betydligt fler individer mat för samma peng om människan i andra änden varit lite mer företagsam..
Vad som också är tragiskt är att Skatteverket sällan orkar granska dessa personer mer noggrant då det oftast är minst sagt rörigt med pengar 😅
Har inte sett något konkret svar i hennes fb sidor vad hon lever av privat?
Gissar hon duckar frågan..?

Är bara för folk att skicka in orosanmälan till socialtjänsten, Skatteverket och kronofogden så går det det tåget relativt fort, dessutom är ytterligare en Narcissist till ur vägen....
Citera
2026-04-20, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmalFetLagom
Jag gick in och kikade på Facebook och det liknar en sekt som uttrycker sig både hånfullt och spydigt mot de som har relevanta frågor eller visar tecken på att förtroendet börjar svikta....

Att posta olika fakturor och kalla det DEN STORA MARS-INSAMLINGEN i versaler är jäkligt fräckt och att vägra visa bilder på hur djuren bor för att de behöver skyddas blir både patetiskt och riktigt barnsligt.

Nä, jag hoppas innerligt att någon tröttnar rejält på denna parasit och anmäler henne till rätt myndighet, för detta luktar både bedrägeri och girighet.

Djurens Åsa Waldau!😁

Jag tror att det räcker med lite fina "familjeflickor" ordnar ett sådant problem inom snar framtid, då det verkar vara en störd narcissistisk individ 🥵
Citera
2026-04-20, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tallyhoo
Ja hon kan ju inte leva på de få fanatiska anhängare som försvarar henne tills det blir löjeväckande. Det är väl mest sjukskrivna och arbetslösa som inte har något mer värdefullt att göra med sin tid. Kanske hon får en femtiolapp var av dessa. Det räcker ju knappt till en halvdan middag för en person på hyfsad restaurang.

Hon kanske använder guldgruvan hon sitter på över live-cam som verkar vara jäkligt populärt 😆🤣
Citera
2026-04-20, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumakoxi
Varför ska alltid dom bästa "djurvännerna" vara så satans dubbelbottnade med egna privata hästar,hundar och katter? Bryr man sig om djurens bästa ska väl alla djur behandlas lika eller?
Ser även ut som denna individ knappast vill ha full insyn i sin egen verksamhet!?
Hur stora hagar har djuren?
Finns det vettiga stall med värme vid sjukdom osv..
Jaja hon verkar ju inte bo helt ute på vishan iaf så hoppas nån mer har koll på djuren.

Dock finns det gott om lantbrukare som har boskap på andra platser än där de själva bor...
Oftast om något av djuren på "rymmen" så är det oftast någon som vet vem djur tillhör..
Om man inte är rädd för tamboskap så kan man gå så nära som möjligt och zooma kameran på öronmärkningar, så får man fram vem djuren tillhör via Jordbruksverket hos länsstyrelsen...

Jag hoppas att M.B's djur är öronmärkta...
Det finns bestämmelser om sådant också 🥳
Citera
2026-04-20, 15:53
Medlem
Hon bor inte där hon är skriven.
Citera
2026-04-23, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tallyhoo
Hon bor inte där hon är skriven.

Hon bor väl på en sluten avdelning...
Citera
2026-04-30, 08:04
Medlem
SmalFetLagoms avatar
Nu når tiggandet nya nivåer för nu är det dags för en Aprilinsamling där mängder med saker behöver göras som M*chelle förväntar sig att andra ska finansiera.

Kastrering av katter och kaniner, vaccinationer av hundar och kaniner, utehagar, sommarhagar, fårhage, vindskydd, hovslagare med mera...:
Citera
2026-04-30, 08:12
Medlem
Pinoputchins avatar
Militant veganism?
Citera
2026-05-02, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maniac60
Dock finns det gott om lantbrukare som har boskap på andra platser än där de själva bor...
Oftast om något av djuren på "rymmen" så är det oftast någon som vet vem djur tillhör..
Om man inte är rädd för tamboskap så kan man gå så nära som möjligt och zooma kameran på öronmärkningar, så får man fram vem djuren tillhör via Jordbruksverket hos länsstyrelsen...

Jag hoppas att M.B's djur är öronmärkta...
Det finns bestämmelser om sådant också 🥳
Grisarna är inte märkta. Länsstyrelsen har kritiserat detta. Självklart är de stulna. Grannarna i Önnestad hade bra koll på dem.

Har bönder djur på olika platser så har vi dels märkta djur och dels anmält fler anläggingsnummer.
Citera
2026-05-02, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NIBBE79
Då är det väl dags att sticka hål på Michelles luftslott en gång för alla.
Dom stora grisarna är stulna, totalt 5 stycken. Hon ligger med lastbilschaufförer för pengar och presenter, inte till djuren utan till sig själv.
Hon plockar av förståndshandikappade pengar men sitter själv på ett bufferkonto på över 100 000kr via en kompis bankkonto som hon tiggt hop på sociala medier. Pengar som hon inte använder till djuren, bara till sig själv.
Jag tycker så jävla synd om djuren som hon utnyttjar för att blåsa folk på pengar. Michelle djurvän? Så i helvete heller!
Hon är anmäld till Länsstyrelsen flera ggr. Anmäld till SKV men där är det svårare att få veta något. Polisanmälan la man ner pga otydlighet. Men myndigheterna har koll på henne. Var säkert någon på Länstyrelsen som jublade när hon flyttade. Blir ju ett småfall så ingen hög prio.
Citera
2026-05-07, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girlcave64
Grisarna är inte märkta. Länsstyrelsen har kritiserat detta. Självklart är de stulna. Grannarna i Önnestad hade bra koll på dem.

Har bönder djur på olika platser så har vi dels märkta djur och dels anmält fler anläggingsnummer.

Finns det handlingar på denna kontroll?
Citera
2026-05-08, 22:19
Medlem
Lustigt inlägg hon la upp på facebook alldeles nyss, angående att hon inte minns att hon legat med några lastbilschaufförer för pengar.

Då har hon gjort det gratis isåfall.

På det gamla stället i stallet hade hon en whiteboardtavla med massor av chaufförers namn uppskrivna på. Vissa med noteringar bredvid, om att träffa igen osv. Några inringade.

Några av dessa har hon ju legat med, det har man fått höra. Snacket går snabbt i dom där lastbilskretsarna.

Men hon kan väl inte legat med allihopa?

Verkar orimligt. Hon borde haft en annan plan med tavlan. Nästan alla jobbar på Embers åkeri... Det sägs att högsta hönset där har prasslat till det med Michelle.

En å annan grisproducent står med på tavlan också. Pengar kanske inte är motivationen, kan hon vinna något annat från dessa personer tro?

Jag hade fått gåshud om mitt namn stod uppskrivet hemma hos nån psykobrud hehe 😅 tur man inte är djurbilschaufför.

Hualigen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in