2026-05-17, 12:33
  #8749
Avstängd
GW bra som vanligt. Lyfter på hatten och ber åklagaren om ursäkt för tidigare kritik om saktfärdighet. Och GW menar ju då att den hyfsat långa tiden mellan de sista provsvaren och åtal (typ 10 veckor eller så) beror på följande:

- Högre prioriterade ärenden
- Bombarderats av diverse begäranden från Katjas advokat

Sedan har ju åklagaren även lagt till "semester" där trådmongot orerat om att någon annan då skulle kunnat kliva in. Gissar att semestern var i en vecka typ (dvs en väldigt liten del av det tid som det tog) och minns jag rätt var det ju både åklagaren samt försvararen som var lediga. Att då en annan advokat (eller jurist av något slag) ska steppa in och kommunicera med en tillika icke ordinarie åklagare då båda två är åter i tjänst om några dagar, fattar ju alla att det inte sker. Jag kan inte heller se problemet med att det tog drygt 2 månader längre än vad det kunde ha tagit, att kasta fram åtalet. Jag tror knappast att Katja har något emot att det tagit tid för då har ju hon och hennes advokat fått mer tid att vrida och vända på varje tänkbar möjlighet. Och skattebetalare drabbas väl bara ifall folk jobbar under dessa två månader och att de har gjort så beror ju tydligen på försvarets mängder av frågor och önskemål ibland som GW sa, rörande rena självklarheter.

Tror vi trådmongot kommer backa från sin kritik mot åklagaren?
Citera
2026-05-17, 16:08
  #8750
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Spontant känns det ju som en mild dom men med tanke på att hon kommer få sparken från polisen pga detta och att hon inte heller kommer sitta kvar i riskdagen efter valet, så kanske det inte blir en fängelsedom.

Kan det kanske bli villkorlig dom eller samhällstjänst, kombinerat med böter?

Ja hon får inte fängelse.

1 Ostraffad tidigare

2 Sparken fr polisen

3 Hej då från SD

Det kommer omvandlas till böter och något annat.
Citera
2026-05-17, 16:36
  #8751
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Ja hon får inte fängelse.

1 Ostraffad tidigare

2 Sparken fr polisen

3 Hej då från SD

Det kommer omvandlas till böter och något annat.

Det är väl iofs rätt många jobb man skulle få kicken från om om man samlat på sig Katjas renommé?

Plus att hon kan fortsätta plocka ut över 81 papp i månaden nästan ett år efter rattfyllan och sen dryga 70 i månaden två år till efter det.

Hennes jobbsituation ser ju långt bättre ut än det gör för medelsvensson.

Störigt om det används för att förmildra hennes straff. Tycker jag.
Citera
2026-05-17, 17:47
  #8752
Medlem
Att Katja knarkat ett tag känns troligt med tanke på hur hennes utseende förändrats de senaste åren, blek, ihopsjunken och tom i blicken.
Någon som sitter inne på lite mer personlig info?
Vilka kretsar umgås hon i?
Har hon något förhållande? Eller har hon nya partner varje helg eller hur ser det ut?
Hur ser hennes festande ut? Är hon ute på stan och festar eller privata fester?
Dagligt knarkande eller festknarkare?
Citera
2026-05-17, 20:58
  #8753
Medlem
populopiduss avatar
Det jag inte kan fatta är att det krävdes en trafikolycka och att hon klantade sig så otroligt för att hennes missbruk skulle komma till offentligheten.

Det måste vara allmänt känt i hennes umgängeskrets och låter märkligt att hon lyckats hålla det helt undan sina politikerkollegor.

Men det säger kanske en del om hur slappt ich okontrollerat arbete våra politiker har. JÅ har ju tydligen väldigt hög frånvaro, trots att han är partiledare (för samma parti).

Otroligt vilka risker hon tagit för övrigt....
Citera
2026-05-17, 22:41
  #8754
Medlem
Trolleholm702s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Det jag inte kan fatta är att det krävdes en trafikolycka och att hon klantade sig så otroligt för att hennes missbruk skulle komma till offentligheten.

Det måste vara allmänt känt i hennes umgängeskrets och låter märkligt att hon lyckats hålla det helt undan sina politikerkollegor.

Men det säger kanske en del om hur slappt ich okontrollerat arbete våra politiker har. JÅ har ju tydligen väldigt hög frånvaro, trots att han är partiledare (för samma parti).

Otroligt vilka risker hon tagit för övrigt....

Tror att ett flertal både partikollegor och i övrig riksdag vetat vad hon sysslat med, eller i alla fall misstänkt. Kanske inte i vilken utsträckning men det har garanterat varit välkänt bland en del.
En del har säkert varit sjuka i nåt slags medberoende och andra vill bara sköta sitt.
Citera
2026-05-18, 00:02
  #8755
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolleholm702
Tror att ett flertal både partikollegor och i övrig riksdag vetat vad hon sysslat med, eller i alla fall misstänkt. Kanske inte i vilken utsträckning men det har garanterat varit välkänt bland en del.
En del har säkert varit sjuka i nåt slags medberoende och andra vill bara sköta sitt.

Om det är på det sättet är det helt åt helvete. Inte nog på att hon var en högt uppsatt politiker - hon hade också direkt insyn i Säpos verksamhet och hennes förehavanden innebar en stor risk för rikets säkerhet.

Om andra politiker eller poliser vetat eller ens misstänkt detta och inte anmält är det katastrof. Inte undra på att vårt land ser ut som det gör idag. Börjar ärligt talat klarna mer och mer.
__________________
Senast redigerad av populopidus 2026-05-18 kl. 00:05.
Citera
2026-05-18, 03:01
  #8756
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Ja hon får inte fängelse.

1 Ostraffad tidigare

2 Sparken fr polisen

3 Hej då från SD

Det kommer omvandlas till böter och något annat.

Även om hon var straffad tidigare och inte skulle fått sparken, så skulle detta aldrig bli fängelse även om hon dömdes för alla brotten.
Citera
2026-05-18, 06:12
  #8757
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Det jag inte kan fatta är att det krävdes en trafikolycka och att hon klantade sig så otroligt för att hennes missbruk skulle komma till offentligheten.

Det måste vara allmänt känt i hennes umgängeskrets och låter märkligt att hon lyckats hålla det helt undan sina politikerkollegor.

Men det säger kanske en del om hur slappt ich okontrollerat arbete våra politiker har. JÅ har ju tydligen väldigt hög frånvaro, trots att han är partiledare (för samma parti).

Otroligt vilka risker hon tagit för övrigt....

Nja det kan vara tvärt om. Det är så utbrett så människor tror att hennes knarkbeteende är normalt. Och när hon inte knarkar tror de att det är något fel. Det kräver att de aldrig ser henne ta drogerna. Men det stämmer väl lite med vad de hittade i håret.

Missbrukares riskbedömning minskar ofta över tid.
Citera
2026-05-18, 06:27
  #8758
Medlem
Om jag har förstått rätt så har KK (Knarkar-Katja) suttit i Polisens och SÄPOs insynsråd. Det stinker säkerhetsrisk.

Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Det är väl iofs rätt många jobb man skulle få kicken från om om man samlat på sig Katjas renommé?

Plus att hon kan fortsätta plocka ut över 81 papp i månaden nästan ett år efter rattfyllan och sen dryga 70 i månaden två år till efter det.

Hennes jobbsituation ser ju långt bättre ut än det gör för medelsvensson.

Störigt om det används för att förmildra hennes straff. Tycker jag.

Nu är väl chansen stor att hon hade klarat sig från fängelse även utan få sparken.

Men det hela förklarar varför hon inte vill avgå. Hon vill ha ersättning i två år i stället för ett år. Jag kan förstå henne. Människan är i grunden självisk och hon hoppas väl att folk ska förlåta efter två år.

Personligen är jag kluven. Jag känner skadeglädje. SD och en SDare får problem - bra. Men på ett individuellt plan är det sorgligt. Men hon gör det lättare att inte tycka synd om henne, när hon beter sig som en jvla kriminell i förhören, bara det borde ge fängelse. Och det visar att hon har jobbat för länge som polis. Man blir vad man äter eller man blir det man jobbar med - Kriminell i detta fall.
Citera
2026-05-18, 08:12
  #8759
Medlem
Abdul.Alhazreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Nja det kan vara tvärt om. Det är så utbrett så människor tror att hennes knarkbeteende är normalt. Och när hon inte knarkar tror de att det är något fel. Det kräver att de aldrig ser henne ta drogerna. Men det stämmer väl lite med vad de hittade i håret.

Missbrukares riskbedömning minskar ofta över tid.
Finns ingen som skulle kunna vara påverkad av tjack/kola i flera månader utan att någon misstänkte något.
Citera
2026-05-18, 09:05
  #8760
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Nja det kan vara tvärt om. Det är så utbrett så människor tror att hennes knarkbeteende är normalt. Och när hon inte knarkar tror de att det är något fel. Det kräver att de aldrig ser henne ta drogerna. Men det stämmer väl lite med vad de hittade i håret.

Missbrukares riskbedömning minskar ofta över tid.

Ja, det har du rätt i. Men i så fall måste hon varit enormt bra på att hålla det under radarn, alternativt haft en jävla tur (antagligen båda).

Efter detta måste diskussion tas om att narkotikatesta våra folkvalda politiker. Det är alldeles för mycket ansvar för att det fritt ska fungera att ta droger på detta sätt. Å andra sidan lär det väl knappast hända, då politikerna själva är lagstiftarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in