2026-05-16, 19:10
Medlem
Byxfuckers avatar
Ponera att man vill ta livet av många människor, utan att bli anklagad för massmord utan istället säga att det var offren själva som tog livet av sig.
Då kanske man först släpper ett virus som inte är jättefarligt, man passar på att köpa upp resurser som blir tillgängliga iom den ekonomiska krisen som följer.
Man släpper sedan ett vaccin som man tjänar enorma summor pengar på. Vaccinet visar sig vara nästintill onödigt för gemene man och istället har det massa bieffekter.

Antivaccare och tveksamma får sina farhågor bekräftade, kanske tom några som tog vaccinet tänker "jävla lurendrejeri".

Några år senare släpper man en sjukdom med 40% dödlighet. Några månader efter det ett mRNA-vaccin, lägligt utvecklat lagom till dess att världen behöver räddas.

Skeptiker tar inte det nya vaccinet. 40% dör i första vågen, 40% i den andra.

Man köper upp resten av det "småföretagare" äger, skeptiker dör.

Nu äger man världen och har endast ickeskeptiker kvar som boskap.
Citera
2026-05-16, 19:47
Medlem
Gsmtekniks avatar
Precis det dom sysslat med länge.
Som under covid som mest va farligt för sjuka och gamla precis som de flesta influensor och förkylingar
Då hette det att man frivilligt kan vaccinera sig med NRA vaccin som förändrar en jäkla massa i kroppen som många dog pga vaccinet.
Då hette det om man vägra vaccinera sig att man är orsaken att alla vänner och bekanta kommer förmodligen smittas och dö för att jag är ovaccinerad och om jag hade vaccinerat mig så hade jag ändå smittats av covid och spridit smittan vidare..
Sunt förnuft och logik totalt raderat om jag får en halsfluss stark förkylning eller rännskita då håller jag mig hemma och umgås inte med en kotte och samma när jag fick covid gjorde samma höll mig hemma
Det kommer komma mer krig mer smittor för att utrota människor och mycket som sker är skrämsel propaganda så att människor skräms att sluta andas lyssna på myndigheter isloera dig även om du inte är sjuk för du vet först efter 60 dagar om du är sjuk..
Allt handlar om att begränsa människor för att få world domination full kontroll och att många dör ihjäl sig..
Under covid så ca det en sju jäkla massa som tog livet av sig för att dom inte fick arbeta eller vara bland folk så de svälte ihjäl och avsluta det med självmord..
Alla lik de visa på nyheterna i wuhan och usa där alla sprang runt i rymd dräkter och lik i säckar över allt
Och folk tror fortfarande att Pandemin va äkta det va bara en förberedelse för värre som kommer
Citat:
Ursprungligen postat av Byxfucker
Ponera att man vill ta livet av många människor, utan att bli anklagad för massmord utan istället säga att det var offren själva som tog livet av sig.
Då kanske man först släpper ett virus som inte är jättefarligt, man passar på att köpa upp resurser som blir tillgängliga iom den ekonomiska krisen som följer.
Man släpper sedan ett vaccin som man tjänar enorma summor pengar på. Vaccinet visar sig vara nästintill onödigt för gemene man och istället har det massa bieffekter.

Antivaccare och tveksamma får sina farhågor bekräftade, kanske tom några som tog vaccinet tänker "jävla lurendrejeri".

Några år senare släpper man en sjukdom med 40% dödlighet. Några månader efter det ett mRNA-vaccin, lägligt utvecklat lagom till dess att världen behöver räddas.

Skeptiker tar inte det nya vaccinet. 40% dör i första vågen, 40% i den andra.

Man köper upp resten av det "småföretagare" äger, skeptiker dör.

Nu äger man världen och har endast ickeskeptiker kvar som boskap.
Citera
2026-05-16, 21:33
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1464828&_sp_pass_consent=true&_ sp_targeting_params=mobile-webview:true

Nytt positivt fall
Citera
2026-05-17, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mysadname
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1464828&_sp_pass_consent=true&_ sp_targeting_params=mobile-webview:true

Nytt positivt fall

Ströfall.

Under tiden i Kongo: 85 döda av Ebola. Och de satt inte ens i en trång båthytt i 5 veckor. Men nu börjar man få kontroll där verkar det som, skönt.

Konstaterar att tråden lite självdött, kapad av hysteriska, vissa troligen psykotiska (att döma av förvirrade osammanhängande inlägg), "foliehattar". Finns det inga nya intressanta riktiga uppgifter om detta fall längre? Nyheter om utredningen angående ursprung etc?
Citera
2026-05-17, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hongka995
Ströfall.

Under tiden i Kongo: 85 döda av Ebola. Och de satt inte ens i en trång båthytt i 5 veckor. Men nu börjar man få kontroll där verkar det som, skönt.

Konstaterar att tråden lite självdött, kapad av hysteriska, vissa troligen psykotiska (att döma av förvirrade osammanhängande inlägg), "foliehattar". Finns det inga nya intressanta riktiga uppgifter om detta fall längre? Nyheter om utredningen angående ursprung etc?

När jag ifrågasatte så var jag en idiot.

Nu har den i princip dött ut och ingen som flaggade för nästa corona finns kvar. Klassisk flashback.
Citera
2026-05-17, 11:42
Medlem
RustyShacklefords avatar
Känns uppmuntrande att inget av det dryga halvdussin försök till nya pandemier, som sjösatts sen covid, riktigt har velat slå rot. Även om få vill erkänna att man gått på en blåsning med covid, så verkar någon slags insikt ändå uppstått. Folk blir uppenbarligen inte lika panikslagna längre, över såna här tramsiga media-skräckisar.

Snarare börjar väl WHO bli panikslagna snart, nu när deras gamla ruffel och båg inte funkar längre:
Citat:
The hysteria over Hantavirus has not materialized and the story is quickly fizzling out. In response the WHO and Director-General Tedros Adhanom Ghebreyesus are taking to the media again to announce a new "Ebola threat" in the Democratic Republic of Congo.
https://www.zerohedge.com/geopolitical/who-drums-fear-ebola-after-hantavirus-scare-fails

Och nu försöker man sig på Ebola istället. Patetiskt.
Citera
2026-05-17, 12:22
Medlem
Om en månad kan vi pusta ut. Har vi inga sekundära fall utanför båten så är faran med andesviruset över.
Det kommer fortfarande att cirkulera bland gnagare i Sydamerika, gnagare som inte finns här.
Citera
2026-05-17, 12:23
Medlem
Det blev ingen pandemi nu heller. Lite besviken är man.
Citera
2026-05-17, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monerokungen
Hörs om 3-5 veckor

Absolut, jag ska vara schysst och ge det 5 veckor. Lär få påminna dig om vad tråden handlade om, så bortglömt kommer det att vara.
Citera
2026-05-17, 14:09
Medlem
Doctors avatar
MV Hondius beräknas komma fram till Rotterdam imorgon på morgonen. Där har det sagts att den ska genomgå desinficering av hela fartyget. Tror ni verkligen att det räcker för att sätta den i passagerartrafik igen?

Jag tro att den kommer att dyka upp i någon annan världsdel under nytt namn för att bli av med stämpeln som infektionshärd.

https://www.vesselfinder.com/?imo=9818709
Citera
2026-05-17, 14:27
Medlem
korrektamund0s avatar
Jag kunde inte låta bli att göra ett besök här för att kolla om antivaxxar-patrasken gått igång ännu, och jag blev inte besviken...

Nej, COVID-19-vaccin är inte orsaken till att folk smittas av Hantavirus.
Nej, det är inte Big Pharma som ligger bakom "utbrottet" i en gigantisk konspiration för att tvinga folk att ta VAXXXXXIIIIIIIIIIIN.

Nej, det blir ingen pandemi. Fråga oss med kompetens nästa gång.

Herregud...
Citera
2026-05-17, 14:30
Medlem
Robbadobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor
MV Hondius beräknas komma fram till Rotterdam imorgon på morgonen. Där har det sagts att den ska genomgå desinficering av hela fartyget. Tror ni verkligen att det räcker för att sätta den i passagerartrafik igen?

Jag tro att den kommer att dyka upp i någon annan världsdel under nytt namn för att bli av med stämpeln som infektionshärd.

https://www.vesselfinder.com/?imo=9818709

Den borde saneras genom att sänkas på öppet hav. Vem kan tänka sej att vilja sätta sin fot på den båten efter detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in