2026-05-15, 19:56
Medlem
Monerokungens avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/16qbGG/gisslens-om-hantaviruset-risken-finns

. Hittills har tio personer insjuknat i det dödliga hantaviruset. Alla de 150 passagerarna uppmanas av Världshälsorganisationen, WHO, att isolera sig i 42 dagar . men det finns inget tvång.

. Bland annat hade experterna inget svar på hur länge en infekterad person faktiskt är smittsam.

Dom vet alltså inte om man smittar innan symtom. Men fortfarande ingen tvång.

Lek med tanken att 20 till kommer insjukna som varit på båten, och deras vänner blir sjuka om 8 veckor osv osv!! MEN INGET TVÅNG 🥰🥰

Som jag sagt hela tiden. Uppgjort! Undrar hur mycket dom får betalt?
Citera
2026-05-15, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Det känns riktigt slarvigt hanterat det här. Fortsätter det såhär så kommer det bli en pandemi. Myndigheterna är fan idioter.
Vilka som är "idioter" och detta inte vet vi väl inte heller.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/16qbGG/gisslens-om-hantaviruset-risken-finns
Samtidigt finns det flera viktiga frågor om smittan – som fortfarande saknar svar.
Det enda vi alla borde veta är att vi inte vet så mycket?

I dag vet vi alla i alla fall att myndigheter nog i alla tider lekt med andras liv.
Varför sitter man på svar när man vet att man inte har några svar?
Varför svarar man när man inte vet?
Jo, för man sitter på en myndighet.
Senast redigerad av exbit 2026-05-15 kl. 20:24.
Citera
2026-05-15, 20:34
Medlem
Monerokungens avatar
Det som står mig av dessa råttho%%ngar är detta!

Äsch det är NOG Ingen fara det är låg risk, det är frivilligt isolering.

Nästa gång ett virus hoppas upp, samma taktik ,det är nog ingen fara det är låg risk.

Förr eller senare om råttorna fi**orna beter sig så nonchalant mot oss. Så kommer det bli en rejält dödlig pandemi.

Så blir det inte denna gången så kommer det hända till slut.
Citera
2026-05-15, 21:16
Medlem
Satt på krogen istället för att hålla sig isolerad.

Brittisk man hittad drickande i bar i Milano under Hantavirus-karantän - uknip.co.uk https://share.google/tI0ef5GQU4f9q1tpR
Citera
2026-05-15, 22:09
Medlem
Som jag förutspådde, bara stollarna kvar nu i tråden. Hantaviruset visade sig ha just så låg spridning som myndigheter o forskningen sa.
Fortfarande 8 sjuka o 3 döda. Tragiskt, men det är ju inte Covid eller Ebola direkt.
Citera
2026-05-15, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hongka995
Som jag förutspådde, bara stollarna kvar nu i tråden. Hantaviruset visade sig ha just så låg spridning som myndigheter o forskningen sa.
Fortfarande 8 sjuka o 3 döda. Tragiskt, men det är ju inte Covid eller Ebola direkt.
Vad vet just du om det? Ett virus härjar och ett virus dödar och du hänvisar till en tråd på nätet?
Inget virus är en "stolle", men det kanske även du förstår?
Citera
2026-05-16, 02:05
Medlem
Som jag sa så fick man in viruset på båten tack vare ett holländsk haschtomtepar som varit i kontakt med en gnagare i Argentina. Återigen dumma jävla encelliga turister ge fan i att peta och klappa vilda djur. När mina katter tex har fimpat en råtta så tar jag på mig plasthandskar innan jag gör mig av med kadavret men det fattar tydligen inte random tycka turist är trist.
Citera
2026-05-16, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caligula2026
Som jag sa så fick man in viruset på båten tack vare ett holländsk haschtomtepar som varit i kontakt med en gnagare i Argentina. Återigen dumma jävla encelliga turister ge fan i att peta och klappa vilda djur. När mina katter tex har fimpat en råtta så tar jag på mig plasthandskar innan jag gör mig av med kadavret men det fattar tydligen inte random tycka turist är trist.
…och man får inte viruset genom att bara titta på ett djur utan man har garanterat klappat råttjäveln.
Citera
2026-05-16, 02:12
Medlem
Citat:
Precis. Man håller inte på med döda djur eller skadedjur över huvud taget. Men det är klart att ett jävla knarkarpar från knarkarlandet i Europa ska dra på sig någon jävla dödssmitta som sprider sig över hela jävla jorden.
Citera
2026-05-16, 02:14
Medlem
Citat:
…och man får inte viruset genom att bara titta på ett djur utan man har garanterat klappat råttjäveln.
Med tanke på hur sjuka i huvudet och depraverade knarkare är så gjorde dom säkert en Richard Gere. Körde upp den i röven för sexuell njutning. Fy fan.

Alltså jag pendlar var tolfte timme mellan att det här är inget att oroa sig för och att det är total katastrof. Kanske jag redan har blivit smittad av nån jävla pervers knarkare som varit på båten och haft gruppsex med holländarna.

Och det är inte som med covid att man kan skydda sig utan det är total digerdöd!!!!
Citera
2026-05-16, 12:52
Medlem
Sedär ja vad var det man sa…

”British man hauled out of Italian bar when he was meant to be in quarantine for hantavirus”

https://metro.co.uk/2026/05/13/hantavirus-brit-found-italian-bar-rather-quarantining-28358624/
Citera
2026-05-16, 14:03
Medlem
Monerokungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hongka995

Hörs om 3-5 veckor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in