2026-05-17, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Felicia bör respekteras när hon uttalar sig politiskt kritiskt om andra, men när hon själv i efterhand blir kritiserad – är det ett uttryck för hat – typiskt svenskt beteende och inte respektfullt.

Citat:
"Jag tycker inte att det är bra att Israel får delta. Jag har funderat på hur jag ska hantera det och om jag ska delta överhuvudtaget. Jag står fast vid mitt val och kommer att gå ner för att se till att de inte vinner", sa hon till TT.

Citat:
Felicia berättar att hon redan under veckan fått meddelanden om att hon ”är en skam för sitt land”, att fel person har skickats och att hon inte är bra nog.

– Det är inte kul att höra. Jag kan bara tänka mig vad som finns i mina kommentarsfält just nu. Jag är här och gör mitt jobb, gör mitt bästa och folk tar sig friheten att gå in och skriva hat, säger hon.
Skulle haft en rådgivare
Svt suger
Lämnade henne i sticket
Svt liknar mer och mer en sekt
Citera
2026-05-17, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Sjuk j-a tävling igår! Sverige förtjänade top 5
Israel var bra sen kommer Bulgarien och bara va?!
Varför förtjänade vi en topp5?
Förra året skickade vi en skitlåt som kom tvåa. I år skickar vi som vanligt ett radiobrus som Svenskar gillar. Inse att stormaktstiden dog med Kalle Dussin och att Europa kan ha andra åsikter än Sverige.
Sverige har ett fantastiskt musikutbud men vi skickar ständigt hitlåtar som Europa hinner tröttna på till finalen.
Vi har haft chanser att skicka låtar som sticker ut där Norge bla snodde Fjällgrens jojk. Fjällgrens låtar var bra medan Norges var skit och med det är det kört med jojk.
Vi har även några bra rocklåtar varje år som aldrig vinner eller som i år kunde vi inte ens skicka den bästa balladen till Mellofinalen.
Felicias låt var löjligt bra för sin genre och det var folket som röstade fram henne. Hon ska ha all heder medan vi som röstar bör tänka till innan vi skickar stereotypt radiobrus.
Citera
2026-05-17, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Man måste använda kodord här tyvärr. Kom in i matchen du vet exakt vad jag menar.

Ni idioter som är chockade att tjockisen kom 20a förstår väl varför? Om inte läs nedan.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/melodifestivalen/a/ExyolP/felicia-i-samtal-med-svt-angaende-israel

Hon är väl knappast tjock.
Citera
2026-05-17, 13:09
Medlem
Felicia har en riktig banger. 20 milj strömningar på Spotify medan vinnaren har 4 milj strömningar.
Citera
2026-05-17, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Jag tror en viktig faktor man bör hålla i huvudet spelar in i Felicias blygsamma placering. Man konkurrerar inte först och främst mot alla låtar utan mot låtar av liknande typ.

Jag tycker i allmänhet storvulna ballader som Israels och Australiens är tråkiga och gillar låtar som passar dansgolvet och baseras på elektroniska rytmer och gillar därför Sveriges bidrag, men även Bulgariens och Rumäniens.

Tydligen var många väldigt förtjusta i Bangaranga som låt och förstärkt med en snygg dam och ett snyggt och dansmässigt konstnärligt högstående nummer.

Då röstar många av de som även gillar My System på Bangaranga istället. Eurovision är ju påverkat av en massa olika strömningar och påverkan av olika slag som förstärker och motverkar varandra. Det blir eklektiskt på vissa sätt och strömlinjeformat på andra.

Australien var ju bäst
Såg du inte hur hon såg ut??
Citera
2026-05-17, 13:11
Medlem
Citat:
Skulle haft en rådgivare
Svt suger
Lämnade henne i sticket
Svt liknar mer och mer en sekt

Och du tror inte att många i SVT och andra inflytelserika kretsar i Sverige har och har haft exakt samma inställning till de politiska uttalandena, och som vanligt förväntat sig att när en mäktig svensk uttalade sig om politik, så skulle alla ligga på rygg och vifta på svansen.
Citera
2026-05-17, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kollektion
Man kan rösta ifrån var som helst. Från USA, Kanada, hela världen. Alla röster samlas i så kallad Rest of the World‑röstning. Gå och läs deras regler. Tror du ska lära mig deras regler?
Jag vet, men inte direkt så att röster från Turkiet, som dessutom delas i en enda röstpool med en massa andra länder, påverkar slutresultatet särskilt mycket.
Citera
2026-05-17, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa2014
Felicia skulle inte spela i Finland sa hon. Men i juli uppträder hon på Åland. Men hon vet väl antagligen inte att det hör till Finland 🙂
Finland vill inte ha henne i sitt land.
Citera
2026-05-17, 13:14
Medlem
Citat:
Igår skulle du satsa på Bulgarien
Ja, självklart skulle man gärna satsa på högoddsare som sitter varje gång. Men är det för bra för att vara sant är det ofta just det.
Citera
2026-05-17, 13:15
Medlem
Amex88s avatar
Så går det när man skickar en fet palestina hora till eurovision.
Citera
2026-05-17, 13:15
Medlem
Vi ska vara glada att juryn är tillbaka. Utan den skulle Sverige inte ens varit i final. Folket hade Sverige på plats 13 i semin.
Citera
2026-05-17, 13:18
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ilovecakes
Vi ska vara glada att juryn är tillbaka. Utan den skulle Sverige inte ens varit i final. Folket hade Sverige på plats 13 i semin.
Juryn har väl alltid funnits i ESC. Vad menar du med att de är tillbaka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in