2026-05-17, 12:17
Medlem
Felicia skulle inte spela i Finland sa hon. Men i juli uppträder hon på Åland. Men hon vet väl antagligen inte att det hör till Finland 🙂
Citera
2026-05-17, 12:18
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa2014
Inget fel på rösten. Men man måste ju visa ansiktet när det är TV.

Den där grejen funkar bättre i Sverige där hon är känd för just det där. Nu är det ingen av de andra som vet varför hon har mask mer än att hon kanske är rädd för covid.

Spontant så tyckte jag det här var den sämsta eller bästa finalen då ingen låt stack ut alls så antingen var de flesta bidragen lika bra eller lika dåliga beroende på hur man ser det. Förstår inte varför så många gillade vinnaren då det är en låt som jag redan glömt bort som alla andra
Citera
2026-05-17, 12:18
Medlem
Felicias låt var ingen höjdare och det hjälpte förstås inte att hon hade ansiktsmask.
Senast redigerad av BennyBoi 2026-05-17 kl. 12:26.
Citera
2026-05-17, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartSkalle
Perfekt att Mellanösterns enda demokrati hamnar på pallplats igen, Israel sopar banan med alla skitländer i Europa och med alla efterblivna muslimska terror-Araber i Bög-Mellanöstern.😂

Ett riktigt bra slutresultat av Eurovision 2026! Den bästa låten vann (kul för Bulgarien att få vinna!) och Israel blev tvåa. Folket i Europa skiter uppenbarligen helt i Pallevänsterns försök till åsiktstvång och deras skränanden om "elaka Israel", och röstar detta år (liksom tidigare) på Israel. Tycker nog att även Mellanöstern i stort borde vara glada åt resultatet eftersom Israel ger hopp om att kanske även andra länder där nere kan ändras från att vara islamistiska skräpdiktaturer till någon form av demokratier. Det är väl folken där nere ändå värda efter allt religiöst elände och värdelösa medeltida regimer.
Citera
2026-05-17, 12:20
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redrum.187
Är visserligen hennes nummer så varför inte! Vad skulle kunna hända? Att hon blir diskad? Hade dessutom gett henne bra pr om det skulle ske.

Jo, absolut. Hade hoppats på något sånt

Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Störde mig på att de inte ropade ut deras poäng. För redovisningens skull. Alla bidrag utom vinnaren fick sina poäng visade.

Dom visades. Både Israel och Bulgarien var i bild och så såg man vad dom hade fått i antal juryröster och sen steg Bulgariens stapel och slutade på 516 totalt

Citat:
Ursprungligen postat av GRINGO104
Du saknar tydligen förmåga att bli dyslekter om en bokstav saknas köp dig en fittmössa jävla språkpolis och tillför nått nått istället vettjja googla på det du 🐷

Fortfarande otydligt. Man förstår inte vad du menar
Senast redigerad av HemmaslagenWasabi 2026-05-17 kl. 12:43.
Citera
2026-05-17, 12:23
Medlem
Kanske bäst att gå över till bara jury. Så blir det mindre chanser att fuskrösta ?
Citera
2026-05-17, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Den där grejen funkar bättre i Sverige där hon är känd för just det där. Nu är det ingen av de andra som vet varför hon har mask mer än att hon kanske är rädd för covid.

Spontant så tyckte jag det här var den sämsta eller bästa finalen då ingen låt stack ut alls så antingen var de flesta bidragen lika bra eller lika dåliga beroende på hur man ser det. Förstår inte varför så många gillade vinnaren då det är en låt som jag redan glömt bort som alla andra

Ja ovanligt lite bra låtar i år.
Den här tävlingen har spårat ur. Det lär bli ännu värre nästa år för krigen lär fortsätta då också och politik borde inte ha med tävlingen att göra.
Citera
2026-05-17, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ilovecakes
Turkiet är inte med i Eurovision.

Man kan rösta ifrån var som helst. Från USA, Kanada, hela världen. Alla röster samlas i så kallad Rest of the World‑röstning. Gå och läs deras regler. Tror du ska lära mig deras regler?
Citera
2026-05-17, 12:29
Medlem
twoeggss avatar
Juryns röster ska redovisas i detalj, men hittils ser jag ingen redovisning från finalen och semi-finalen saknas det data ifrån. Det ska stå hur varje jurymedlem röstar men anonymiserat dvs Juror 1, Juror 2 etc
Citera
2026-05-17, 12:30
Medlem
Ingen skugga över Felicia, det var bara en kass låt. Många låtar var dåliga, ingen melodi, bara ett fint dansnummer.
Citera
2026-05-17, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Jag ska ta saken under omprövning och lyssna en gång till. Fast lät han inte lte tjejig med sin danska? Kompositörer i all ära men det är ju framförandet också....

Du behöver inte ta med dig något till omprövning. Du kan tycka vad du vill om sånger, precis som sångare kan sjunga med den röst de får. Och naturligtvis hade kompositörerna betygsatt sången som den bästa trots att en halvberusad tondöv narkoman hade framfört den. Eller rättare sagt – det gjorde de förmodligen inte.
Citera
2026-05-17, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wejo
Fast med en ballad hade hennes mediokra sångröst märkts ännu tydligare.

Hon har ju en bra sångröst. Fint ansikte också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in