2026-05-17, 12:35
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Hur förklarar du att då att Finland som tävlade i samma semi som Sverige fick 8 poäng i finalen trots att de rankades lägre än Sverige i semi-finalen av den Belgiska juryn?
Punkt 2..? Hon tappade rösten efter semin och lät inte alls bra under repet som juryn tittade på inför finalens poängsättning. Det var dessutom i samband med det repet som hon svimmade. Flera olika källor som såg det repet har rapporterat att Felicia inte lät speciellt bra:

Tobbe Ek skrev t.ex. så här:
Citat:
"Aj, öppningen är inte alls ren. Nej, stackars Felicia. De första textraderna som ska sätta nivån och visa alla hur bra hon är på att sjunga är inte där ikväll. Och hon blundar genom hela starten också."
Och @vDanDesign skrev följande på twitter:
Citat:
"Felicia lost her voice the other day, and unfortunately she hasn't fully recovered. Backing vocals are a little stronger but her voice sounds shaky."

Skulle det alltså vara konstigt om man får lägre poäng från Belgien när man ju sämre ifrån sig? Nja. Att Finland fick fler poäng av Belgien i finalen är både logiskt och rimligt.
Senast redigerad av peterZiipen 2026-05-17 kl. 12:39.
Citera
2026-05-17, 12:43
Medlem
Sjuk j-a tävling igår! Sverige förtjänade top 5
Israel var bra sen kommer Bulgarien och bara va?!
Citera
2026-05-17, 12:44
Medlem
Vem hissade egentligen Finland från början?
Citera
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RussianFederation
Många i Mellanöstern är västerländska, alltså sekulära. Även de kristna, kurder, druser och andra är mer västerländska. I princip alla utom jihadister som gazaborna och Daesh är ju västerländska

Så nu är kristna, kurder och druser västerländska. Tillåt mig att skratta.

Kurder och druser är dom med mest hedersförtryck och klanmentalitet. Om det är västerländskt får stå för dig.

Du försöker koppla sekularism till västerländsk i ett patetiskt försök att legitimera Israel som västerländskt. Faktum är att religion är hela grunden för staten Israel och religionen har extrem påverkan på israels politik.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ilovecakes
Spelar inte stora summor, men några middagar iaf
Men fick det bästa odds jag nånsin fått. 5 ggr pengarna på Greczula topp 3, söndagen innan finalen.
Igår skulle du satsa på Bulgarien
Citera
2026-05-17, 12:52
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Vem hissade egentligen Finland från början?

J media duperade precis som vanligt. Fick alla boskap inbilla sig den var favorit och skulle vinna lätt så många boskap satsa mycket pengar på den. Stackars satar.
Citera
2026-05-17, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
J media duperade precis som vanligt. Fick alla boskap inbilla sig den var favorit och skulle vinna lätt så många boskap satsa mycket pengar på den. Stackars satar.
Vaddå J media?
Men ja..fy lång näsa
Citera
2026-05-17, 12:56
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Jag tror en viktig faktor man bör hålla i huvudet spelar in i Felicias blygsamma placering. Man konkurrerar inte först och främst mot alla låtar utan mot låtar av liknande typ.

Jag tycker i allmänhet storvulna ballader som Israels och Australiens är tråkiga och gillar låtar som passar dansgolvet och baseras på elektroniska rytmer och gillar därför Sveriges bidrag, men även Bulgariens och Rumäniens.

Tydligen var många väldigt förtjusta i Bangaranga som låt och förstärkt med en snygg dam och ett snyggt och dansmässigt konstnärligt högstående nummer.

Då röstar många av de som även gillar My System på Bangaranga istället. Eurovision är ju påverkat av en massa olika strömningar och påverkan av olika slag som förstärker och motverkar varandra. Det blir eklektiskt på vissa sätt och strömlinjeformat på andra.
Citera
2026-05-17, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bokki89
Snäv syn. Att hon tänker fritt och går sin egen väg är något att respektera, inte trycka ner.
Sverige straffades snarare för att hon vågade vara självständig. Säger mer om reaktionen än om henne.

Felicia bör respekteras när hon uttalar sig politiskt kritiskt om andra, men när hon själv i efterhand blir kritiserad – är det ett uttryck för hat – typiskt svenskt beteende och inte respektfullt.

Citat:
"Jag tycker inte att det är bra att Israel får delta. Jag har funderat på hur jag ska hantera det och om jag ska delta överhuvudtaget. Jag står fast vid mitt val och kommer att gå ner för att se till att de inte vinner", sa hon till TT.

Citat:
Felicia berättar att hon redan under veckan fått meddelanden om att hon ”är en skam för sitt land”, att fel person har skickats och att hon inte är bra nog.

– Det är inte kul att höra. Jag kan bara tänka mig vad som finns i mina kommentarsfält just nu. Jag är här och gör mitt jobb, gör mitt bästa och folk tar sig friheten att gå in och skriva hat, säger hon.
Citera
2026-05-17, 12:59
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Vaddå J media?
Men ja..fy lång näsa
Man måste använda kodord här tyvärr. Kom in i matchen du vet exakt vad jag menar.

Ni idioter som är chockade att tjockisen kom 20a förstår väl varför? Om inte läs nedan.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/melodifestivalen/a/ExyolP/felicia-i-samtal-med-svt-angaende-israel
Citera
2026-05-17, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Man måste använda kodord här tyvärr. Kom in i matchen du vet exakt vad jag menar.

Ni idioter som är chockade att tjockisen kom 20a förstår väl varför? Om inte läs nedan.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/melodifestivalen/a/ExyolP/felicia-i-samtal-med-svt-angaende-israel
Ja
Det fattar jag
Skrev om det igår om du undrar! (Varför hon var så dissad tidigt)
Nu var jag inne på betting så trodde du pratade om det
Jaja, hon gjorde det BRA och låten kommer spelas be sure!!
Citera
2026-05-17, 13:03
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
Greczula, Lilla Al-Fadji och Cimberly hade kunnat funka också.
Glöm inte Sean Banan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in