2026-05-17, 10:52
Medlem
godboys avatar
Jag har vanligtvis alltid mobilen med mig, men jag använder den inte. Den är väldigt ofta på "tyst" så den stör inte heller. Det handlar helt enkelt att fatta att mobilen är till för dig och att du inte är till för mobilen.
Citera
2026-05-17, 11:10
Medlem
Har läst nånstans att bara man har mobilen i fickan så stressar det en. Undermedvetet väntar man på att nåt ska hända (en notis). Ett litet ljud eller vibration får en direkt att dra upp mobilen och kolla. Prova själva att lägga undan mobilen en halv dag, det är brutalt skönt.

Sen har jag tänkt på att skaffa en knappmobil som man kan ha med sig överallt, ifall att det skulle behövas slå larm. Samtidigt har man kvar en smartphone hemma med lite surf ifall man ska ut på äventyr med karta eller när man behöver BankID osv.. tror det hade minskat användandet brutalt, iallafall utanför hemmet.
Citera
2026-05-17, 11:25
Medlem
Jo, man (jag) är inte lika närvarande med musik i lurarna, tänker inte speciellt mycket. Lite klappmongovarning.
Citera
2026-05-17, 12:22
Medlem
Turkmostafas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amelberga
Saknar tiden då man hade mp3. Kanske finns någon modern variant där man kan ha spotify i en enkel mp3-pryl-ish?
Kan du inte tänka på annat än spotify det finns mängder med mp3 spelare bara att köpa spotify suger
Citera
2026-05-17, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turkmostafa
Kan du inte tänka på annat än spotify det finns mängder med mp3 spelare bara att köpa spotify suger

Jo men det är väldigt bekvämt att ha sina listor och få tillgång till ny musik via spotify, väldigt billigt.
Sen ska man överföra musiken till mp3. Det blir fler steg i det hela. Men det kanske bara är en vana?
Och hur köper man musiken då?
Citera
2026-05-17, 12:31
Medlem
Typiskt så kommer man drabbas av en medicinsk akutsituation så fort man lämnar mobilen hemma eller att man är ensam vittne till en olycka där folk ligger och dör. Tänker att det är säkrast att ha den med om något händer.
Citera
2026-05-17, 12:46
Medlem
Turkmostafas avatar
Citat:
Jo men det är väldigt bekvämt att ha sina listor och få tillgång till ny musik via spotify, väldigt billigt.
Sen ska man överföra musiken till mp3. Det blir fler steg i det hela. Men det kanske bara är en vana?
Och hur köper man musiken då?
Laddar ner från piratbay eller rippar den från spotify
Citera
2026-05-17, 13:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Fast om något händer idag kan man nog vara rätt säker på att de filmar istället för att ringa efter hjälp.

Just detta är en sådan störd förteelse idag med.
Citera
2026-05-17, 13:43
Medlem
Citat:
Laddar ner från piratbay eller rippar den från spotify

Nej jag vill betala för musiken.. tycker att spotify är orimligt billigt för vad man får.

Citat:
Ursprungligen postat av ThielSerDig
Just detta är en sådan störd förteelse idag med.

Ja verkligen. Skäms när jag ser att folk står och filmar vid olycka.
Citera
2026-05-17, 13:45
Medlem
Turkmostafas avatar
Citat:
Nej jag vill betala för musiken.. tycker att spotify är orimligt billigt för vad man får.

Ja verkligen. Skäms när jag ser att folk står och filmar vid olycka.
gå till bandet hemsida och köp den eller musik affär?
Citera
2026-05-17, 13:50
Medlem
Citat:
gå till bandet hemsida och köp den eller musik affär?

Jo det gör jag också men när jag tränar eller promenerar vill jag lyssna på blandat helst.
Om där fanns en ny version av spotify där man betalde en mer rimlig summa för all musik man får tillgång till och fortfarande kunna ordna sina egna listor och kunna lyssna offline på en mp3 hade jag tyckt att det var värt att betala för.
Citera
2026-05-17, 14:11
Medlem
Turkmostafas avatar
Citat:
Jo det gör jag också men när jag tränar eller promenerar vill jag lyssna på blandat helst.
Om där fanns en ny version av spotify där man betalde en mer rimlig summa för all musik man får tillgång till och fortfarande kunna ordna sina egna listor och kunna lyssna offline på en mp3 hade jag tyckt att det var värt att betala för.
Det går ju att blanda alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in