Citat:
Vet du verkligen inte vad indoktrinering är??
Alltså jag tror för att vara ärlig att det bara är du som är helt vilse och bär på hat på grund av personliga anledningar. Antagligen är dina föräldrar lyckliga och känner inte något problem över sin kristendom, de går med leenden medans du går bananas om "indoktrinering" och ser det som ditt livs uppdrag att ta deras glädje ifrån dom och andra.
Uppenbarligen så är det ju du som har ett problem med kristendom, inte dom. Kan det kanske vara så att problemet ligger hos dig, och att de faktiskt försöker med stor kärlek att hjälpa dig, men du kämpar emot som en sprattlande kanin?
Uppenbarligen så är det ju du som har ett problem med kristendom, inte dom. Kan det kanske vara så att problemet ligger hos dig, och att de faktiskt försöker med stor kärlek att hjälpa dig, men du kämpar emot som en sprattlande kanin?
Ja mina föräldrar har stor nytta av sin tro men sörjer att alla deras barn lämnat tron. Dom känner problem med att deras barn kommer hamna i helvetet vilket är fullt förståeligt. Men de respekterar oss och försöker inte omvända oss.
Nu känner inte jag mig vilsen längre men är det konstigt att en människa gör det i denna obegripliga värld?
Hat och förtvivlan kan jag känna mot de fruktansvärda konsekvenser kristdedomen kan leda till. Tex kvinnor som får sitta fängslade för de gjort abort eller homosexuella som blir mördade.
Var har du fått ifrån att jag ser som mitt livs uppdrag att ta ifrån kristna deras upplevelser bara för att jag yttrar mina tankar och åsikter? Människor får tro vad de vill men jag kan vara nyfiken på hur deras tankebanor går och om de verkligen tänkt igenom.
Att skriva uttrycket sprattlande kanin är nedvärderande och onödigt.