2026-05-17, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ond.hicka
Va?
Svenskar bor långt ifrån invandrare. Är det en slump
Citera
2026-05-17, 08:48
Medlem
Man hälsar inte i Sverige med ord. Om man inte ignorerar helt är det en snabb "nick neråt" som gäller. Är man på gott humör kanske man även kostar på sig ett leende men det är nog relativt ovanligt.
Citera
2026-05-17, 09:09
Medlem
Är noll intresserad av mina grannar och vad dom har för sig. På hemmaplan har man faktiskt rätt att vara privat.

Vad är poängen med att heja på folk man inte känner i alla fall? Kompletta främlingar. Som jag inte vill ha någon kontakt med överhuvudtaget. Ser ingen vits med det. Dessutom bor jag själv som kvinna, frivilligt barnfri och slutat dejta män för gott. Noll romantiskt intresse. Snarare en uppgift i sig självt att undvika män speciellt. Min trygghet och säkerhet går först alla dagar i veckan i dagens samhälle.

Fejk människor som ska hälsa , bara konstlat. Sedan får dom gärna tycka diverse saker om mig. Jag bryr mig inte om dessa främlingar. Extremt effektivt om man dessutom vill bli lämnad ifred. Nu har jag tur och ser knappt mina grannar. Alla sköter sig själva, precis som det ska vara. Dom ska skita i mig, lika mycket som jag skiter i dom. Perfekt!
Citera
2026-05-17, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoraya2
Är noll intresserad av mina grannar och vad dom har för sig. På hemmaplan har man faktiskt rätt att vara privat.

Vad är poängen med att heja på folk man inte känner i alla fall? Kompletta främlingar. Som jag inte vill ha någon kontakt med överhuvudtaget. Ser ingen vits med det. Dessutom bor jag själv som kvinna, frivilligt barnfri och slutat dejta män för gott. Noll romantiskt intresse. Snarare en uppgift i sig självt att undvika män speciellt. Min trygghet och säkerhet går först alla dagar i veckan i dagens samhälle.

Fejk människor som ska hälsa , bara konstlat. Sedan får dom gärna tycka diverse saker om mig. Jag bryr mig inte om dessa främlingar. Extremt effektivt om man dessutom vill bli lämnad ifred. Nu har jag tur och ser knappt mina grannar. Alla sköter sig själva, precis som det ska vara. Dom ska skita i mig, lika mycket som jag skiter i dom. Perfekt!

Woah, vänta lite nu. Alltså inga män överhuvudtaget? Vad är orsaken? Hatar du män? Litar inte på dom? Låter som du råkat ut för något helt förjävligt. Och har svårt att släppa in människor. Jag förstår det, men det finns bra människor med. Bra män. Även om det inte direkt växer på träd. Känner du dig aldrig ensam? Fan även jag känner mig lite ensam ibland. Du lever extremt skyddat.
Citera
2026-05-17, 09:29
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exploreuranus
Jävla hittepå skit det där att man ska hälsa på sina grannar.

Jag undviker detta så hårt jag kan, möter jag någon i trappen så kan jag kanske få till ett halvfalskt snett leende på sin höjd.

Bara för att man bor på samma gata eller gård så betyder det inte att man automatiskt är polare.
Man behöver inte vara polare för att hälsa på sina grannar. Och det kan också vara bra att ha lite kontakt med sina grannar den dag problem uppstår i området eller om du behöver hjälp med något.
Citera
2026-05-17, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aconitumwolfsbane
Woah, vänta lite nu. Alltså inga män överhuvudtaget? Vad är orsaken? Hatar du män? Litar inte på dom? Låter som du råkat ut för något helt förjävligt. Och har svårt att släppa in människor. Jag förstår det, men det finns bra människor med. Bra män. Även om det inte direkt växer på träd. Känner du dig aldrig ensam? Fan även jag känner mig lite ensam ibland. Du lever extremt skyddat.

Det kan man säga, men inget som lite god terapi har fixat under några år. Även om jag fortfarande har väldigt svårt med vissa saker. Jag hatar inte män, jag litar bara inte på dom. Alla har inte råd med risker i livet. Jag håller mig hellre till det jag vet, än det jag inte vet.
Citera
2026-05-17, 09:51
Medlem
Finns du på dumpen? Styckat någon? Hbtqui? Måste veta innan jag kan svara
Citera
2026-05-17, 09:51
Medlem
Hygrotorks avatar
Bor i hyresrätt. Hälsar i princip på alla grannar man stöter på i trappen. Var samma med förra stället jag bodde på. Jag är ingen människovän, men bara för det behöver jag inte bete mig muppigt.
Citera
2026-05-17, 10:02
Medlem
swebarbs avatar
Svenskar är väldigt asociala generellt. Har inte blivit bättre idag än hur det var förr tycker jag
Citera
2026-05-17, 10:23
Medlem
Sinraths avatar
Tycker allvarligt alla man är granne med ska kunna ge och ta ett "Hej" om man möts på nära håll, särskilt i lägenhetshus, utan att börja oja sig med "Man kanske inte VILL hälsa pga man är bekväm introvert eller trauma???". Nu snackar vi inte om att passera varandra 4 gånger om dagen och hälsa varje gång tvång utan kanske nån gång i veckan. Är folk så sköra att detta inte kan accepteras utan att det förstör deras dag så känns samhällskollapsen komplett.
Citera
2026-05-17, 10:25
Moderator
Sun Rulers avatar
Bor i villaområde och här hejas det mycket på grannar och andra som rör sig på våra gator.
Citera
2026-05-17, 11:58
Medlem
Svenskar är ganska asociala människor, som om det var farligt att närma sig andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in