Citat:
Ursprungligen postat av
VinterMugg
Jag har bott i samma område i flera år men känner fortfarande inte mina grannar. Ingen hälsar på mig och det känns som att folk helst undviker kontakt.
Idag när jag var i soprummet stod några personer utanför och väntade. Så fort jag gick ut gick de in direkt utan att säga något. Det fick mig att känna mig ganska utanför och obekväm.
Är det här normalt nu för tiden? Är folk bara mer osociala idag eller har ni varit med om liknande?
Har ungefär samma erfarenhet. Har bott i samma lägenhet i 10+ år nu och den enda jag "hejjar" på är min absolut närmaste granne på samma våningsplan. Har en till granne där men den personen ser jag aldrig så vet knappt hur personen ser ut.
Det roliga i sammanhanget är att jag noterat hur många som bor i området verkar känna allt och alla, då de mest random personer snackar med varandra som inte ens bor i samma hus.
Dock så när jag möter samma personer så kollar de inte ens på en om man passerar varandra, vet inte om de är rädda för nya personer eller vad det handlar om men jag finner det väldigt märkligt när de i övrigt verkar vara extremt extroverta.